עידן השקר הממלכתי

הנשיא יצחק הרצוג בפגישה עם בנימין נתניהו לקראת הטלת המנדט להקמת הממשלה, 13 בנובמבר 2022 (צילום: קובי גדעון/ לע:מ)
קובי גדעון/ לע:מ
הנשיא יצחק הרצוג בפגישה עם בנימין נתניהו לקראת הטלת המנדט להקמת הממשלה, 13 בנובמבר 2022

בנימין נתניהו, הנאשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים, האיש שעל ראשו גם תלויות שתי ועדות חקירה ממלכתיות, קיבל שוב מנדט מנשיא המדינה להרכיב ממשלה. יצחק הרצוג אמר בנאומו כי הוא לא מתעלם מהעובדה שנתניהו נמצא בהליכים משפטיים, ובכל זאת (התעלם) נתן לו את המנדט לתפקיד הבכיר ביותר בישראל.

הנאשם נתניהו, שעל ראשו גם תלויות שתי ועדות חקירה ממלכתיות, קיבל שוב מנדט מהנשיא להרכיב ממשלה. הרצוג אמר כי אינו מתעלם מההליכים נגד נתניהו, ובכל זאת (התעלם) נתן לו את המנדט

אנחנו חיים בעידן השקר הממלכתי. מעתה כל חיינו טבולים בשקרים ממלכתיים. החל מנשיא המדינה הרצוג ונשיאת ביהמ"ש העליון אסתר חיות, וכלה באחרון הבוחרים. כולם שותפים לחיי שקר.

כולם יודעים שאין שום מצב שאדם שנאשם בפלילים כה חמורים יהיה מנהל מחלקת המים. בוודאי לא ראש הממשלה.

ובכל זאת, בג"ץ אישר לנתניהו להיבחר, התנה זאת בהסדר ניגוד עניינים, אבל נתניהו לא חתם ושוב הוא בדרך לאותה משרה. אותה משרה שבג"ץ חייב אותו להסדר ניגוד עניינים לפני שיכנס לכהן בה ושוב העניין נמרח.

כי אנחנו חיים בעידן השקרים הממלכתיים. נתניהו משקר לבג"ץ ושופטי בג"ץ משקרים לעצמם ולציבור. מתעלמים מהמתרחש ומתנהגים כאילו ההסדר נחתם למרות שהוא לא נחתם. הנשיאה חיות הרי תכבד בנוכחותה את השבעת הממשלה למרות שהיא יודעת את גודל השקר והאבסורד. חיות משקרת לעצמה ולנו.

נשיא המדינה משקר לעצמו ולציבור ונותן לנאשם בשוחד מנדט לתפקיד ששולח חיילים למלחמה. הנשיא יודע שהוא עצמו לא היה נבחר אילו קופת שרצים דומה הייתה תלויה מעל ראשו.

הנשיא יודע ששום קצין בצה"ל לא היה נשאר דקה בתפקידו עם כתבי אישום. אבל הנשיא הרצוג שותף לחיי השקרים הממלכתיים, מנהל את הטקס ומתעלם מכל ההיבטים המוסריים והציבוריים. הרצוג פשוט משקר לעצמו ולציבור. תמורת תפקידו הממלכתי כמובן.

אנחנו חיים בעידן השקר הממלכתי. מעתה כל חיינו טבולים בשקרים ממלכתיים. החל מנשיא המדינה הרצוג ונשיאת ביהמ"ש העליון אסתר חיות, וכלה באחרון הבוחרים. כולם שותפים לחיי שקר

שקרים ממלכתיים עוטפים גם את מינוי השרים הנכבדים. אלו שיהיו אחראים על מערכות יקרות ורגישות שמגלגלות מיליארדים ובעיקר חיי אדם ואומה.

שום קצין בצה"ל לא היה יכול להתמנות לפקד או להיות אחראי על מחלקת לוחמים הקטנה ביותר אם הוא היה משתמט משירות, או דחוי שירות. אבל בעידן השקר הממלכתי שרים שלא שירתו כלל, או רק שירות מקוצר בגיל מבוגר, דורשים להיות אחראים על הביטחון הלאומי והצבא, על ביטחון הפנים והמשטרה.

כי אנחנו חיים בעידן השקר. אפשר לשקר לציבור שזה נורמלי. אפשר לשקר לדרג שלם של שומרי סף והם ישקרו לעצמם ש"הכל בסדר" וישרתו את השרים הללו. כי כולנו טובעים בשקרים הללו.

רבנים חרדים משקרים למאות אלפי אברכים שלימוד התורה ייתן להם חיים ופרנסה, כשבפועל הם דנים אותם לחיי עוני, אבטלה, בורות וחוסר יכולת לפרנס בעתיד את משפחתם. כי עידן השקר מאפשר לומר כל דבר והיפוכו, לשקר בלי לתת את הדין. לשקר כדרך חיים.

פרלמנט שלם הולך לנהל לכאורה מדינה, לחוקק חוקים, להעביר תקציבים, להחליט על הסכמים, כאשר כולו בנוי על כרעי תרנגולת השקרים.

