גזענים גאים ושמחת הכיבוש

שוק העבדים, ציור: גוסטב בולאנז'ה, ויקפדיה
שוק העבדים, ציור: גוסטב בולאנז'ה, ויקפדיה

מדינת ישראל הליברלית נחשפת בימים האחרונים לתפיסת עולמה של הציונות הדתית משיחית בואכה תלמידיו של הרב מאיר כהנא. כך בהסכם בין הליכוד לבין איתמר בן גביר הקובע ש"הסתה לגזענות" כבר לא תהיה עילה לפסילת התמודדות לכנסת, וכך באמירות של חברי הכנסת מטעם הציונות הדתית הקוראות לאפשר לאדם המאמין, רופא או בעל עסקים, לקבוע לעצמו בהתאם לאמונתו את לקוחותיו, ולמעשה לאפשר לו לא לקבל לקוחות שאינם מתיישרים עם עולמו האמוני.

להבנתי, תפיסת עולם זו ודומות לה הן ביטוי מעשי ל"מהפכה השקטה" שמחוללים מזה עשרות שנים רבנים בכירים בזרם הציוני-דתי-משיחי. אלה שבחדרי הלימוד של מוסדות הזרם פועלים להטמיע בחניכיהם את מטרת העל – להגשים את חזון המדינה היהודית שהתורה חוקתה. תלמידיהם הם שמובילים היום את "המהפכה השלישית" (אחרי הרב קוק ובנו) שמרסקת את הדמוקרטיה המהותית.

ישראל הליברלית נחשפת לתפיסת עולמה של הציונות הדתית משיחית בואכה תלמידי הרב כהנא. תפיסות אלה הן ביטוי מעשי ל"מהפכה השקטה" שמחוללים מזה עשרות שנים רבנים בכירים בזרם הציוני-דתי-משיחי

כדי לעמוד על עוצמת המסרים שמופנמים בחדרי הלימוד, אציג כאן מקצת ממשנתו של הרב אליעזר קשתיאל, ראש הישיבה לבוגרי צבא במוסדות בני דוד בעלי, כפי שהוא מוסר אותה לחניכיו הצעירים לפני גיוס, ומופצת עכשיו, ברגע זה, באתר בית המדרש האינטרנטי של המכינה.

בהקשר זה חשוב לציין כי מכינת בני דוד נתמכת בכעשרה מיליון שקל בשנה מתקציב המדינה, וכי קצת לפני הבחירות האחרונות הצהירו הרב אלי סדן ושותפו לראשות מוסדות בני דוד הרב יגאל לוינשטיין על תמיכתם הפוליטית בח"כ אבי מעוז, נציג סיעת "נעם" בכנסת. ועוד הערה: קטעים ממשנה זו פורסמו בעבר, אולם לאור המצב הפוליטי, נכון בעיני להביא את התמונה בכללותה.

"כן אנחנו גזענים, בוודאי"

בשיעור "העבדות ומעמד העובדים על פי היהדות" מניח קשתיאל את התשתית האידאולוגית והמדעית לתורת הגזע, וקובע:

"כן, אנחנו גזענים, בוודאי….אנחנו מאמינים בגזענות, נכון. יש גזעים בעולם ויש תכונות גנטיות של עמים".

ואז מיישם קשתיאל את תורתו על הגזע הערבי וקובע ביחס לעמי האזור:

"יש מסביבנו עמים כאלו, עם בעיות גנטיות….לך למצרים, תלך לסוריה, אלג'יריה, לבנון. הם לא יודעים לעשות כלום. מפרקים את הכל. הורסים הכל. הם לא יודעים לנהל כלום. 'פרא אדם ידו בכל ויד כל בו'".

ואז מיישם קשתיאל את תורתו על הגזע הערבי וקובע ביחס לעמי האזור: "יש מסביבנו עמים כאלו, עם בעיות גנטיות….לך למצרים, תלך לסוריה, אלג'יריה, לבנון. הם לא יודעים לעשות כלום. מפרקים את הכל. הורסים הכל

כיף לחיות תחת כיבוש

וביחס לפלסטינים תושבי השטחים הוא קובע:

"רוב הערבים הפשוטים ככה הם רוצים, תחת הכיבוש".

ועוד הוא מוסיף שהם אפילו "שמחים" בכיבוש,  ויש לו גם הסבר:

"למה? כי הם, יש להם בעיה גנטית. הם לא יודעים לנהל מדינה".

וזה העיקרון המנחה שהוא מניח בפני חניכיו הצעירים כצידה לדרכם העתידית כחייליה ואזרחיה של מדינת ישראל:

"אם הכיבוש משמעו להשפיל אותך, לרדת עליך, לעקוץ אותך, להשמיד אותך, אז זה רע". זאת בניגוד לכיבוש ש"משמעו: אני מוצלח, בוא…אני רוצה לכבוש אותך, לצרף אותך, ואז אתה שותף להצלחה גדולה". ואם מי מחניכיו לא ירד לעומק תורת הגזע, מוסיף ראש הישיבה ומחדד את מסריו:

"כדאי לך להיות עבד שלי. ככה אתה מה, אתה חי חיים כאלו עלובים. בוא תהיה עבד שלי. תראה איזה חיים תחיה. איזה רמה רוחנית וערכית".

