דיווח: נתניהו מונע מהיועצת המשפטית של משרדו להשתתף בישיבות הממשלה

זאת אף על פי שברנע פרגו השתתפה דרך קבע בישיבות הממשלה בשני העשורים האחרונים ● פרסום ראשון: שר החוץ כהן הודיע שהוא נענה להזמנת אוקראינה לבקר בקייב ● אילנה ספורטה, ששלחה מכתבי איום לבני משפחת בנט, תורשע כחלק מהסדר טיעון בסחיטה באיומים ● ראש ממשלת בריטניה סונאק שוחח עם נתניהו ואמר לו שבכוונתו לבקר בארץ לרגל יום העצמאות ה-75 של ישראל

ישיבתה הראשונה של הממשלה ה-37, 29 בדצמבר 2022 (צילום: AP Photo/Ariel Schalit, Pool)
AP Photo/Ariel Schalit, Pool
ישיבתה הראשונה של הממשלה ה-37, 29 בדצמבר 2022

ראש הממשלה בנימין נתניהו מונע מהיועצת המשפטית של משרדו, שלומית ברנע פרגו, מלהשתתף בישיבות הממשלה, זאת על אף שהשתתפה בישיבות הממשלה דרך קבע בשני העשורים האחרונים – כך דיווח הערב (חמישי) אביעד גליקמן בחדשות 13. ב"הארץ" דווח הערב, שראש הסגל של נתניהו, צחי ברוורמן, מתעלם מברנע פרגו מאז נכנס לתפקידו.

ברנע פרגו היא אחת מעדות התביעה במשפטו של נתניהו.

על רקע הקריאות מצד חברים בממשלה, ובראשם שר התקשורת שלמה קרעי, לסגור את תאגיד השידור כאן ועוד קודם לכן לצמצם משמעותית את תקציבו מתוכנן "כנס חירום להצלת השידור הציבורי". את הכנס יוזמים, בין היתר, הפורום הדוקומנטרי בישראל, איגוד הבמאיות והבמאים, ארגון השחקנים שח"ם ואיגוד התסריטאים.

נבחנת האפשרות שגם אחרי שתיפסק כהונתו של דרעי כשר בממשלה, הוא יוזמן לישיבות הקבינט המדיני-ביטחוני – כך דיווח הערב ירון אברהם בחדשות 12. חלופה נוספת שנבחנת – במסגרת הניסיונות למצוא תפקיד ליושב ראש ש"ס – היא הקמה של "מטבחון" מצומצם, שדרעי יהיה חבר בו.

אריה דרעי היה רוצה להתמנות בהקדם לראש הממשלה החליפי, אולם בסביבתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו סבורים שבג"ץ יפסול מינוי זה – כך דיווח הערב עמית סגל בחדשות 12.

נבחנת האפשרות לקבוע בחוק שבג"ץ לא יוכל לדון במינוי של שר לממשלה, להוציא בחינה של תנאי הכשירות של השר הקבועים בחוק.

במטה השב"כ התקיים היום (חמישי) דיון בהשתתפות השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, ראש השב"כ, רונן בר, מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יעקב שבתאי, והמשנים ליועצת המשפטית לממשלה, עורכי הדין גיל לימון ועמית מררי.

נציגי המשטרה תיארו את השינוי שבוצע בשנה האחרונה בהרחבת עיסוקו של השירות בתפר שבין הפלילי לביטחוני.

סוכם על הקמת צוות משימה משותף של משטרת ישראל ושירות הביטחון הכללי בליווי משרד המשפטים, שייעודו בחינת אופן סיוע השירות למשטרת ישראל במלחמתה בארגוני הפשיעה וכן על שיתוף בידע מקצועי, שיטות פעולה ובאמצעים, והכל בכפוף לחוק.

סגירה