חברי הפרלמנט יודעים את עקרונות הדמוקרטיה ובכל זאת רצים לחוקק את פסקת ההתגברות, לנסות לבטל את משפטו של המועמד לרה"מ בכוח הזרוע הפוליטית שתכופף את המשפטית. כי בעידן השקר הממלכתי אפשר להסביר כל מהלך כוחני, מעוות ומטורף בכינוי "רפורמה". למען תפיסת השלטון הם משקרים בלי למצמץ.

החכ"ים רצים לחוקק את פסקת ההתגברות, לביטול משפטו של המועמד לרה"מ, בכוח הזרוע הפוליטית שתכופף את המשפטית. כי בעידן השקר הממלכתי אפשר להסביר כל מהלך מעוות ב"רפורמה"

נתניהו מבטיח להיות "ראש ממשלה של כולם". הוא משקר כמובן. אין אדם אחד בישראל שמאמין לו. לא חבריו לקואליציה העתידית, לא נשיא המדינה ולא נשיאת העליון. לא ראש המוסד ולא הרמטכ"ל ולא ראש השב"כ.

אדם שהרזומה שלו רצוף אין ספור שקרים, לא יכול להבטיח שום דבר שיקרה תחת אחריותו לאף אחד. הרי הוא עצמו נחקר כעת בפרשת הצוללות שבה העלים, על פי העדויות, מידע אסטרטגי מהרמטכ"ל, ראש המוסד ומהקבינט. שיקר לכאורה לכולם.

אבל זהו עידן השקר הממלכתי, וכך מקבל אדם כזה שוב אחריות על ממלכה שבה הוא כבר נתפס בשקרים מזעזעים. ממלכה שבה אסור למעשה לאיש לשקר. רק הוא לקח לעצמו את הזכות הזו ורק לו מאשרים כל המוסדות הממלכתיים לשקר בתפקיד שבו הוא נשבע לשמור אמונים למדינה, כאשר הוא נאשם באותו זמן בהפרת אמונים.

ישראל כיום היא מדינת השקרנים הממלכתיים. בנויה על כלונסאות של שקרים מתועבים. מערכת הבחירות שלה הייתה רצופה בשקרים, כשמוסדות המדינה פשוט מתעלמים מההסתה הנוראה, הפצת המידע הכוזב, האיומים על חיי נציגי ציבור ובחירתו של שקרן הנאשם בשוחד לתפקיד ראש הממשלה.

המשמעות היא שגם פרקליטים ושופטים, שנשבעו אמונים למדינה, מעלו באמון ושיקרו לציבור. הם הרי לא שמרו אמונים כאשר העלימו עין מכל העובדות הללו. העובדה היא שנאשם בשוחד ומרמה ממונה לרה"מ בלי שהם נקפו אצבע לעצור את המהלך הזה.

רק הוא לקח לעצמו את הזכות הזו ורק לו מאשרים כל המוסדות הממלכתיים לשקר בתפקיד שבו הוא נשבע לשמור אמונים למדינה, כאשר הוא נאשם באותו זמן בהפרת אמונים

כאשר שר שכבר נשפט ונכלא ושוב נאשם בעבירות מס מתעתד לשוב לתפקיד שר בכיר, למרות שבית משפט קבע שאסור לו לחזור לחיים הציבוריים והם, האמונים על שמירת הסף הנורמטיבי – שותקים. הם משקרים לעצמם ולציבור. הפרקליטות דוממת ובג"ץ שותק. אלה חיי שקרנים ממלכתיים.

מתוך גזר הדין של אריה דרעי, צילום מסך מערוץ 12
מתוך גזר הדין של אריה דרעי, צילום מסך מערוץ 12

זה עידן השקר הממלכתי שבו המוסדות הבכירים ביותר, האמונים על אמירת האמת ושמירת החוק, מפחדים ומשקרים לעצמם ולציבור.

אם נתניהו היה באמת רוצה להיות ראש ממשלה "של כולם", היה עליו לנהוג לפי הנורמות המקובלות על כולם. להניח את המפתחות, להתפטר וללכת לנהל את משפטו. אבל נתניהו הוא ראש ממשלה מטעם עצמו. מטעם משפחתו. מטעם בוחריו שמשקרים לעצמם שהמשפט קורס והאיש הוא רה"מ "המתאים ביותר".

אילו נתניהו היה רוצה להיות משהו בשביל כולם, הוא לא היה גורר מדינה שלמה לחמש מערכות בחירות רעילות. הוא לא היה ממשכן את עתידה בהסכמה לחוקים שיהרסו את הדמוקרטיה (פסקת ההתגברות), יחריבו את הכלכלה (תקציבי עתק לאברכים החרדים וויתור על לימודי ליבה). הוא לא היה משסה בחצי מהעם את החצי שתומך בו.

