נתניהו הודיע לנשיא המדינה: עלה בידי להקים ממשלה

זלנסקי נפגש עם ביידן בבית הלבן ● דיווח: נתניהו בוחן את מינוי דרעי לרה"מ חליפי אם מינויו לשר ייפסל בבג"ץ ● תיקון פקודת המשטרה: בן גביר הסכים לפרסם את מדיניות השר ולהציגה בכנסת ● זינוק במחיר החשמל: יתייקר ב-8.2% בינואר ● הליכוד: נתניהו מגבה את ברוורמן וימנה אותו לראש הסגל ● ח״כ פוגל מעוצמה יהודית עלה להר הבית ● גנץ החליט: ישראל תחזיק בגופת המחבל שמת מסרטן בכלא

בנימין נתניהו מודיע לנשיא המדינה יצחק הרצוג כי עלה בידו להקים ממשלה, 21 בדצמבר 2022 (צילום: דוברות הליכוד)
דוברות הליכוד
בנימין נתניהו מודיע לנשיא המדינה יצחק הרצוג כי עלה בידו להקים ממשלה, 21 בדצמבר 2022

נשיא אוקראינה זלנסקי עזב היום לראשונה מתחילת הפלישה הרוסית את המדינה ויצא לארה"ב לפגישה עם נשיא ארה"ב ביידן ונאום בפני הקונגרס, על רקע ההצבעה אם להעניק לאוקראינה סיוע של 45 מיליארד דולר וטילי פטריוט.

הביקור עליו דווח אמש היה בספק עקב שיקולי ביטחון, והבוקר הודיע זלנסקי בציוץ "אני בדרכי לארה"ב לחזק את החוסן ויכולת ההגנה של אוקראינה, ואני ונשיא ארה"ב נדון בשיתוף הפעולה בין ארה"ב ואוקראינה. אני גם אנאם בפני הקונגרס ואקיים כמה פגישות בילטרליות"

 

היום, עם פקיעת המנדט שקיבל מהנשיא, צפוי נתניהו להודיע כי עלה בידו להרכיב ממשלה. מהרגע הזה, לנתניהו יהיה שבוע נוסף להשבעת הממשלה בפועל – לחתום על הסכמים סופיים עם השותפות, חלוקת התפקידים לליכוד, והמשך "בליץ החקיקה".

ברשת ב' מדווחים כי הליכוד והחרדים החליטו לדחות את ההסכמה על מתווה חוק הגיוס החרדים לאחר הקמת הממשלה והוא לא יכנס להסכם הקואליציוני. בהסכם הקואלציוני תודגש חשיבות לימודי התורה ויובטח שיחוקק חוק, אולם לא יפורט איך הוא ייראה.

סגן השר לביטחון הפנים יואב סגלוביץ אומר הבוקר בראיון לגל"צ "אני פחות אוהב את הנושא של הסכמי טיעון לנבחרי ציבור, ראוי שהתיק ימשיך להתנהל". הדברים על רקע דבריו של רוני אלשיך, המפכ"ל לשעבר, בראיון לחדשות 12.

אלשיך אמר אמש כי נכון לחתום עם בנימין נתניהו על הסדר טיעון וכי "מדינת ישראל הייתה מרוויחה מיציאה מהסחרור הזה. אני חושב שהיום מדינת ישראל נמצאת בסחרור בלתי אפשרי ולא הגיוני. אנחנו כנראה לא בשלים – הדמוקרטיה שלנו לא מספיק בשלה – להעמיד לדין ראש ממשלה מכהן. זו אמירה קשה, אבל כנראה שאין ברירה. אני פשוט רואה לאן אנחנו מדרדרים. אני חושב שבסיטואציה שנוצרה והקרע שהולך ומתרחב, והטרלול שאנחנו נכנסים אליו – אני בהחלט הייתי ממליץ שזה ייגמר בצורה כזאת".

סגלוביץ התראיין גם ל-103fm ובין השאר אמר: "לתת לסמוטריץ' את המנהל האזרחי והמתפ"ש? כמה שרים יהיו בהערכת המצב של שר הביטחון? בן גביר, סמוטריץ' וגלנט – זה נראה לכם הגיוני? אנחנו נכנסים לאירוע של כאוס. נתניהו מינה את האנשים הכי פחות מתאימים לתפקיד".

על "חוק בן גביר" אמר סגלוביץ: "בסוף ההבדל הגדול הוא בין מדיניות לבין הפעלת כוח. איש פוליטי לא אמור להתעסק בהפעלת הכוח, סמכויות אכיפה צריכות להיות נטולות מצבע פוליטי. הצעת החוק הזו לא מדברת על מדיניות (…) פקודת המשטרה באורך הספציפי הזה שרוצים ליישם אותה – טעות עמוקה. אנחנו במהלך אל מול קריאה שנייה ושלישית, מקווה מאוד שחברי הכנסת יהיו מספיק קשובים להבין שיש פה משהו עמוק יותר ממשהו שקשור לגל הפשיעה".

סגן השר סגלוביץ הגיע הבוקר לדיונים הנמשכים בוועדה המיוחדת בחוק הסמכויות של המשטרה ואמר כי יש לעצור את החוק.

הוועדה המיוחדת להצ"ח תיקון חוק-יסוד: הממשלה (שר נוסף במשרד וכשירותם של שרים, החלה בשעה זאת יום דיונים נוסף בהנמקה והצבעה על ההסתייגויות לקריאה שנייה ושלישית.

סגירה