ואם מי מחניכיו לא ירד לעומק תורת הגזע, מחדד ראש הישיבה את מסריו: "כדאי לך להיות עבד שלי. ככה אתה מה, אתה חי חיים כאלו עלובים. בוא תהיה עבד שלי. תראה איזה חיים תחיה. איזה רמה רוחנית וערכית"

נראה שאת כל התורה כולה הוא מסכם בדברים הבאים:

"הערבי הפשוט העובד ליומו.. תשאל אותו: מעסיק יהודי או מעסיק ערבי? אין בכלל שאלה. הם יודעים את זה. אז בוא נקרא לילד בשמו ונגיד: בואו תהיו עבדים שלנו. יהיה לכם הרבה יותר טוב. הכיבוש עשה להם טוב. רק עשה להם טוב. (…) בואו, כדאי לכם להיות תחתינו. יהיה לכם הרבה יותר טוב. בשבילכם, לא בשבילנו".

נדמה כי שאיפתו של אותו "ערבי פשוט" לחיות תחת כיבוש מתכתבת עם המציאות האוטופית שמציג קשתיאל לחניכיו שבה, על פי הגמרא, הגויים ישתוקקו להיות עבדים של היהודים:

"הגמרא אומרת שמי שמדקדק במצוות ציצית יהיו לו אלפי עבדים..שישרתו אותו. מה זאת אומרת? הם ירצו, הגויים, להיות עבדים שלנו. הם יריבו להיות עבדים. יריבו מי יהיה עבד".

פרס חינוכי – עבדים גויים

את הגמרא, מסביר הרב לחניכיו, אפשר למנף ככלי חינוכי:

"זה שיטה טובה לדרבן ילדים למצוות ציצית. פעם ניסיתי אותה, אבל זה עבד תקופה קצרה. להגיד לילד: תניח, תשים ציצית, יהיה לך מלא עבדים גויים. אחד ייקח אותך על הכתפיים, אחד יכין לך אוכל, אחד יקנה לך במכולת. כדאי לך, כתוב אלפי עבדים יהיו לך".

ובכן, חנוך לנער על פי דרכו – מצווה ששכרה בצידה – עבדים גויים כפרס על קיום מצוות ציצית.

את הגמרא, מסביר הרב, אפשר למנף ככלי חינוכי: "זה שיטה טובה לדרבן ילדים למצוות ציצית. להגיד לילד: תשים ציצית, יהיה לך מלא עבדים גויים. אחד ייקח אותך על הכתפיים, אחד יכין לך אוכל, אחד יקנה לך במכולת"

"לתעדף עסק, מוצר, מסחר של מישהו שהוא יהודי"

בשיעור "עבודה עברית וקנייה מיהודים", מסביר קשתיאל לחניכיו כי ההלכה מחייבת להעדיף עסק של יהודי על פני עסק של לא יהודי:

"אנחנו תמיד צריכים לתעדף עסק, מוצר, מסחר של מישהו שהוא יהודי…זה תמיד נכון, בכל עת ובכל זמן. אז אם יש הפרש קטן במחיר, אז מה? זה אח שלך".

ומה קורה כאשר יש פערים  גבוהים במחירים? קשתיאל:

"לפי הרב קוק …לך לקראתו 30 אחוז. הרב אליהו יגיד: מצווה 20 אחוז. הרב עוזיאל יגיד: תפתח את העיניים, תסתכל…האם בעצם אתה לא גורם לזה שהוא מאבד רמת חיים סבירה…שהוא מסוגל לפרנס משפחה בכבוד".

וקשתיאל מסכם:

"חובתך ההלכתית, חובתך הלאומית, חובת אחווה שצריכה להיות בתודעה שלנו, בנפש שלנו, ביום-יום שלנו – גם היום כשאתם אנשים צעירים ואתם בדרך כלל בעולם הקונים, וגם כשתגדלו בעזרת השם ותהיו בעולם מזמינים, מעסיקים, מעסיקים למיניהם, מזמיני עבודה או מזמיני שירותים".

הנה כי כן, מסרים פשוטים ברורים וחד משמעיים: "אנחנו גזענים", לערבים יש בעיה גנטית, ומצווה לתעדף עסקים של יהודים, וכל התורה כולה בחסות משרד הביטחון והחינוך, ובמימונם. מה לנו, אם כן, כי נלין על פוליטיקאים?

יאיר נהוראי נשוי ואב לשניים, ניצב בשנים האחרונות בחזית המאבק בציונות הדתית המשיחית. ספרו "המהפכה השלישית" שפורסם לאחרונה חושף את המשנה המשיחית וכיצד היא מוטמעת בבני נוער במכינות קדם צבאיות. נהוראי הוא עו" ד בעל משרד פרטי, מתמחה במשפט מנהלי ופלילי - בין היתר ייצג בבג"ץ את העותרים בבג"ץ פסח (בשלו נפלה הממשלה) ואת אמיר השכל ו"ואין מצב" בשאלות חופש הביטוי וההפגנה, בזמן מחאת בלפור.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
1
עוד 906 מילים ו-1 תגובות
סגירה