אבל אנחנו חיים בעידן השקר הממלכתי. התקשורת מספרת לציבור חצאי אמת שהם גרועים משקר. לא מספרת לציבור את סכנות פסקת ההתגברות, לא מדגישה שהמועמד לרה"מ לא חתם על הסדר ניגוד עניינים, ופשוט מעלימה כל ערב את העובדה שהוא נאשם בשוחד ושזה פשוט לא מוסרי ולא הגיוני שדווקא אדם כזה יבחר לנהל את המדינה. כי חלקים גדולים בתקשורת שלנו עוסקים בשקר ומרמה. מגינים על תפקידיהם הנכבדים והמפרנסים בחליפות האולפנים ונמנעים מאמירת האמת.

הבחירות התנהלו כאן תוך כדי מסע הסתה אין סופי נגד נבחרי ציבור ונגד התקשורת עצמה, תוך שימוש בשקרים ושטיפת מוח יומיומית למיליוני אזרחים עד ששקר הפך לאמת ואמת לשקר.

אבל מרגע היוודע התוצאות כולם מצקצקים בלשון ש"זו הדמוקרטיה", כאילו זו דרכה של מדינה דמוקרטית להתנהל. שוב שקר מוסכם, ממלכתי, ציבורי, שנועד לאפשר לחיים להימשך למרות מעטה השקרים שבו אנחנו חיים.

משקרים לעצמנו ומשקרים איש לרעהו.

אם נתניהו היה באמת רוצה להיות רה"מ של כולם", היה עליו לנהוג לפי הנורמות המקובלות על כולם. להניח את המפתחות, להתפטר וללכת לנהל את משפטו. אבל נתניהו הוא רה"מ מטעם עצמו. מטעם משפחתו

עכשיו יגיע גל חקיקה של חוקים שקריים שיכונו בשמות ממלכתיים מכובדים אבל בפועל ירסקו את הממלכה, את החברה, את הדמוקרטיה.

איש משומרי הסף לא יתפטר. לא יהפוך שולחן. גם לא שופטי בג"ץ. הרי הממלכתיות מחייבת. מחייבת להשתתף בשקר הממלכתי.

איתי לנדסברג נבו הוא אזרח המודאג מעומק השחיתות השלטונית, חושש לגורל הדמוקרטיה ומזועזע מהגזענות והאלימות בחברה הישראלית. לשעבר עורך "מבט שני" ומנהל מחלקת תעודה בערוץ הראשון (2002-2017). בן קיבוץ תל יוסף וממקימי הפורום למען אנשי המילואים ( 1995-2017) . כיום במאי, עורך תוכן ומפיק עצמאי.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
2
בסוף - היו פה בחירות. בלי רמאות. בלי זיופים. אפילו בלי מסרי הסתה שקריים. אז למה אנשים לא יצאו להצביע? איך 2 מפלגות בגוש המרכז שמאל נגרעו מהמערכת הפוליטית? אולי תוסיף לרשימת השקרים את ז... המשך קריאה

בסוף – היו פה בחירות. בלי רמאות. בלי זיופים. אפילו בלי מסרי הסתה שקריים.
אז למה אנשים לא יצאו להצביע? איך 2 מפלגות בגוש המרכז שמאל נגרעו מהמערכת הפוליטית? אולי תוסיף לרשימת השקרים את זה שהשמאל "דואג" לאזרחים הערבים? אולי תוסיף את זה שהשמאל מקדם עתיד מדיני לישראל ? ובאמת בוא תסביר איך כל החכמים האלה לא מצליחים להביא את האמת אל המצביעים ולשכנע את כל העם בישראל?

נתניהו הוציא לאור את תכונות העם האמיתי מהעם החלש המפוחד העייף בישראל כולל שופטי ישראל - כולם חיו בפחד ואנשים שחיים בפחד קל לסחוט אותם זה נעשה בון טון להיות מושחת בתנאי שאצה סלבריטי או פ... המשך קריאה

נתניהו הוציא לאור את תכונות העם האמיתי מהעם החלש המפוחד העייף בישראל כולל שופטי ישראל – כולם חיו בפחד ואנשים שחיים בפחד קל לסחוט אותם זה נעשה בון טון להיות מושחת בתנאי שאצה סלבריטי או פוליטיקאי בסהכ גילה נתניהו שמגלם את השטן המשחית בחיינו שחלקים רבים מהעם הזה יש להם נשמה של עבדים וברקע איומי פיגועים הרי גם הפלשתינים משחקים לידיו של נתניהו נבחר בן גביר לשר המשטרה ומיד משוגע פלשתיני בעל עבר אלים בן 18 רוצח 3 אנשים באריאל ומתגלה שלמאבטחים אין אפוד והחיילים שהיו בסביבה לא אומנו מספיק לצפות ולהגיב לאירוע כזה כולם חיים בשקר האשמה מכול היא התקשורת והעייפות של כולנו למה אין מחאות כמו לפני שנתיים נתניהו התקשורת והמתאבדים הערבים עייפים מדי והארץ מפרסם כתבות של אלו שהיגרו מישראל – ומטיפים להגירה האמת גם זה יקרה מי שיכול בורח גם אני רוצה לברוח ….לאונור הרצליה

עוד 1,095 מילים ו-2 תגובות
סגירה