ממשלת ימין, דם ודמעות

ח"כ איתמר בן-גביר בשכונת א-טור בירושלים, 13 באוקטובר 2022 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
יונתן זינדל/פלאש90
ח"כ איתמר בן-גביר בשכונת א-טור בירושלים, 13 באוקטובר 2022

ממשלת הימין על מלא תביא יותר דם לרחובות ויותר כישלונות ואסונות, ותחריף את העימות הפנים ישראלי עד מלחמת אזרחים ממש.

זו לא נבואה. זה מבט מפוכח על מה שהממשלה עושה ומחליטה.

ממשלת הימין על מלא תביא יותר דם לרחובות ויותר כישלונות ואסונות, ותחריף את העימות הפנים ישראלי עד מלחמת אזרחים ממש. זו לא נבואה. זה מבט מפוכח על מה שהממשלה עושה ומחליטה

כיוון שזו ממשלת ימין, היא מכירה רק צעד תגובה אחד כלפי הפלסטינים. וזה לא משנה אם מדובר בארגון "גוב האריות" בשכם החמוש מכף רגל עד ראש או בתושב מזרח ירושלים שלקה בנפשו וביצע פיגוע דריסה. ממשלת ימין לא מבחינה בהבדל. מבחינת חבריה הקיצונים, כולם הרי ערבים וכולם מחבלים.

זה ששלושה נערים בני 13 מירושלים וסביבתה כבר ביצעו דקירות וירי, והם לא חברים בארגון מחבלים, לא משנה לממשלת הימין. מבחינתה כל ילד ערבי שפוגע ביהודי הוא מחבל.

איזה ארגון טרור יושב בירושלים המזרחית? שום ארגון. אבל בן גביר מצהיר על מבצע חומת מגן 2. אז, בשנת 2002, נכנס צהל למרכזי הערים מול מאות מחבלים מארגונים שונים, מעבדות חבלה וחגורות נפץ וטיהר את השטחים מארגוני המחבלים ותשתיות טרור עצומות, שגרמו לפיגועים קשים במסעדת סבארו, בדולפינריום, במלון פארק. עשרות אזרחים נהרגו בכל פיגוע כזה.

אבל מה יש כיום במזרח ירושלים? תסכול, עוני, תשתיות עלובות, שירות רפואי קורס, אבטלה, ביוב מוזנח ובעיות ברשת החשמל. מה יעשה בן גביר ב"טרור" הזה? הוא יהרוס עוד בתים ויוסיף עוד תסכול, יקים מחסומים ויגרום להתקוממות מצד תושבים שומרי חוק.

הוא יגרש משפחות של מי שביצעו דקירה, למרות שיתכן שאין לבני המשפחה שום השפעה על הנער הדוקר. עונש קולקטיבי כדי להפחיד, אלא שבפועל הוא יגרום לתסיסה ולתגובה שתוביל לעוד פיגועים מצד תושבים שחייהם וכבודם נרמסו עוד ושוב ועוד.

מה יש כיום במזרח ירושלים? תסכול, עוני, תשתיות עלובות, שירות רפואי קורס, אבטלה, ביוב מוזנח ובעיות ברשת החשמל. מה יעשה בן גביר ב"טרור" הזה? הוא יהרוס עוד בתים ויוסיף עוד תסכול

ממשלת ימין תוביל לעוד דם כי אין לה בלקסיקון הפנימי, בהשקפת העולם האידאולוגית והפוליטית שלה, שום כוונה לטפל במצוקות של הפלסטינים אזרחי ישראל שתחת שלטונה.

אז כדי להוכיח גבריות, או סתם כדי להראות שהממשלה היא ממשלת "ימין חזק", הממשלה החליטה להכשיר עוד תשעה מאחזים ועוד כמה אלפי יחידות דיור ביו"ש כדי לתקוע עוד אצבע בעיני הפלסטינים וכדי לקבע עוד יהודים בתוך אוכלוסייה פלסטינית בשטחים, עד שלא ניתן יהיה להגיע לשום הסכם או הסדר וכולנו נסתבך עוד יותר. התגובות של הטרור הפלסטיני נגד אותו כיבוש שרק מתרחב ורק מתסכל את הפלסטינים – יסלימו שוב ועוד דם יישפך לחינם.

