הצעה מלוכלכת

שרת החינוך לשעבר ונשיאת בית ברל, יולי תמיר, בכנס של המכון לדמוקרטיה, 9.11.2021 (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)
אבשלום ששוני, פלאש 90
שרת החינוך לשעבר ונשיאת בית ברל, יולי תמיר, בכנס של המכון לדמוקרטיה, 9.11.2021

מי בעד הצעה מלוכלכת? במאמר דעה ביום ששי האחרון מעל דפי עיתון "הארץ" מציעה הפרופ' יולי תמיר, נשיאת מכללת בית ברל ומי שכיהנה כשרת החינוך מטעם מפלגת "העבודה" פתרון שיכול, לדעתה, להציל את מדינת ישראל מהקטסטרופה אליה היא צועדת בהובלת בנימין נתניהו.

מי בעד הצעה מלוכלכת? הפרופ' יולי תמיר, נשיאת מכללת בית ברל ושרת החינוך לשעבר מציעה פתרון שיכול, לדעתה, להציל את מדינת ישראל מהקטסטרופה אליה היא צועדת בהובלת נתניהו

"במצב הנוכחי צריך לבחור באפשרות הפחות גרועה", היא מכריזה. "יש לארגן פנייה ציבורית של תומכיו של יאיר לפיד, לבקש ממנו שיפנה לנתניהו בקריאה להקים ממשלת אחדות לאומית בלי הציונות הדתית, נעם, ואיתמר בן גביר", תמיר מסבירה.

"מהות העסקה ברורה: דחיית המשפט של נתניהו למועד בלתי ידוע, שמירה על האוטונומיה של בית המשפט העליון ושל כוחות הביטחון, הגנה על הסדר הציבורי והרגעת הרוחות".

תמיר לא מתחמקת ולא מתייפייפת, "אני ממליצה בחום על עסקה מלוכלכת שכולם ישנאו, שמשקפת את הרע במיעוטו".

אכן "עסקה מלוכלכת". ואני שואל: רק מלוכלכת? בעיניי היא גם מאוד מטומטמת.

איך מסבירה פוליטיקאית מנוסה, משכילה וחכמה את ההיגיון או הסבירות שנתניהו, פוליטיקאי קר וציניקן, שכל מעשיו מכוונים על מנת להצילו מבית המשפט, יבגוד בתומכיו העיוורים ויפקיר את גורלו בידי יאיר לפיד וסיעתו?

האם, לדעתה, נתניהו כל כך חרד לגורלה של מדינת ישראל עד כדי כך שהחליט להתאבד אישית ופוליטית? בשביל זה הוא גרר את המדינה לחמש מערכות בחירות?

ומעל לכל, ממקום מושבך במוסד שאמור להכשיר את דור המחנכים העתידי של מדינתנו שישפיע על מיליוני תלמידים, זאת אמורה להיות הקריאה שלך לציבור הנושא עיניו אליך?

אני מציעה לכם להיות מלוכלכים, אומרת מי שאמורה להיות עמוד האש לפני המחנה.

זה המסר שדמות שצריכה לשדר את ערכי הליבה של מדינת ישראל בוחרת להעביר לסטודנטים וסגל ההוראה שלה.

עזבו ערכים, עזבו את המורשת עליה גודלתם. הכל מתגמד מול בן גביר ובצלאל סמוטריץ'. תהיו מלוכלכים ותצילו את נפשותיכם.

ממקום מושבך במוסד שאמור להכשיר את דור המחנכים העתידי של מדינתנו, שישפיע על מיליוני תלמידים, זאת אמורה להיות הקריאה שלך לציבור הנושא עיניו אליך? אני מציעה לכם להיות מלוכלכים?

אז מעבר לבזבוז הנייר בעיתון להצעה שאפילו טירון פוליטי מבין שאין לה ישימות יש כאן משהו חמור בהרבה.

יולי תמיר, בקריאתה, מסמלת את פשיטת הרגל הרעיונית של "מכללת בית ברל" כמוביל רעיוני לרעיונות הקדמה והליברליות.

מוטב שהנהלת בית ברל תתכנס לדיון האם הגיע הזמן לסגור את המקום, או אולי ראוי שיבחרו להובילו מישהו עם שם פחות מפוצץ אבל עם יותר הבנה על מהות ותפקיד המקום, ועם קצת יותר חזון ואמונה ובעיקר דבקות בטוב ובתקווה.

תא״ל מיל׳ אסף אגמון הוא מבכירי חיל האוויר לשעבר, פעיל חברתי בתחום החינוך הטכנולוגי ואהבת הטבע והסביבה, ממובילי תנועת המחאה ״אין מצב״ בבלפור.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
6
האישה שמעולם לא הייתה העיפרון החד בקלמר וגם צבועה לא קטנה כאחרונת הפוליטיקקיותמ הקטנות , הפעם ירדה מהפסים, יצאה מתחומי ההיגיון ,המוסר הצדק ,עיקרון השיוויון בפנט החוק והבסיס המוסד לקיום... המשך קריאה

האישה שמעולם לא הייתה העיפרון החד בקלמר וגם צבועה לא קטנה כאחרונת הפוליטיקקיותמ הקטנות , הפעם ירדה מהפסים, יצאה מתחומי ההיגיון ,המוסר הצדק ,עיקרון השיוויון בפנט החוק והבסיס המוסד לקיום אסטרטגי ארוך טווח ,ומוחקת את ביזור הכח והפרדת הרשויות , בדמוקרטיות האיכותיות באמצעות ביקורת השיפוטית ועוד , איבדה את שפיותה . במקום שבו , על עקרונות ההומניזם , השיוויון והחירות האנושית , הגדולות שבדמוקרטיות והדגולות בעיקר , נלחמו מלחמות אזרחים , היא מציעה חורבן ריבונות אחרונה ,כאחת הסיקריקיות הבורות הקנאיות והאוטושמדיות.

