על חקירות וחופש המחאה

גונן בן יצחק נשכב מתחת למכתז"ית בהפגנה בבלפור (צילום: אוליבייה פיטוסי/פלאש 90)
אוליבייה פיטוסי/פלאש 90
גונן בן יצחק נשכב מתחת למכתז"ית בהפגנה בבלפור

יחסי מפגיני "מחאת בלפור" ומשטרת ישראל ידעו מורדות ומורדות. החל במעצר ההזוי של תא"ל במיל' אמיר השכל בעת קבלת שבת סמוך לבלפור ביום 26.06.20, דרך ההחלטה להפעיל כלפי מפגינות ומפגיני בלפור אמצעים קשים כמו מכתזיות, או האירוע בו סנ"צ (נפש של ציפור) ניסו גואטה הפליא מכותיו בארבעה מפגינים ועד להקלטת השיחה של מפקד מחוז ירושלים דאז, ניצב דורון ידיד, שתועד בשיחה שנחשפה על ידי העיתונאי מיכאל שמש ב"כאן 11" מתפאר בפני השר אמיר אוחנה על כמות דוחות הקורונה החריגה שחולקו למפגינות ומפגיני בלפור.

בהמשך, תנ"צ קובי יעקובי תועד בפרסום של העיתונאי ג'וש בריינר בעיתון "הארץ", מספר לקבוצת מפגינים שהוא דוחף להגשת כתבי אישום נגד מפגיני בלפור ובהם "מישהו שעוזר לכם" (כאשר הוא רומז על כתב האישום הראשון שהוגש באופן סמלי נגד הח"מ באשמת הפרעה לשוטר במילוי תפקידו).

הקצין יעקובי, למי שפספס, קיבל את הפיקוד על תחנת מוריה עשרה ימים לפני המעצר של אמיר השכל. תחנת מוריה אחראית בין היתר על מעון ראש הממשלה. יעקובי שירת לפני כן במשרד לביטחון פנים ומעיד על עצמו כחברו הטוב של מי שהיה ראש המטה של אוחנה וכיום חבר כנסת אופיר כץ,

יחסי מפגיני "מחאת בלפור" ומשטרת ישראל ידעו מורדות ומורדות. החל במעצר ההזוי של תא"ל במיל' אמיר השכל, דרך מכות והפעלת מכתזיות כלפי המפגינים, ועד חלוקת דוחות קורונה בכמות חריגה למפגינים

כל אלה גרמו לנו תחושה קשה של הטיה ברורה של משטרת ישראל כלפינו, המפגינים. תחושה שבמקום לשמש משטרה ממלכתית, משטרת ישראל משמשת כמשטרה לדיכוי המחאה נגד בנימין נתניהו.

עדות השקר של אחד מבכירי הקצינים דאז במחוז ירושלים, תנ"צ עופר שומר (שפרש בהמשך מהמשטרה לאחר שפלט כדור במשרדו במרחב חוף) בעדותו במשפטו של סנ"צ ניסו גואטה – עדות לפיה מפגיני בלפור ניסו לפרוץ למעון ראש הממשלה (דיווח שהוכחש מכל וכל על ידי שירות הביטחון הכללי), לא תרמה ליחסי האמון בין המחאה לבין המשטרה.

חלפו שנתיים, ובינתיים קמה ממשלת שינוי ונפלה.

אבל משטרת מחוז ירושלים בשלה.

כל אלה גרמו לנו תחושה קשה של הטיה ברורה של משטרת ישראל כלפינו, המפגינים. תחושה שבמקום לשמש משטרה ממלכתית, משטרת ישראל משמשת כמשטרה לדיכוי המחאה נגד נתניהו

דווקא עכשיו, בעיתוי מוזר מאוד וחשוד, מצאה משטרת ירושלים לנכון לזמן לחקירה את ד.א., פעילת מחאה בולטת בתקופת מחאת בלפור. כאשר זימנו אותה לחקירה נאמר לה שמדובר בחקירה הנוגעת לפעילות המחאה בה הייתה מעורבת בבלפור.

תשאלו: "עכשיו באים"?

אבל כאשר מדובר במשטרת מחוז ירושלים, לא ניתן להתעלם מהתחושה הקשה שמא המשטרה מתחילה כבר "להריח" את רוח המפקד, קרי השר לביטחון לאומי המיועד ח"כ איתמר בן גביר, והיא ממהרת לצנן כל אפשרות להתהוותה של מחאה נגד הממשלה שעומדת לקום בישראל לנו ועלינו.

תחשבו רק על האפקט המצנן, כאשר פעילות ופעילי מחאה, אשר עשויים להצטרף למחאה בהתהוות, יחששו שמעורבות שלהם במחאה "תעורר שדים רדומים". כל בר דעת היה לוקח שני צעדים הרחק מפעילות חברתית וציבורית.

יש לי תחושה שזו בדיוק המטרה. ד.א מוכרת לי היטב. היא צעירה שומרת חוק, שיצאה למחאה על מנת לשמור על פניה של מדינת ישראל, ועל הדמוקרטיה. עכשיו היא משמשת כלי משחק בידי המשטרה על מנת להניא אחרים מלהצטרף למחאה.

לא ניתן להתעלם מהתחושה הקשה שהמשטרה "מריחה" את רוח המפקד, השר לביטחון לאומי המיועד בן גביר, וממהרת לצנן כל אפשרות להתהוות מחאה נגד הממשלה שעומדת לקום בישראל לנו ועלינו

היום שלחתי מכתב בעניין ליועצת המשפטית לממשלה בבקשה שתבדוק את נסיבות זימונה של ד.א לחקירה וכן על מנת לוודא שמכשיר החקירה לא ישמש כלי בידי המשטרה על מנת לדכא את המחאה הבאה עוד בטרם נולדה.

עו"ד גונן בן יצחק, בן 48 נשוי + 4. ממייסדי ארגון העובדים "תנופה לעובד". בעבר איש שב"כ ומפעילו של "הנסיך הירוק", והיום פעיל חברתי וחבר עמותת "חוזה חדש" נגד השחיתות השלטונית, ועמותת "ישראל יקרה לנו" הנלחמת ביוקר המחייה בישראל

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
1
המחאה נגד הממשלה חייבת להתקיים. לא ייתכן שכולנו נחיה כאן כשבויי כוחות החושך ושבוייו של פרט אחד (1) שאינו רוצה לעמוד לדין צדק. אנחנו, אלה שגדלנו לאורה של דמוקרטיה אמתית לא ניתן שילדינו ו... המשך קריאה

המחאה נגד הממשלה חייבת להתקיים. לא ייתכן שכולנו נחיה כאן כשבויי כוחות החושך ושבוייו של פרט אחד (1) שאינו רוצה לעמוד לדין צדק.
אנחנו, אלה שגדלנו לאורה של דמוקרטיה אמתית לא ניתן שילדינו ונכדינו יגדלו בחו"ל או תחת משטר שונא את אזרחיו.

עוד 529 מילים ו-1 תגובות
סגירה