דיווחים: על רקע התמשכות המשא ומתן נתניהו נערך לבקש ארכה להרכבת הממשלה

לפיד לראשי מדינות: עצרו את הרשות מלבקש מהאו״ם חוות דעת על מעמד השטחים ● בניגוד להמלצות, שקד דחתה בקשת מקלט של פליטה שחוששת ממילת נשים ● בן גביר בסרטון לצד אביו של החייל מחברון שנידון למחבוש: דורש מהרמטכ״ל לשקול שוב את העונש ● משה קינלי טור-פז: החייל אידיוט ● יאיר נתניהו הוצא מדיון בבית המשפט וכינה את סתיו שפיר ״כלבה״

יו"ר הליכוד בנימין נתניהו נפגש עם מנהיגי מפלגות הימין כדי להרכיב ממשלה, 6 בנובמבר 2022 (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
Yonatan Sindel/Flash90
יו"ר הליכוד בנימין נתניהו נפגש עם מנהיגי מפלגות הימין כדי להרכיב ממשלה, 6 בנובמבר 2022

הליכוד והציונות הדתית פרסמו הלילה הודעה משותפת, ולשונה: הליכוד והציונות הדתית התקדמו הלילה במו"מ והגיעו לסף חתימה ולהסכמות במרבית הנושאים. המו"מ יימשך היום.

בניגוד לפרסומים, הציונות הדתית אינה מתנגדת למינוי יו"ר כנסת זמני והיא נעתרה הלילה לבקשת ראש הממשלה המיועד נתניהו למינוי יו"ר כנסת זמני באופן מיידי.

ברשת ב' מדווחים כי נתניהו צפוי להכריע היום בין יריב לוין, אמיר אוחנה ויואב קיש.

דובר צה"ל מוסר כי הלוחם בחטיבת גבעתי שתועד מקלל פעיל שמאל בחברון, ואומר כי "בן גביר יעשה סדר", נשפט על ידי מפקדיו ונגזר עליו עונש מאסר של עשרה ימים.

דני דנון אמר הבוקר בראיון לרשת ב': "אתמוך בכל מועמד זמני ליו"ר הכנסת. מקווה שנוכל להחליף את יו"ר הכנסת ולהקים ממשלה". עם זאת ציין: "זה יו"ר זמני, עם הרכבת הממשלה אציג את מועמדותי לתפקיד הקבוע". דנון אמר על המגעים להרכבת הממשלה: "הופתענו כי חשבנו שיהיה קל להתקדם, אבל בפועל התווכחו על תקציבים וסמכויות, בין השותפות לא עם הליכוד". דנון ציין כי הוא חושב שהציבור מאבד סבלנות.

דנון נמנע מביקורת ישירה על נתניהו ואמר כי כי לשותפים העתידיים יש "תיאבון מוגבר" ובמצב שקיים חייב נתניהו לסיים את המו"מ עם השותפות, אבל חייבים לעמוד על הרגליים האחוריות.

אורית סטרוק מצפה לתקן את חוק ההתנתקות על רקע דיווח כי ראש ישיבת חומש עשוי להיות מואשם בהפרת החוק ובסכנה של מאסר בפועל.

בהארץ מדווחים כי בהסכם הקואליציוני בין הליכוד ונעם יש סעיף לפיו אבי מעוז יהיה אחראי על היחידה המטפלת בקשר שבין משרדי הממשלה לארגוני החברה האזרחית. ההסכמה שלא הופיעה בהודעת המפלגות על חתימת ההסכם ביניהן.

באמצעות היחידה יוכל מעוז לקדם או לנפות ארגונים ועמותות לפי תמיכתו בפועלם. כך למשל יוכל להשפיע על מתן החסות לארגונים למען זכויות להט"ב, ובמקביל גם להזמין ארגונים חדשים שלא פעלו עד כה עם משרדי הממשלה ושברצונו לקדמם.

סגירה