התוכנית של יו"ר הרשות הפלסטינית נגד ממשלת נתניהו

יו"ר הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס (אבו מאזן) (צילום: פלאש90)
פלאש90
יו"ר הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס (אבו מאזן)

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן גיבש "מפת דרכים" חדשה למאבק נגד ממשלת נתניהו שתקום בקרוב. התוכנית מתנגדת לאינתיפאדה מזויינת חדשה, אך תומכת ב"התנגדות עממית" ובפעילות מדינית ותקשורתית נגד ישראל בזירה הבינלאומית. ברחוב הפלסטיני אומרים כי בתוכנית אין כל חדש.

אבו מאזן בן 87 וחש במצוקה מדינית קשה נוכח ההתפתחויות בזירה הבינלאומית ועליית ממשלת הימין לשלטון בישראל.

לפלסטינים אין אופק מדיני, וממשל ביידן לא עומד בהבטחותיו לפלסטינים. עד כה הוא לא הודיע על העברת הקונסוליה האמריקאית למזרח ירושלים. הממשל עסוק במאבק נגד הציר המתגבש בין רוסיה לסין ולאיראן נגד ארה"ב.

לפלסטינים אין אופק מדיני וממשל ביידן לא עומד בהבטחותיו להם. עד כה לא הודיע על העברת הקונסוליה האמריקאית למזרח ירושלים והוא עסוק במאבק נגד הציר המתגבש בין רוסיה לסין ולאיראן נגד ארה"ב

בשטח עצמו המצב הביטחוני בשטחי הגדה התערער, בעוד רצועת עזה שומרת על יציבות ורגיעה ביטחונית, ארגון חמאס הצליח להבעיר את שטחי הגדה מתחת לרגלי ישראל והרש"פ והוא ממתין בסבלנות כדי לקטוף את פירות ההסלמה.

הרשות הפלסטינית איבדה את התמיכה של רוב הציבור הפלסטיני בגדה ואת שליטתה הביטחונית באזורי שכם וג'נין. היא נתפסת ברחוב הפלסטיני כקבלן הביטחוני של ישראל וכשלטון מושחת ודיקטטורי.

על רקע ההתפתחויות האלה כינס אבו מאזן השבוע ברמאללה את הכינוס העשירי של המועצה המהפכנית של תנועת פת"ח כדי להציג את תוכנית הפעולה שלו נגד ממשלת נתניהו החדשה. "מפת הדרכים" שגיבש אבו מאזן איננה כוללת אינתיפאדה מזויינת חדשה.

הכינוס ברמאללה התקיים תחת הכותרת "ההתנגדות לכיבוש ולקולוניאליזם ההתנחלותי בכל האמצעים החוקיים".

על רקע ההתפתחויות האלה כינס אבו מאזן השבוע ברמאללה את הכינוס העשירי של המועצה המהפכנית של תנועת פת"ח כדי להציג את תוכנית הפעולה שלו נגד ממשלת נתניהו החדשה

אבו מאזן סקר בנאומו את ההתפתחויות בנושא הבעיה הפלסטינית ואת המצב הביטחוני בשטחי הגדה, תוך הדגשת "הפשעים" של צה"ל והמתנחלים נגד הפלסטינים ובראשם הריגת המחבל עמאר מופלח, שנורה למוות בכפר חווארה לאחר שדקר בסכין שוטר מג"ב.

על פי הנתונים שהציג אבו מאזן בשטחי הגדה נהרגו מאז תחילת השנה הנוכחית 211 פלסטינים.

התוכנית שהציג יו"ר הרשות נועדה להתמודד מול ממשלת נתניהו החדשה בניסיון לגבש עמדה ערבית מאוחדת ולגייס תמיכה בינלאומית במאבק הפלסטיני.

1

הגברת "ההתנגדות העממית", ללא שימוש בנשק חם אך שימוש באבנים, בקבוקי תבערה, הפגנות, חסימות צירים והבערות צמיגים.

2

פעילות מדינית ותקשורתית נגד הנרטיב הציוני "המזוייף" שנוגד את הנרטיב הפלסטיני.

3

הקמת ועדת שרים של מדינות ערב כדי לנגח את ישראל בזירה הבינלאומית.

4

דבקות ביוזמת השלום הערבית.

5

השגת תמיכה של מדינות אירופה בהכרה במדינה פלסטינית ותמיכה בבקשה הפלסטינית ש"מדינת פלסטין" תתקבל כחברה מלאה באו"ם.

6

התקדמות בשיחות הפיוס בין תנועת פת"ח לשאר הפלגים הפלסטינים בשיחות הפיוס באלג'יריה, בתנאי שהפלגים יסכימו לתנאי הקהילה הבינלאומית בעניין הפלסטיני.

7

חיזוק הכלכלה הפלסטינית והמוסדות הלאומיים.

8

עריכת בחירות כלליות לנשיאות ולפרלמנט, כולל במזרח ירושלים.

אבו מאזן סקר בנאומו בין השאר את המצב הביטחוני בגדה, תוך הדגשת "הפשעים" של צה"ל והמתנחלים נגד הפלסטינים. על פי הנתונים שהציג – בשטחי הגדה נהרגו מאז תחילת השנה הנוכחית 211 פלסטינים

"מפת הדרכים" שהציג יו"ר הרשות מעידה על התסכול הרב של הרשות נוכח חזרתו של בנימין נתניהו לשלטון. אבו מאזן נזהר מאוד שלא לתמוך באינתיפאדה מזויינת חדשה. כבר באינתיפאדה השנייה בשנת 2000 הוא הביע התנגדות עזה לכך. בניגוד ליאסר ערפאת, והוא סבור שאינתיפאדה מזויינת חדשה תמיט אסון על הפלסטינים.

הרחוב הפלסטיני אדיש ל"מפת הדרכים" של יו"ר הרשות, מבחינתו אין בה שום חדש והיא משקפת את חולשתה של הרשות, שאיננה יכולה להציג שום  קרן אור או תקווה לפלסטינים.

בחמאס מתנגדים בתוקף לפיוס הלאומי שמציע אבו מאזן והתנאי שהציב כי יקבלו את תנאי הקהילה הבינלאומית דהיינו, הכרה בישראל וגינוי הטרור.

חמאס מוביל את קו המאבק המזויין נגד ישראל ומנסה להביא לאינתיפאדה מזויינת חדשה נגד ישראל.

יוני בן מנחם הוא חוקר במרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה, מזרחן, עיתונאי, מנ"כל רשות השידור לשעבר, מרצה למזה"ת ותקשורת (צילום: דוד וינוקר)

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 545 מילים
סגירה