המשטרה: הדריסה שאירעה בבאר שבע נחקרת כמעשה טרור

גופתו של טירן פרו, שנחטפה בידי חמושים בג'נין, הועברה לישראל ● על רקע החטיפה שלושה פלסטינים הותקפו בירכא ● האקרים איראניים הפיצו תיעוד של הפיגוע בירושלים שנעשה בידי גוף ביטחוני ● הרצוג שוחח עם זלנסקי, שביקש לחזק את הציבור הישראלי בעקבות הפיגוע ● יהדות התורה: יומיים לא נערכו עימנו ישיבות משא ומתן; גורמים בכירים במפלגה זועמים על יחס הליכוד אלינו

שוטרים בזירה ברחוב אילן רמון בבאר שבע שבה נדרס שוחר במכללה הטכנולוגית של חיל האוויר, 24 בנובמבר 2022 (צילום: Dudu Greenspan/Flash90)
Dudu Greenspan/Flash90
שוטרים בזירה ברחוב אילן רמון בבאר שבע שבה נדרס שוחר במכללה הטכנולוגית של חיל האוויר, 24 בנובמבר 2022

גופתו של הצעיר הדרוזי, טירן פרו בן ה-17, הושבה הלילה לבני משפחתו לאחר פעילות של מערכת הביטחון מול הרשות הפלסטינית והמנגנונים הפלסטינים.

מתאם פעולות הממשלה בשטחים הודיע הבוקר על חזרה לשגרה אזרחית מלאה ופתיחת המעברים גלבוע (ג'למה) וסאלם.

משפחת פרו עם מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף רסאן עליאן, וראש המנהל האזרחי, תת אלוף פארס עטילה, בזמן העברת גופתו של טירן, 24 בנובמבר 2022 (צילום: דוברות מתפ
משפחת פרו עם מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף רסאן עליאן, וראש המנהל האזרחי, תת אלוף פארס עטילה, בזמן העברת גופתו של טירן, 24 בנובמבר 2022 (צילום: דוברות מתפ"ש)

ראש הממשלה יאיר לפיד: "שולח תנחומים מעומק הלב למשפחת פרו ולכל העדה הדרוזית על מותו הטרגי של טירן שהיה אמור לחגוג היום את יום הולדתו ה-18. החזרת גופתו למשפחתו היא המעט שיכולנו לעשות כדי להביא נחמה לביתם.
אני מודה לכל מי שפעל ביממה האחרונה לסגירת המעגל העצוב הזה".

בני גנץ מסר: "אני מבקש להביע הערכה לרשות הפלסטינית על פעולתה להשבת טירן פרו ז"ל למשפחתו. מדובר בצעד הומניטארי בסיסי לאחר פעולה שפלה ובלתי אנושית. אני מבקש להודות לכוחות הביטחון ולכלל הגופים, המנהיגים והנציגים שפעלו בנחישות להשבתו. תנחומיי הכנים למשפחתו שגילתה גדלות נפש ומנהיגות ברגעים קשים".

קבוצת האקרים איראנית המכונה "מטה משה" פרסמה תיעוד חדש של הפיגוע בירושלים – מתוך צילומי מצלמות האבטחה בכניסה לעיר.

בטלגרם של הקבוצה נכתב כי "במשך זמן רב, יש לנו שליטה על כל הפעילויות שלכם. צעד אחר צעד ורגע אחר רגע. זה רק קצה השליטה שלנו על הפעילויות שלכם, באמצעות גישה למצלמות אבטחה. אמרנו בעבר שאנחנו נפגע במקום ובזמן שאתם לא חושבים".

בעבר הקבוצה נטלה אחריות על הפעלת צופרי אזעקה באילת ובירושלים והעלתה הקבוצה לרשת תמונות של גנץ, ופרסמה הדלפה של נתונים של מאות חיילים בצה"ל.

בבית החולים שערי צדק מעדכנים כי אחד מהפצועים מהפיגוע אתמול במצב אנוש ובסכנת חיים מידית. "הסיכויים שנצליח להציל את חייו קלושים", אומר בגל"צ מנכ"ל בית החולים שערי צדק הפרופ' עופר מרין.

ח"כ יצחק וסרלאוף מעוצמה יהודית התראיין הבוקר לגל"צ ובין השאר התייחס להגעתו של בן גביר לזירת הפיגוע אתמול והסביר כי "הוא קיבל סקירה מהמפכ"ל כי רצה להפיק לקחים וללמוד. הוא ירד לשטח כמו שהוא עושה תמיד, גם אני קיבלתי תדרוך מהמפכ"ל ואני לא עומד להיות שר המשטרה". וסרלאוף הבטיח: "אנחנו נאמנים למילה שלנו – לא ניכנס לממשלה בלי הציונות הדתית. יש הבנה מוגדרת על בלוק איתם". לדבריו של וסרלאוף אין התקדמות במשא ומתן הקואליציוני – "אנחנו רואים עם הציבור את כל הריקוד התימני הזה. צר לנו, כי הגענו לסיכומים עם הליכוד והם חזרו בהם".

ליברמן מצייץ הבוקר: "אני מברך את בית המשפט העליון על החלטתו להשאיר את איסור הקרנת הסרט "ג'נין ג'נין" על כנו. הסרט לא היה אפילו לרגע סרט דוקומנטרי אלא סרט אנטישמי מלא בשקרים שמסיתים נגד חיילי צה"ל. ביהמ"ש עשה צדק בהחלטתו ואני מקווה שלא נראה עוד סרטים כאלה שכל מטרתם היא להביא לשנאה והכפשת ישראל".

סגירה