דרעי: שמחתי על ההכרעה המובהקת - ישפוט העם ויראה

ש״ס בתגובה לפסיקה: בג״ץ השליך לפח את קולם של 400 אלף איש ● נתניהו הגיע לביתו של דרעי: ״כשאח שלי במצוקה - אני בא״ ● אמיר אוחנה התקבל בביתו של דרעי בקריאות בוז על רקע נטייתו המינית ● השר עמיחי אליהו: קורא לחבריי בממשלה לא להיענות לפסיקה ● דיווח: השב"כ תגבר את האבטחה סביב נשיאת העליון ושר המשפטים ● יאיר לפיד: אגיע להפגנה במוצאי שבת

השר אריה דרעי יוצא מביתו ומוקף על ידי תומכיו, כמה שעות לאחר פסיקת בג"ץ בעניינו, 18 בינואר 2023 (צילום: יהונתן זינדל/פלאש90)
יהונתן זינדל/פלאש90
השר אריה דרעי יוצא מביתו ומוקף על ידי תומכיו, כמה שעות לאחר פסיקת בג"ץ בעניינו, 18 בינואר 2023

ארצות הברית שולחת לאוקראינה פגזי ארטילריה שמאוחסנים במאגר נשק אמריקני בישראל, כדי לעזור לה במלחמה נגד רוסיה. כך דיווח הלילה העיתון ניו יורק טיימס. לפי הדיווח, המהלך אושר על ידי הממשלה הקודמת בראשות יאיר לפיד, לבקשת הממשל האמריקאי.

לפי הדיווח, שמיוחס ל"גורמים אמריקנים וישראלים", "הפנטגון שלח לקייב מאות אלפי פגזים ממאגר ענק, חשאי של נשק ותחמושת אמריקניים שנמצא בישראל". מדובר בתחמושת שחסרה באוקראינה. לפי הדיווח, "המאגר כולל תחמושת ונשק שבהם משתמש הפנטגון בסכסוכים במזרח התיכון, וארה"ב אפשרה גם לישראל לקבל גישה לאספקה זו במצבי חירום".

המאמר מצטט בכירים ישראלים המבהירים כי "בכירים ישראלים הדגישו כי המדיניות הישראלית בנושא העברת תחמושת לאוקראינה לא השתנתה – אלא שישראל מאפשרת לאמריקנים להשתמש בתחמושת שלהם כראות עיניהם".

הדיווח אינו מזכיר את חילופי השלטון בישראל ואת השאלה, האם רה"מ החדש-ישן נתניהו, המקורב לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין וממילא נמצא ביחסים עכורים עם העולם המערבי, ימשיך בסיוע הזה.

כוחות כיבוי אש ומשטרה ברחוב שנפגע מטילים בהתקפה הרוסית בדניפרו, אוקראינה, 10 באוקטובר 2022 (צילום: AP Photo/Leo Correa)
כוחות כיבוי אש ומשטרה ברחוב שנפגע מטילים בהתקפה הרוסית בדניפרו, אוקראינה, 10 באוקטובר 2022 (צילום: AP Photo/Leo Correa)

שכר הנטו הממוצע ב־2022 עמד על 7,615 שקל ועלה ב־3.5% בהשוואה ל־2021. מדובר בירידה ריאלית חדה בכוח הקנייה הממוצע של הישראלים שכן האינפלציה ב-2021 עמדה על 5.3%. כך עולה מנתוני מרכז הסליקה הבנקאי (מס"ב)- החברה המפעילה את התשתית להעברת תשלומים בישראל ומעבירה כ-90% מהמשכורות במשק, שפורסמו הבוקר בעיתון "כלכליסט".

הירידה מצטרפת לירידה בכוח הקנייה גם ב-2021, שבה השכר נטו עלה על 1.7% והאינפלציה הייתה 2.8%.

"מספר העולים לקרקע באביתר בפסח הולך ותופח ומאיים להפוך לאירוע מדיני וביטחוני". כך מדווח הבוקר שלום ירושלמי, הפרשן הפוליטי של זמן ישראל, בהמשך לדיווח שלו מלפני שבועיים באותו נושא ולדיווחים בזמן ישראל על עלייה בהתיישבות הלא-חוקית ביו"ש והקמת מאחזים חדשים מאז הקמת הממשלה החדשה.

ירושלמי מצטט את יו"ר תנועת נחלה, דניאלה וייס, המצהירה כי "אנחנו חוזרים לאביתר ומחדשים חיים של יישוב ענק". לדבריה, מספר המשתתפים בליל הסדר יגיע לאלפיים איש, והתוכנית היא שעשרות משפחות יישארו על הקרקע בתום האירוע.

עוד מדווח ירושלמי: "גורמים ביטחוניים מעריכים כי ישראל לא תוכל להכריז על ההסדרה באביתר כבר בפסח, והמהלך של המתנחלים עלול להוביל לעימות הראשון בין גלנט וסמוטריץ'".

ח"כ חילי טרופר מהמחנה הממלכתי, שנפגש אתמול עם שר המשפטים יריב לוין במטרה להרגיע את הרוחות בין הקואליציה לאופוזיציה, התראיין הבוקר לגלי צה"ל ואמר: "שר המשפטים ואני חלוקים מאוד, אבל אנחנו גם מדברים ככל האפשר כדי להרגיע. מה שעושים למערכת המשפט זה לא לתקן אותה, זה להרוס אותה, אבל אני לא שונא אחים שלי. הפגישה התמקדה באין מרגיעים את השיח".

סרטון שחשף הבוקר העיתונאי ג'קי חוגי מראה שהתקרית אתמול בהר הבית, שבה נמנעה כניסתו של שגריר ירדן לישראל למסגד, הייתה חמורה עוד יותר מכפי שדווח.

סגירה