הנדל, אתה ממש לא סחבק של אף אחד

בנט, הנדל וגנץ. ראש הממשלה השיק קמפיין במשרדי פייסבוק, שר התקשורת מבטיח התערבות בהידברות (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
יונתן זינדל/פלאש90
ראש הממשלה נפתלי בנט, שר התקשורת יועז הנדל ושר הביטחון בני גנץ במליאת הכנסת, 2 באוגוסט 2021

תודה ל"הארץ" שנתנו הזדמנות ליועז הנדל, שר התקשורת היוצא, להציג את עצמו ואת משנתו במלוא מערומיהם בראיון נרחב במהדורת סוף השבוע שלהם.

בביתו המהודר בישוב נס הרים הוא מסביר לאורי משגב ש"הכהניזם היום זאת לא תנועה שולית שהכנסת החרימה, זה המיינסטרים בימין".

תודה ל"הארץ" שנתנו הזדמנות ליועז הנדל, שר התקשורת היוצא, להציג את עצמו ואת משנתו במלוא מערומיהם בראיון נרחב במהדורת סוף השבוע שלהם

"בייחוד באזור שלי", הוא מדגיש. "אנשים שקרובים אלי הצביעו לבן גביר וסמוטריץ'", הוא מזדעק.

"אתה יודע מה", הוא קורא נרגש, "אפילו אחותי הקטנה".

כותרת ראיון עם יועז הנדל בהארץ
כותרת ראיון עם יועז הנדל בהארץ

ומה אתה הצבעת?" מקשה משגב. "אני לא מספר" עונה האמיץ מהשייטת.

כאן מרחיב הנדל ומסביר ש"יש אנשי ימין שמרנים בנוגע לסכסוך הישראלי-פלסטיני, ליברליים בנושא דת ומדינה…".
יש כאלה? שואל משגב, ואז מציג הנדל את תשובתו הניצחת: "בטח, סדר גודל של 12 מנדטים".

אז למה הם לא הגיעו לסער ואלקין?
"כי זאת לא הייתה המפלגה שלהם אלא של בני גנץ שאינו מבטא עמדות ימין".

ומכאן מתחילה מסכת השמצות על גנץ וגדעון סער, עמיתיו למפלגה ושעשו אותו שר. ולמה קפצת ממפלגה למפלגה? שואל משגב. "אני קפצתי?" מיתמם הנדל, "המפלגות הן אלו שקפצו עלי", ומיד ממשיך להשמיץ, "תראו את גנץ לעומתי ואת…".

אתה גזען? שואל המראיין.
"אני לא מרגיש צורך לענות לשאלה…גזענות זה בעיניי לגור בצפון תל אביב, לשבת עם המקלדת באותם שני בתי קפה ולקרוא לאחרים גזען כשאתה לא יודע בכלל שיש ערבים במדינה…".

וואו, ואיפה גר הנדל? בשטחים? ליד כפרים ערביים? לא ולא. שום ישוב בשטחים המלא "במצביעים פוטנציאלים של הנדל", לא היה נותן ל"סמולן בוגד" שכמותו להיכנס לישוב אפילו. את בית הכנסת שלהם הוא היה יכול לראות רק מרחוק, מבחוץ. הם היו שולחים "יושב עם תומכי טרור" כמוהו להתפלל במסגד בכפר הסמוך.

מכאן מתחילה מסכת השמצות על גנץ וגדעון סער, עמיתיו למפלגה ושעשו אותו שר. ולמה קפצת ממפלגה למפלגה? שואל משגב. "אני קפצתי?" מיתמם הנדל, "המפלגות הן אלו שקפצו עלי"

אבל חכו, עוד לא הגעתם לשיא הריאיון.

"כשאני מסתכל על מפלגת העבודה אני לא רואה את מרב. אני רואה את אלון וגלילי". מזל שלא אמר שגם הוא הממשיך האמיתי של רבין. מה שקורה היום לשמאל, מסביר הנדל, זה "בעיה בהבנת המציאות. חלקים גדולים במחנה שלכם מתנהגים כמו מטומטמים".

והפנץ' ליין הדרמטי הוא: "אין לכם במרכז שמאל שותפים אחרים מלבד סחבק. אין".

