חמישה אנשים טובים

בכירי הליכוד ב-1986 (שני מימין: בנימין נתניהו, שני משמאל: רוני מילוא) (צילום: משה שי פלאש 90)
משה שי פלאש 90
בכירי הליכוד ב-1986 (שני מימין: בנימין נתניהו, שני משמאל: רוני מילוא)

הב לי 50 צדיקים בסדום, מבקש ה' מאברהם בכדי לא להחריב את סדום. אברהם מנסה ומנסה להוריד את המחיר, מגיע לבסוף ל-10 אנשים שהם מניין, ומגלה שגם אותם הוא לא מצליח למצוא בין אנשי סדום. בסוף הוא נאלץ לוותר ולהודות שאין מנוס אלא להשמיד את העיר, שממילא אין בה שום דבר טוב.

הב לי 50 צדיקים בסדום, מבקש ה' מאברהם בכדי לא להחריב את סדום. אברהם מנסה ומנסה להוריד את המחיר, מגיע לבסוף ל-10 אנשים שהם מניין, ומגלה שגם אותם הוא לא מצליח למצוא בין אנשי סדום

היום אנחנו מבקשים, לא מהקדוש ברוך הוא אלא מאנשי סיעת הליכוד בכנסת – הבו לנו 5 אנשים טובים.

בסוף זה כל מה שצריך. לא 30, לא 25 אפילו לא 10. 5 אנשים טובים שיקומו, ישתו מנה של מיץ אומץ ויגידו לבנימין נתניהו, עד כאן!

כן, אני מסתכל עליך אבי דיכטר. 30 שנה פחות או יותר שירתת בשירות הביטחון הלאומי. ראית מקרוב, כבכיר בשב"כ ולאחר מכן כראש השב"כ את הנזק הנורא שעושים גופי הטרור היהודים, גופים שאיתמר בן גביר צמח מתוכם, הורשע בתמיכה בהם וכוורת אנשיו מלאה בהם עד היום. איך אתה יכול להסתכל על עצמך בראי ולתמוך בממשלה בה איתמר בן גביר ממלא את התפקיד שמילאת משנת 2006 עד שנת 2009?

וכן, אתה יואב גלנט. אתה רואה מה עושים לצבא. אתה כאלוף פיקוד דרום וכחבר פורום מטכ"ל ראית מול עיניך את הנזק הנוראי שנעשה בשטחים. אתה עמדת בראש ועדה שחקרה את טבח מערכת המכפלה, ואתה תשב באותה ממשלה עם מי שמעריץ את הרוצח מטבח מערת המכפלה?

ואת מירי רגב? כן, דווקא את, מירי רגב שמאחורי ההתבהמות והצעקות מסתתרת אישה שיודעת לקרוא את המציאות יותר טוב מכולנו. שירתת 25 שנה בצה"ל. היית תת אלוף, חברת פורום מטכ"ל. עמדת ליד הרמטכ"ל דן חלוץ בהתנתקות, ראית את ההתנהגות של אנשי יהודה שומרון ועזה, ראית את כמות הרפש שהוטחה בכם. אני בטוח שהצבא חשוב לך. את מסוגלת לשבת בממשלה עם חבורה של משתמטים, פסולי שירות, מתנגדי שירות נשים ואנשים שבני משפחותיהם או חבריהם מתעללים בחיילי צה"ל בשטחים?

דיכטר, ראית מקרוב, כבכיר בשב"כ ולאחר מכן כראש השב"כ, את הנזק הנורא שעושים גופי הטרור היהודים, גופים שבן גביר צמח מתוכם, הורשע בתמיכה בהם וכוורת אנשיו מלאה בהם

ואתה ניר ברקת? הבטחת הנהגה חדשה. נקיה. הנהגה ישרה, שלא לוקחת כסף מהמדינה. רצת לראשות עיריית ירושלים בטענה שתביא ירושלים חדשה, נקייה, חילונית, לא מושחתת. אתה תיכנס לממשלה בראשות נאשם בשלושה סעיפי אישום של שוחד, מרמה והפרת אמונים? לממשלה שמשנה לראש הממשלה בה הוא עבריין סדרתי? אתה, ניר ברקת, שלוקח שקל מהמדינה, תיכנס לשרת בממשלה תחת אדם שכל פועלו, במשך עשרות שנים, זה שוד הקופה הציבורית לכאורה לטובת אשתו וילדיו? אדם שנדמה שלא שלף את ארנקו פעם אחת, אם בכלל יש כזה? אתה שהיית רב סרן בצנחנים, תשב בממשלה עם איתמר בן גביר? עם בצלאל סמוטריץ'? אתה תיתן יד למשרד אוצר שיחלק תלושי מזון כמו באחרונת המדינות הכושלות בעולם, במקום לתמוך בכלכלה חופשית כמו שאתה מאמין בה?