האם בנימין נתניהו וחבורתו חושבים שהם מאיימים על הפלסטינים בכך שאיתמר בן גביר מגביל את המקלחות לאסירים ל 4 דקות ומונע מהם פיתות טריות? הנה כבר מגיעות המהומות בבתי הסוהר שיתפשטו בעת הרמדאן גם לשטחים ויובילו לעוד הרוגים.

הרי כל תגובה כוחנית תיענה בעתיד בעוד פיגוע. זה יהיה נער שהושפע מהסתה או חולה נפש או ארגון טרור גוב האריות 2,3,4,5.

זרימת הדם לא תיפסק בגלל פעולות כוחניות. היא רק תגבר בשני הצדדים.

הרי כל תגובה כוחנית תיענה בעתיד בעוד פיגוע. זה יהיה נער שהושפע מהסתה או חולה נפש או ארגון טרור גוב האריות 2,3,4,5. זרימת הדם לא תיפסק בגלל פעולות כוחניות. היא רק תגבר בשני הצדדים

אבל הדימום הזה יכול להיפסק אם ישראל תטפל בתשתיות של ירושלים הפלסטינית המזרחית והכפרים שועפט ועיסאוויה ודומיהם, שמשום מה נחשבים ל"ירושלים". אם ישראל תבנה שם מפעלים ותדאג לפרנסה וכלכלה, שירותים רפואיים וביוב מודרני. ישראל יכולה להוריד את מפלס הטרור אם תתחיל לדבר עם הרשות הפלסטינית על הסדר או פתרון כלשהו.

אבל ממשלת ימין מלא לא תעשה זאת. זה מנוגד לטבע שלה. חבריה ימשיכו לשקר לציבור כאילו הנרצחים נרצחו "בגלל שהם יהודים" ולא בגלל המציאות שבה חיים הפלסטינים. עובדה שירי הרקטות מעזה נפסק למשך שנה וחצי בתקופת ממשלת השינוי כאשר הגבול נפתח ל 17,000 פועלים עזתים שמביאים פרנסה לעזה.

אבל ממשלת הימין ששילמה לחמאס מאות מיליוני דולרים, מאשימה דווקא את ממשלת השינוי כי בתקופתה הטרור פרח והיא נהגה ברפיסות. עולם הפוך. אלה השקרים שעליהם טיפסו נתניהו, בן גביר ובצלאל סמוטריץ לשלטון.

אבל עכשיו כשהמשמרת שלהם החלה, אי אפשר להאשים מישהו אחר. ולכן הימין דואג לבצע את כל הפעולות הכושלות שהוא יודע כדי להביא עוד דם לרחובות.

להאשים את השמאל ואת הפלסטינים ואת האמריקאים ורק לא לקחת אחריות על השקפת עולמם המעוותת שמביאה רק לעוד שכול וכאב.

בממשלה ימשיכו לשקר שהנרצחים נרצחו "כי הם יהודים" ולא בגלל מציאות החיים הפלסטינית. הרי ירי הרקטות מעזה נפסק לשנה וחצי בתקופת ממשלת השינוי, כשהגבול נפתח ל-17,000 פועלים עזתים מפרנסים

גם בזירה הפנימית ממשלת הימין מדברת בשפת הכוח. למרות מחאתו של חצי מהציבור לפחות, ויש סקרים המעידים על יותר מחצי, ממשיכה הממשלה להעביר את החוקים ההופכים את ישראל הדמוקרטית לדיקטטורה. פשוטו כמשמעו. התגובה, כפי שהזהיר היועמ"ש לשעבר אביחי מנדלבליט, עלולה להיגמר בדם. עוד דם שיזרום לחינם רק ממדיניות ממשלת הימין. כי הרי עבור השלטון הם יעשו הכל, בלי כאבי בטן.

אֱלֹהִים לַשִּׁלְטוֹן בְּחַרְתָּנוּ
עַל לָבָן-וְתָכוֹל – וְאָדֹם.
לשלטון בחרתנו, כנראה בכל מחיר.

איתי לנדסברג נבו הוא אזרח המודאג מעומק השחיתות השלטונית, חושש לגורל הדמוקרטיה ומזועזע מהגזענות והאלימות בחברה הישראלית. לשעבר עורך "מבט שני" ומנהל מחלקת תעודה בערוץ הראשון (2002-2017). בן קיבוץ תל יוסף וממקימי הפורום למען אנשי המילואים ( 1995-2017) . כיום במאי, עורך תוכן ומפיק עצמאי.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 757 מילים
סגירה