הליכוד: הושגו החתימות הדרושות להחלפת יו"ר הכנסת

השר מטעם הציונות הדתית שיכהן במשרד הביטחון יהיה אחראי למינוי מתאם פעולות הממשלה בשטחים וראש המנהל האזרחי ● גנץ למי שיחליפו במשרד הביטחון: "אם תיקח את התפקיד כפי שהוא מוגש לך תהפוך לקבלן הפירוק של צה"ל; תהיה שר ביטחון סוג ב'" ● לפיד לנתניהו: "אם אתה חושב שמה שאמרתי בימים האחרונים היא המרדה, יש לי חדשות בשבילך, עוד לא ראית כלום"

יושב ראש הכנסת מיקי לוי במליאה, 5 בדצמבר 2022 (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
יונתן זינדל, פלאש 90
יושב ראש הכנסת מיקי לוי במליאה, 5 בדצמבר 2022

ההסכם הקואליציוני בין הציונות הדתית לליכוד שנחתם ביום חמישי נחשף הבוקר. מלבד התפקידים שיקבלו חברי סיעתו של סמוטריץ', מצוין שם כי תשובת המדינה לבג"ץ בנושאי התנחלויות תינתן רק באישורו.

לקריאת ההסכם הקואליציוני בין הליכוד לציונות הדתית

בהסכם נכתב בין השאר גם כי סמוטריץ', או מי מטעמו שיכהן כשר במשרד הביטחון, יהיה מעורב במינויים של מתאם פעולות השטחים בממשלה וראש המנהל האזרחי בתיאום עם ראש הממשלה.

בנוסף הסיעה תתמוך במועמדו של נתניהו לתפקיד יו"ר הכנסת וכי סמוטריץ' יכהן כחבר בכל פורום ממשלתי כולל הקבינט לכל אורך הקדנציה.

השר היוצא לביטחון הפנים, עמר בר-לב, אישר בשבוע שעבר את קידומו של קצין משטרה שח"כ איתמר בן גביר הגיש נגדו תלונה על תקיפה. בהארץ מדווחים כי המינוי אושר בעקבות לחץ שהפעילו המפכ"ל קובי שבתאי ומפקד מחוז ירושלים דורון תורג'מן, שחששו כי בן גביר – יסרב לקדם את הקצין.

רב-פקד שחר מחסומי יועלה בדרגה וימונה למפקד יס"מ ירושלים, יחידה שנחשבת למרכזית במחוז המאופיין בעימותים חוזרים בין המשטרה לפלסטינים ולמפגינים חרדים.

איתמר בן גביר עם תחבושת לראשו לאחר שלטענתו הותקף על ידי שוטרים בדרכו ללשכתו בשיח ג'ארח, לצד טל יושבייב שביתו הוצת, 14 בפברואר 2022 (צילום: Leib Abrams/Flash90)
איתמר בן גביר עם תחבושת לראשו לאחר שלטענתו הותקף על ידי שוטרים בדרכו ללשכתו בשיח ג'ארח, לצד טל יושבייב שביתו הוצת, 14 בפברואר 2022 (צילום: Leib Abrams/Flash90)

לטענת בן גביר, מחסומי ושוטריו תקפו אותו ואת עוזריו כשניסו להגיע ללשכה המאולתרת שהקים בשיח' ג'ארח והוא התעלף ונחבל בראשו, ונזקק לטיפול רפואי.

על פי דיווחים פלסטיניים: הרוג ו-6 פצועים בעימותים עם כוחות הביטחון במחנה הפליטים דהיישה, סמוך לבית לחם.

יחיא אל-סעדי בנו של מנהיג תנועת הג'יהאד האסלאמי, בסאם אל-סעדי, נעצר במחנה ג'נין.

שגריר ארצות הברית בישראל, תומאס ניידס בגל"צ על הממשלה המסתמנת: "ביליתי שעות רבות עם רה"מ המיועד נתניהו, אני בטוח שהוא יעשה מה שצריך כדי שדברים לא יחמירו לכדי משבר עם הפלסטינים. נעבוד עם הממשלה הזאת ונוודא שהדברים יישארו רגועים, נוודא שהפלסטינים יוכלו לחיות בשלום".

עוד אמר ניידס: "נוודא שזכויות הלהט"ב יישמרו. צעדתי השנה במצעדי הגאווה בירושלים וגם בתל אביב ואצעד גם בשנה הבאה".

חכ בועז ביסמוט שולל דיווחים על התנגדות מבית לנתניהו, סיעה בתוך הליכוד בהנהגת ישראל כ"ץ יחד עם דני דנון, דוד ביטן ודוד אמסלם. "לרה"מ המיועד יש תמיכה רחבה", הוא טוען בראיון לגל"צ. "ביום שישי יצא לי לראות את אחד מהארבעה בשיחה פנים אל פנים, והוא אמר לי שזה לא נכון".

סגירה