ה-FBI פתח בחקירת מותה של העיתונאית שירין אבו עאקלה

שאשא ביטון: זהו אסון לציבור החרדי ולחברה שישנם מוסדות חינוך שלא מלמדים לימודי ליבה ● תנובה מעלה את מחיריהם של חלק ניכר ממוצריה ב-4.7% בממוצע ● דיווחים: נתק שורר בין נתניהו לבין סמוטריץ' ● חייל ירה למוות באזרח שנשא סכין ברעננה ● שרה נתניהו ערכה מפגש לנשותיהם של מנהיגי הקואליציה המתגבשת; אילה בן גביר הגיעה חמושה באקדח

פלסטינית בחברון אוחזת בתמונתה של העיתונאית שירין אבו עאקלה, שנורתה למוות בג'נין, 11 במאי 2022 (צילום: Wisam Hashlamoun/Flash90)
Wisam Hashlamoun/Flash90
פלסטינית בחברון אוחזת בתמונתה של העיתונאית שירין אבו עאקלה, שנורתה למוות בג'נין, 11 במאי 2022

הודעת רבני הציונות הדתית בסיום פגישת העדכון עם יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' אתמול בלילה:

רבני הציונות הדתית בראשות זקן רבני הציונות הדתית הרב חיים דרוקמן, ראש מרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא והרב יעקב אריאל רב העיר רמת גן לשעבר, התכנסו אמש וקיבלו עדכונים מיו"ר הציונות הדתית על המגעים הקואליציוניים להקמת ממשלה.

בפגישה השתתפו הרב דוד חי הכהן ראש ישיבת אורות התורה בת ים, הרב יהושע שפירא ראש ישיבת ההסדר רמת גן, הרב חיים גנץ ראש ישיבת מעלה אליהו, הרב שמעון כהן ראש מוסדות בית מוריה, הרב יואל מנוביץ' ראש ישיבת הגולן בחיספין, הרב דוד פנדל ראש ישיבת ההסדר שדרות והרב דוד תורג'מן ראש ישיבת דימונה.

הרבנים קוראים ליו"ר מפלגת הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' לעמוד באופן חד משמעי ובלתי מתפשר על הדרישה לתפקיד שר הביטחון כדי לחזק את בטחונה של מדינת ישראל, לחזק את רוח צה"ל, למנוע הקמת מדינה פלסטינית ולהסדיר את ההתיישבות ביהודה ושומרון.

הרבנים מבקשים לעמוד על דרישת המפלגה לתיקי החינוך והדתות וציינו כי יש חשיבות עליונה שהציונות הדתית תוביל את העשייה למען הזהות היהודית של המדינה ברוח תורת ארץ ישראל.

הרבנים פנו בקריאה אישית לראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו להכיר בכוחה בערכה ובשותפותה של הציונות הדתית שזכתה לאמון של למעלה מחצי מיליון מצביעים וקיבלה 14 מנדטים.

בידיעות אחרונות ו-ynet מדווחים כי המתלוננת הראשית נגד הרב טאו, נחמה תאנה, קיבלה הצעה לחדול מפעילותה עבור סכום כסף משמעותי וסירבה.

הבוקר מפרסם שלום ירושלמי כי כוונתו של נתניהו למנות את רון דרמר לשר החוץ מעוררת זעם בליכוד. אחד הבכירים אמר לזמן ישראל אמש: "את תיק החוץ הקואליציה של נתניהו לא דורשת. הציונות הדתית והחרדים לא מעוניינים בתיק הזה. הפעם זה נתניהו שמציע את התיק הזה לדרמר, כאילו שהליכוד לא קיים. יש אצלנו אנשים מצוינים שעבדו קשה במשך שנים ויש להם ניסיון מדיני. אנחנו בהלם. לא נשאר לנו אף תיק".

רון דרמר, לשעבר שגריר ישראל בארה"ב ויועץ מדיני בכיר של נתניהו (צילום: Miriam Alster/Flash90)
רון דרמר, לשעבר שגריר ישראל בארה"ב ויועץ מדיני בכיר של נתניהו (צילום: Miriam Alster/Flash90)

מי קורא לממשלת אחדות אם כטקטיקת משא ומתן או כצורך אמיתי? לא ברור כי המודעות בעיתונות לא חתומות. אולי בכלל קמפיין למניקור.

מודעה לממשלת אחדות (צילום: צילומסך)
מודעה לממשלת אחדות (צילום: צילומסך)
מודעה לממשלת אחדות (צילום: צילומסך)
מודעה לממשלת אחדות (צילום: צילומסך)

הבוקר: חייל ירה למוות על אדם שחשד שהוא מחבל.

מהמשטרה נמסר: המשטרה פתחה בבדיקת נסיבות אירוע ירי בצומת רעננה, ע"י חייל שחש סכנה לאחר שאחד האזרחים, ככה"נ נדרש אבחון מקצועי, ניגש באופן חשוד שהתפרש תחילה כניסיון פח"ע.
נבחן בשלב זה הרקע ונשלל חשד לפח"ע.

הלילה מסר צה"ל כי במהלך פעילות למעצר חשוד שמעורב בפעילות טרור בעיירה ביתוניא, כוח צה"ל זיהה רכב חשוד שהתקרב לכיוונו. הכוח סימן לרכב לעצור, אך זה האיץ לכיוונו. בתגובה, הכוח ירה לעבר הרכב. זוהו פגיעות. נסיבות המקרה בבירור. אין נפגעים ישראלים.

מוסי רז מספר כי ברכב החשוד הייתה אישה שמתה מפצעיה, ומקשר בין שני האירועים:

סגירה