בסביבת לוין אומרים כי יוכנסו ברפורמה המשפטית שינויים

נתניהו: מציע להירגע ולהיכנס לדיון ענייני על הרפורמה - התיקונים צריכים להיעשות באחריות ובשיקול דעת ● לפיד: רוב הציבור בישראל, כולל מצביעי הליכוד, מתנגדים לרפורמה ● חולדאי: אם תהיה מכת״זית בהפגנה מחר - אעמוד לפניה ● הרמטכ"ל במסר לסמוטריץ' ובן גביר: "לא יכול להיות שיהיו שני מפקדים ביו"ש"; סמוטריץ': כוכבי התבלבל בנושא המנהל האזרחי. האחריות אצלי

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר המשפטים יריב לוין, 13 בדצמבר 2022 (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר המשפטים יריב לוין, 13 בדצמבר 2022

יו"ר ועדת החוקה חוק ומשפט של הכנסת ח"כ שמחה רוטמן התייחס הלילה לנאומה של נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות: "חזינו במופע של ניתוק מוחלט". הוא קרא לחיות להגיע לוועדת החוקה ולהציג את השקפתה. "אני מבטיח שהיא תקבל את מלוא הכבוד ואת כל הזמן הנדרש להצעת הפתרונות שלה".

הרמטכ"ל אביב כוכבי הבהיר בריאיון פרישה לכלי התקשורת השונים שהוא מתנגד להעברת הסמכויות על המנהל האזרחי ועל מג"ב לשרים בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר. בריאיון לאתר ynet אמר: "צה"ל אחראי לכל מה שקורה ביו"ש – וכך זה צריך להישאר. לא יכול להיות שיהיו שם שני מפקדים. שרשרת הפיקוד חייבת להישמר, המח"ט הוא המפקד היחיד. הדבר עלול לגרום נזק ולפגוע במוכנות למלחמה".

על איום הגרעין האיראני אמר: "מתחילת התוכנית הרב שנתית תנופה מ־2019 שיפרנו לאין שיעור את יכולות התקיפה של מתקני הגרעין. נכנסנו לשגרת תרגילים, כולל שני מודלים שביצענו בשנה האחרונה עם עשרות מטוסים באוויר. ההכנות לאפשרות של תקיפה בעיצומן".

בריאיון לאתר "מעריב" נשאל כוכבי אם הוא מתכוון לפנות לפוליטיקה ואמר: "לא רלוונטי. יש לי תוכניות אדירות. יש עולם נהדר בחוץ עם הרבה אפשרויות. אני מתכוון לחקור אותן ולעסוק בהן, מחדשנות ועד חינוך. אני הולך לזה עם חשק גדול".

הרמטכ"ל אביב כוכבי (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
הרמטכ"ל אביב כוכבי (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

השר אופיר סופר התייחס בריאיון לגלי צה"ל לנאומה של נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות: "אני לא מופתע מנאומה של השופטת חיות, הנושא לא עלה במערכת הבחירות האחרונה – אלא נמצא איתנו כבר יותר מ־20 שנה. היה חסר לי בדבריה רמז של הבנה, צריך להבין שכל חוק שעובר אף פעם לא נשאר זהה ב־100% כמו שהוגש".

ח"כ גלעד קריב בריאיון לגלי צה"ל על ההפגנות נגד הממשלה: "הקואליציה רוצה אותנו כניצבים במופע הנורא שלהם בדרכם להחריב את המדינה, הם לא רוצים הידברות. יהיה מאבק דמוקרטי ציבורי ברחובות".

ח"כ משה סעדה מהליכוד התייחס בריאיון לכאן רשת ב לדבריה של השופטת אסתר חיות אמש: "על פי הכללים של שירות המדינה אסור היה לה לשאת את הנאום הזה. אם היא אמיצה – שתתפטר ואז זכותה להגיד מה שהיא רוצה"

ח"כ משה סעדה בכנסת, 25 בדצמבר 2022 (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
ח"כ משה סעדה בכנסת, 25 בדצמבר 2022 (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
סגירה