האם נועה קירל צריכה לחשוש לגבי השתתפותה באירוויזיון

נועה קירל במסיבת עיתונאים בתל אביב, 10 באוגוסט 2022 (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)
אבשלום ששוני, פלאש 90
נועה קירל במסיבת עיתונאים בתל אביב, 10 באוגוסט 2022

האם נועה קירל צריכה לחשוש לגבי השתתפותה באירוויזיון בגלל שר התקשורת הנכנס? הממשלה החדשה הושבעה ביום חמישי האחרון, ואיתה מונה גם ח"כ ד"ר שלמה קרעי מהליכוד לשר התקשורת. אחת היוזמות הראשונות שקרעי צפוי לקדם בתפקידו כשר התקשורת היא הפרטת תאגיד השידור.

הממשלה החדשה הושבעה ביום חמישי האחרון, ואיתה מונה גם ח"כ ד"ר שלמה קרעי מהליכוד לשר התקשורת. אחת היוזמות הראשונות שקרעי צפוי לקדם בתפקידו כשר התקשורת היא הפרטת תאגיד השידור

קרעי הגיש לאחרונה הצעת חוק להפרטת תאגיד השידור הציבורי (כאן 11). במסגרת הצעה זו מוצע כי התאגיד יימכר לגוף מסחרי פרטי, ובמידה שלא יימצא קונה פרטי התאגיד ייסגר.

הצעתו של קרעי אינה חדשה, והיא מגיעה אחרי הצעות שהגיש בעבר. כעת, יותר מתמיד, אפשרות סגירת התאגיד נראית רלוונטית, לאור התמיכה המסתמנת בהצעה בקואליציה הנוכחית.

ראש הממשלה הנכנס בנימין נתניהו לא התבטא בנושא הפרטת התאגיד עד כה, אך ניתן לשער כי מינויו של קרעי דווקא לשר התקשורת, מבטא את תמיכתו במהלך.

כזכור מקדנציות קודמות, נתניהו מעניק חשיבות רבה לתפקיד שר התקשורת, ולכן סביר להניח שגם המינוי הנוכחי התקבל תוך מחשבה עמוקה של נתניהו לגבי עתיד התקשורת בישראל. זאת בדגש על כאן 11 וגלי צה"ל, אשר בעניינם התבטא קרעי בעבר הלא רחוק, כאשר כתב רק לפני חודש כתב בחשבונותיו ברשתות החברתיות:

"אין שום סיבה שנמשיך לממן שידור ציבורי בכמעט מיליארד ש"ח בשנה. התאגיד תחילה, גל"צ אחר כך. אפשר גם במקביל".

קרעי הגיש לאחרונה הצעת חוק להפרטת תאגיד השידור הציבורי (כאן 11). במסגרת הצעה זו מוצע כי התאגיד יימכר לגוף מסחרי פרטי, ובמידה שלא יימצא קונה פרטי התאגיד ייסגר

ערב הקמת הממשלה החדשה כתב קרעי בחשבון הטוויטר שלו:

"תודה לאל על כל הטוב. הערב הודיע לי ראש הממשלה בנימין נתניהו כי החליט למנות אותי לשר התקשורת. אני מודה לו על האמון הרב, למשפחתי היקרה ולציבור הרחב שתמך בי לאורך הדרך, ומבטיח לשרת אתכם נאמנה ברוח הערכים שלנו. ממחר, ממשלה טובה יותר, יהודית יותר, חברתית יותר, למענכם".

האם כאן 11 וגל"צ ייסגרו? עוד מוקדם להספיד, אך לא מאוחר להוציא את תוכניות המגירה, למקרה שהמהלכים להפרטתם יקודמו ביתר שאת. כך גם כדאי כבר עתה לחשוב על פתרונות למקרה שלא יימצאו רוכשים פוטנציאליים.

ומה לגבי האירוויזיון?

השתתפותה של ישראל בתחרות הזמר האירופית תלויה בקיומו של התאגיד והמשך חברותו באיגוד השידור האירופי (EBU). במצב תיאורטי בו התאגיד יחדל מלהתקיים, השתתפותה של ישראל בתחרות צפויה לחדול גם כן, אלא אם ערוץ טלוויזיה ישראלי אחר יצליח להצטרף לאיגוד השידור האירופי במקום כאן 11. יש לקחת בחשבון שתהליך ההצטרפות ל-EBU דורש זמן לא מועט והשקעה כספית.

השתתפות ישראל בתחרות הזמר האירופית תלויה בקיום התאגיד והמשך חברותו באיגוד השידור האירופי (EBU). במצב תיאורטי בו התאגיד יחדל מלהתקיים, השתתפות ישראל בתחרות צפויה לחדול גם כן

לפי כל ההערכות, גם אם תסריט זה אכן יתממש – השתתפותה של נועה קירל, ככל הנראה, לא תהיה בסכנה, אך השתתפות עתידית של ישראל דווקא כן. מה גם שהתחרות נערכת בשבת (מוצאי שבת) והחזרות הגנרליות מתקיימות תמיד במהלך השבת, דבר שלא מתכתב עם תפיסת עולמו של שר התקשורת התומך בממשלה יהודית יותר.

מיכאל שמייצר הוא יועץ תקשורת ומנהל שיווק, יח״צ וסושיאל מרמת גן, מומחה לענייני אירוויזיון וחובב למעלה מ-10 שנים. ביקר בלא מעט תחרויות אירוויזיון וביניהם האירוויזיון האלמותי בתל אביב.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
1
עוד 459 מילים ו-1 תגובות
סגירה