בלינקן ישוחח עם גורמים בממשלה ומחוצה לה על השינויים במערכת המשפט

הפלסטינים הודיעו על הפסקת התיאום הביטחוני עם ישראל ● משרד החוץ האמריקאי ביקר את המהלך ואמר שזהו צעד לא נכון ● נתניהו: פניה של ישראל אינם להסלמה, אך היא נערכת לכל תרחיש אפשרי ● כמאתיים מוזיקאים חתמו על גילוי דעת בעד תאגיד השידור כאן ושמירת אופיה הדמוקרטי של המדינה; בין החותמים - ריטה, נינט טייב, רביד פלוטניק, שלום חנוך וברי סחרוף

שר החוץ של ארצות הברית אנתוני בלינקן במטה נאט"ו בבריסל, 24 במרץ 2022 (צילום: Evelyn Hockstein, Pool via AP)
Evelyn Hockstein, Pool via AP
שר החוץ של ארצות הברית אנתוני בלינקן במטה נאט"ו בבריסל, 24 במרץ 2022

שרת ההסברה גלית דיסטל אטבריאן  בראיון לישראל היום: אני רוצה שסטודנט פרוגרסיבי בארה"ב יתבייש לומר שהוא פרו פלסטיני. שיבין שאם הוא בעד להטב"ק וזכויות לנשים – זה סותר את האהדה לפלשתינים".לדברי השרה "מיטב העיתונאים והפוליטיקאים של ישראל מסבירים לעולם שישראל לובשת מדים של נאצים ומזכירה תהליכים אפלים, שישראל נעה בין אפרטהייד לרצח עם או מאבדת את יתרונה הדמוקרטי. התמונה פה מורכבת, כי אני לא רק מתמודדת עם אנטישמיות מבחוץ, אלא גם עם ריג'קטים מבפנים, שרוצים להבעיר את המועדון כי הם לא שולטים בו".

על התאגיד אמרה: "יש פה משאב חשוב עם אלמנט טרגי, כי מבחינה טלוויזיונית הם מצוינים ויש שם אנשים מקצועיים. אבל הם גזענים. בתאגיד אחת הסיסמאות היתה גיוון חברתי. הם דאגו לגיוון כל המגדר ותתי המגדר. הש"סניק היחיד ששונא את נתניהו קיבל שם ייצוג".

את מונעת מנקמה אישית כשאת קוראת לסגירה?

"לא, אני תורמת מהניסיון שלי. הייתי שם, אז אני יכולה לספר. חרב הסגירה הונפה, ואז מהר קראו לי שאעשה דברים. ברגע שהחרב הוסרה – הביביסטית הוסרה איתה. למה שהפעם זה יהיה שונה?"

בידיעות אחרונות מביאים את דבריו של יו"ר ההסתדרות ארנון בן דוד על הרפורמה המשפטית של נתניהו ולוין. "אישית אני מאוד מודאג", הוא אמר לבכירים בארגון.  "קולות של הפילוג במדינת ישראל הגיעו לשיא. זה דבר מסוכן. אני מצפה שראש הממשלה נתניהו ושר המשפטים לוין, שאני מכיר את שיקול דעתם, יסכימו לפשרה, יגיעו להסכמות רחבות על שינוי כה עמוק, ובכך יבלמו מסלול מאוד מסוכן בחברה הישראלית שההשפעה שלו על המשק יכולה להיות חמורה".

מהצד השני הוא אמר כי זהו נושא מפלגתי מובהק ו"לא על זה תוכרז שביתה כללית במשק".

שר המורשת עמיחי אליהו, ממשיך להתחמק מלענות קונקרטית על מיזם "שבת ישראלית" ואמר בראיון לרשת ב' "הממשלה שמה אותי לבחון את הדברים, זאת סערה תקשורתית בכוס מים – יש עוד תקציב מדינה להעביר. המשרד שייך לכולם, הוא לא יהיה של השמאל יותר מהימין ולא של החרדים יותר מהחילונים".

אמש אמר אליהו בראיון לחדשות 13 כי עליו ללמוד את הנושא.

ח"כ דוד ביטן אמר הבוקר בראיון לגל"צ כי אינו מעוניין בסגירת התאגיד אלא בשינויים מסויימים מכיוון שהתאגיד מספק תכנים שאינם קיימים בערוצים מסחריים והוא אינו רוצה לפגוע בעובדים.

לדברי ביטן, "נתניהו נלחץ ממכתב הכלכלנים, כל אחד היה נלחץ ובגלל זה הוא קיים את המסע"ת אתמול. נתניהו יוכל להורות על פשרה ברפורמה המשפטית אם יחליט שזה מה שהוא רוצה גם עם שמחה רוטמן והחרדים לידו, הוא ראש הממשלה, מה זאת אומרת?"

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד התראיין הבוקר לרשת ב' ובין השאר הבטיח כי יגיע ביום שבת להפגנה בחיפה. "זו הזעקה של הישראלים על כך שמפרקים את היסודות של החיים המשותפים שלנו ואת ערכי מגילת העצמאות", אמר.

לפיד התייחס להעברת הסמכויות במשרד הביטחון בדברים "אם מחר פורץ עימות צבאי מי מנהל אותו גלנט או סמוטריץ'? הם משחקים בביטחון ישראל שזה קודש הקודשים".

סגירה