יולי תמיר היא אשה נבונה וערכית וכבוד לבית ברל שהיא הנשיאה שלהם. לגבי הרעיון שלה אני מסכימה איתה וחושבת שטוב היו עושים לפיד וגנץ אם היו חושבים איך להציל אותנו מסיפוח, פסגת התגברות, שלילת... המשך קריאה

יולי תמיר היא אשה נבונה וערכית וכבוד לבית ברל שהיא הנשיאה שלהם. לגבי הרעיון שלה אני מסכימה איתה וחושבת שטוב היו עושים לפיד וגנץ אם היו חושבים איך להציל אותנו מסיפוח, פסגת התגברות, שלילת זכויות, פגיעה אנושה בקופת המדינה וכו. כך או כך ביבי יציל את עצמו , כדאי שאנחנו נציל את עצמנו ואת המדינה .

פשיטת רגל וכניעה לעבריין זה לא מפלגת העבודה .תחזרו ללמוד מחדש את כל המורשת 40 שנה באקדמיה ולא למדתם כלום .אני זוכר שהיה כאן אחד קראו לו בן גוריון והוא אסף את כל הצבא מכל החזיתות לילה אח... המשך קריאה

פשיטת רגל וכניעה לעבריין זה לא מפלגת העבודה .תחזרו ללמוד מחדש את כל המורשת 40 שנה באקדמיה ולא למדתם כלום .אני זוכר שהיה כאן אחד קראו לו בן גוריון והוא אסף את כל הצבא מכל החזיתות לילה אחד למבצע שקראו לו מבצע נחשון כל החזיתות באותו לילה היו חשופות אבל הדרך לירושלים נפרצה .וככה נכבשה הארץ הזו . אבל אל תאוריה של להכנע לא שמעתי .אני ראיתי לאחרונה את זלנסקי נשיא אוקראינה אומר לאוקראינים תסתכלו על הישראלים ותלמדו להלחם גם כשיש אין.

לפעמים צריך שיהיה ייתר רע כדי דיהיה בסוף יותר טוב. בנימין נתניהו נפל בפח של עצמו וניצח אבל נהיה שבוי לגמרי בידי מטורפים משיחיים, גזענים חולי נפש, אנשי כת שדוגלים בערכים של המאה השבע עשר... המשך קריאה

לפעמים צריך שיהיה ייתר רע כדי דיהיה בסוף יותר טוב. בנימין נתניהו נפל בפח של עצמו וניצח אבל נהיה שבוי לגמרי בידי מטורפים משיחיים, גזענים חולי נפש, אנשי כת שדוגלים בערכים של המאה השבע עשרה ואפילו בתוך מפלגתו רוב ברור לחובשי כיפות, גזענים ופושעים קטנים ואנשים חסרי השכלה. עם הנבחרת הזו הוא לא יגיע רחוק בדיוק כפי שבגין נכשל טוטאלית ולו הייתה נבחרת טובה יותר. ממשלת נתניהו תקרוס ולא צריך לעזור לה להחזיק מעמד. המרכז והשמאל צריכים למצוא אפיקים לישראל השניה, לשלטון המקומי, לועדי העובדים, לפוליטיקה של היום יום. הם צריכים לארגן הפגנות, לתמוך במרי אזרחי כשצריך (כמו בגיוס, במיסוי, בחינוך) ולהפוך את חייו של הפושע נתניהו לגיהנום.

לא מלוכלכת ולא בטיח מה שקורה כאן זה הליכלךוך בהתגלמותו עריצות לשמה חסרת הגיון ובתחשבות בכלל כאילו סוג של נקמנות מיותרת הרצון של הדתיים לחנך אותנו לפי אמ7נתם לא יקרה ולא ילך בכוח רק ממשל... המשך קריאה

לא מלוכלכת ולא בטיח מה שקורה כאן זה הליכלךוך בהתגלמותו עריצות לשמה חסרת הגיון ובתחשבות בכלל כאילו סוג של נקמנות מיותרת הרצון של הדתיים לחנך אותנו לפי אמ7נתם לא יקרה ולא ילך בכוח רק ממשלת אחדות לאומית תשמור כאן איכשהו על הסדר והבאלאנס הנכון ותוריד את הגועל נפש שמנסים לכפות עליינו החוטאים הסוררים שבפנים וקיבלו את השרביט ביד .תסוגו אחורה כי לא יקרה כדבר הזה בכוח ביי

עוד 381 מילים ו-6 תגובות
סגירה