ואתה יולי אדלשטיין? ישבת פעם בכלא הרוסי. ראית איך נראה שלטון דיקטטורי מקרוב. ראית לאן שחיתות וריקבון מובילים. הגעת לישראל כדי לייסד פה מדינת מופת, מדינה שתיתן זכויות לאזרחיה ולא תיקח אותן בשם שמירה על השלטון. אתה, שישבת בכלא בלי חשש בשביל לעמוד על דעותיך, אתה תשב בממשלה שתכליתה היא הגבלת זכויות האזרח? ממשלה שתיקח זכויות מיעוטים, זרים, להט"בים? במה אתה תהיה יותר טוב מאותם אנשים שכלאו אותך?

ואתה דני דנון? ישבת בלשכת השגריר לאו"ם. התערבבת בין עמי העולם. אתה, יותר מכולנו ביחד, יודע שלא קל להסביר את מדינת ישראל. איך אתה מצפה להסביר מדינה שבה כהניסט מכהן כשר לביטחון לאומי? עבריין סדרתי מכהן כשר פנים? מוזהר בוועדת חקירה ממשלתית על הרג 45 אזרחים באסון מרון מכהן כשר בכיר או יו"ר כנסת? ומעל כולם נאשם בשיא משפטו מכהן כראש ממשלה ומנסה לשתק את מערכת המשפט? איך תסביר את זה אדוני השגריר?

ואתה יולי אדלשטיין? ישבת פעם בכלא הרוסי. ראית איך נראה שלטון דיקטטורי מקרוב. ראית לאן שחיתות וריקבון מובילים. אתה תשב בממשלה שתכליתה הגבלת זכויות האזרח? מיעוטים, זרים, להט"בים? במה תהיה יותר טוב מאנשים שכלאו אותך?

חמישה אנשים טובים, זה כל מה שצריך. חמישה אנשים שההיסטוריה תזכור, שיקומו ויגידו לנתניהו וחבורת המטורללים שאיגד סביבו – עד כאן!

כן, אנחנו רוצים כיסא. כן, אנחנו אנשי ימין. אבל לפני הכל אנחנו אזרחים של מדינת ישראל המסודרת, הממלכתית, תלמידיו של דוד בן גוריון, מנחם בגין, יצחק שמיר, יצחק רבין. אנשים שרואים קודם כל את טובת המדינה. לא נשב בשקט ובוודאי שלא נדרוש כיסא בממשלה שהולכת לקום, ממשלה שגם המועמד לעמוד בראשה יודע שהיא הזויה ומסוכנת.

היו שם אנשים טובים לפניכם. לימור לבנת, דן מרידור, בני בגין, דוד לוי, איציק מרדכי ואחרים, הם כולם ברחו ונסו כל עוד נפשם בם. הם כולם אנשי ימין, אבל הם כולם יודעים שלא ככה, לא זו הדרך.

האם אתם רוצים להיות שרים זוטרים בממשלתם של נתניהו והכהניסטים (במקרה הטוב) או נבחרי ציבור אמיצים שקמו ועשו מעשה? ב-5 האצבעות שלכם אתם יכולים להביא להקמת ממשלה טובה.

ממשלה שתעשה טוב לעם ישראל ותמשיך מה שנעשה פה בשנה וחצי האחרונות. ממשלה שתיצור מקומות עבודה, לכולם, שתמשיך את חיזוק זכויות האזרח, חיזוק בתי המשפט והפרקליטות שחטפו בשנים האחרונות, ממשלה שתגדיל את המעמד הבינלאומי של ישראל, תיצור בריתות חדשות ומפתיעות. ממשלה שתמצא פתרון אמיתי לבעיית החרדים, פתרון שבסיסו יציאה לשוק העבודה והשתלבות במערכת הכלכלית הישראלית.

אתם יכולים להיות חלק מממשלה כזאת, ואתם יכולים להיות חלק מממשלת קלון. בובות חסרות יכולת של נתניהו, בן גביר, אריה דרעי, יצחק גולדקנופף, בצלאל סמוטריץ' ושותפיהם.

האם אתם רוצים להיות שרים זוטרים בממשלתם של נתניהו והכהניסטים (במקרה הטוב) או נבחרי ציבור אמיצים שקמו ועשו מעשה? ב-5 האצבעות שלכם אתם יכולים להביא להקמת ממשלה טובה

שם אתם רוצים להיות? אתם יכולים להיישיר מבט למראה? לילדיכם? לחבריכם? לנכדיכם? תסתכלו עכשיו בראי ותחליטו אם האיש או האישה שעומדים מולכם הם חברי ממשלה של כהניסטים או נבחרי ציבור אמיצים. ההיסטוריה תודה לכם, כל מה שצריך זה 5 אנשים טובים. אחרת? נגמור כמו סדום.

יעוז סבר, איש עסקים, סופר, מנכ״ל MyTeam Group, יו"ר לשכת המסחר ישראל-המפרץ, לשעבר עיתונאי, דובר עיריית רעננה וראש יחידת התקשורת במשרד הביטחון. ישראלי שאכפת לו.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 917 מילים
סגירה