*  *  *

יועז הנדל מגדיר את עצמו כבעל השקפה ימנית, ממלכתית, ליברלית. הוא מסביר שאין שום אפשרות ליישום הסכם שלום עם הפלסטינים בדור הזה כהגדרתו. צריך לספח שטחים הוא אומר, לאזרח את הפלסטינים, להעביר להם שטחים מאזור A ל-B, ובגדול הוא מציג תכנית שאין אף אחד לא בימין, לא במרכז ולא בשמאל שמסכים עם סעיפיה המבולבלים והסותרים.

הנדל נבחר לכנסת באפריל 2019 ובספטמבר 2019 על גבו של בוגי יעלון במסגרת מפלגת תל"ם. אבל כבר במרץ 2020 נטש אותו, בלי כמובן להתפטר מהכנסת.

הוא הצביע בעד בני גנץ ליו"ר הכנסת למרות שמפלגתו תל"ם ויש עתיד, עמם נבחר לכנסת, נטשו את הדיון לאות מחאה על מעשהו הבוגדני של גנץ.

אח"כ הוא התפצל עם צבי האוזר והקים את "דרך ארץ", בזכות קולות אלו שהצביעו בכלל למפלגה עם דעות אחרות למה שהוא עשה.

בדצמבר 2020 הוא כבר הצטרף ל"תקווה חדשה".

ב2022, לקראת הבחירות הנדל הצטרף לאיילת שקד ו"ימינה" ומיקם את עצמו במקום השני ברשימה "הרוח הציונית".

כבר בספטמבר פרק את השותפות, וכשראה את מצבו בסקרים החליט "לפרוש מהחיים הפוליטיים".

לפרוש? לא ממש. הנדל ממשיך להיות שר התקשורת בממשלת המעבר עד לכינון ממשלה חדשה עם כל התנאים הסמכויות וטובות ההנאה של שר.

אז הנדל הוא שר בממשלה בלי תל"ם, בלי "כחול לבן", בלי "תקווה חדשה", בלי "הרוח הציונית" ואפילו בלי "דרך ארץ". נשאר לנו יועז כאיש ציניקן, אופורטוניסט, המחליף נאמנויות בקצב מטורף.

אז הנדל הוא שר בממשלה בלי תל"ם, בלי "כחול לבן", בלי "תקווה חדשה", בלי "הרוח הציונית" ואפילו בלי "דרך ארץ". נשאר לנו יועז כאיש ציניקן, אופורטוניסט, המחליף נאמנויות בקצב מטורף

פנסיונר פוליטי בגיל 47, שדרכו רצופה בכישלונות מבישים, בעיקר בגלל הפגנת חוסר עמוד שדרה ערכי.

וכן, לא לשכוח. בכל ה"קפיצות" האלו הקפיד הנדל לקחת איתו את כספי משלם המיסים בכל דרך ותרגיל אפשריים.

אז דע לך מר יועז הנדל היהיר והשחצן, מי שלוקה בקריאת המציאות זה אתה. מי שמתנהג בטמטום זה מי שאתה קורא לו סחבק. תסתכל ימינה, שמאלה ואחורה ותראה שאין אף אחד איתך. אפילו צל אתה לא מטיל על הקרקע. ולא, אתה גם לא סחבק של אף אחד. לא בשמאל, לא במרכז ואפילו לא בימין.

טבעי לגמרי שאתה מסביר שאתה הולך לתחקר את מה שקרה ובמקום לאסוף את המחנה הדמיוני שלך אחריך אתה "הולך לעשות לביתך". זהו המשפט היחידי בכל הראיון הארוך שלך עמו אני מזדהה. רוץ מהר הביתה.

הפשיזם, הגזענות, היהירות, הנטישה של ערכי היהדות האמיתיים ויסודות הציונות מערערים את כתלי ביתך. אתה אפילו לא יכול להגיד להגנתך "אין לי אחות", כי במו פיך אמרת "אחותי הקטנה".

אז דע לך מר הנדל השחצן, מי שלוקה בקריאת המציאות זה אתה. מי שמתנהג בטמטום זה מי שאתה קורא לו סחבק. תסתכל לצדדים ותראה שאין אף אחד איתך. אפילו צל אתה לא מטיל על הקרקע

ברח לך לנס הרים והישאר שם לטובת מדינת ישראל.

תא״ל מיל׳ אסף אגמון הוא מבכירי חיל האוויר לשעבר, פעיל חברתי בתחום החינוך הטכנולוגי ואהבת הטבע והסביבה, ממובילי תנועת המחאה ״אין מצב״ בבלפור.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
1
עוד 765 מילים ו-1 תגובות
סגירה