חמורו של משיח

יו"ר נעם אבי מעוז, יו"ר דגל התורה משה גפני, יו"ר הקואליציה אופיר כץ, יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן-גביר, יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ', יו"ר אגודת ישראל יצחק גולדקנופף, שר החינוך יואב קיש, שר המשפטים יריב לוין, יו"ר ש"ס אריה דרעי וראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת ראשי הקואליציה, 22 בינואר 2023
יו"ר נעם אבי מעוז, יו"ר דגל התורה משה גפני, יו"ר הקואליציה אופיר כץ, יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן-גביר, יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ', יו"ר אגודת ישראל יצחק גולדקנופף, שר החינוך יואב קיש, שר המשפטים יריב לוין, יו"ר ש"ס אריה דרעי וראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת ראשי הקואליציה, 22 בינואר 2023

בתוך בליל החדשות האיומות שמקיפות אותנו, חדשות שנשמעות לעיתים כאילו הן קטע מסרט אפוקליפטי ולא החיים האמיתיים במה שפעם הייתה מדינת ישראל, נשאלת השאלה: אז מה באמת יקרה.

בתוך בליל החדשות האיומות שמקיפות אותנו, חדשות שנשמעות לעיתים כאילו הן קטע מסרט אפוקליפטי ולא החיים האמיתיים במה שפעם הייתה מדינת ישראל, נשאלת השאלה: אז מה באמת יקרה

הנבואה, כידוע, ניתנה לשוטים. מה שכן ניתן לאנשים חושבים זו היכולת להעריך על פי הנסיבות, על פי ההיסטוריה ועל פי המשתתפים את המצב. ברשותכם הייתי רוצה לעסוק באדם אחד, שסביבו סובב הכל, בנימין נתניהו, האיש שמוכן למכור את מדינת ישראל לשם הישרדותו האישית.

בנימין נתניהו, לצערנו, הוא אדם נעדר קווים אדומים. הקווים האדומים שלו עוברים רק במקומות שמזיקים לו אישית. כך נמנע שנים ממלחמות ארוכות (למעט 2014), כי פחד שיזיקו לו. כך נמנע מפעולות משמעותיות אחרות או חקיקות קיצוניות, כי הבין שכל עוד הוא יושב על הבייס שלו, מסית במידה בינונית ומשדר שליטה במצב, השלטון שלו מובטח.

האישומים הפליליים טרפו את הקלפים במובן הזה. נתניהו עשה כל מה שהוא יכול למנוע אותם. הוא הבריג יועץ משפטי על פי דרישה, יועץ שכמעט וסיפק לו את הסחורה, אבל לבסוף, לאחר שורת הנחות סלב נאלץ להגיש מספר כתבי אישום חלביים יחסית למעשים שנעשו.

הוא הבריג מפכ"ל לפי דרישה, כולל הבטחה אוורירית לראשות שב"כ אם יספק, לעדותו, את הסחורה, לכאורה כמובן, וגילה שכשאתה גדל בשירות הביטחון הכללי הנאמנות שלך לרוב היא למדינת ישראל ולא לשליט.

הוא הבריג יועצים משפטיים, פרשנים משפטיים וכל אלמנט שיעזור לו, עד שהפסיד ונאלץ להשלים עם 3 סעיפי אישום חמורים של שוחד, מרמה והפרת אמונים. מאותו רגע התאפסו הקווים האדומים, כי נתניהו הבין שכדי להימלט מהכלא עליו לעשות אחד מהשניים: או לוותר על השלטון, לתמיד, או לחסל את מדינת ישראל.

נתניהו הבריג יועמ"ש, מפכ"ל וכל מה שיעזור לו, עד שהפסיד ונאלץ לעמוד לדין. מאותו רגע התאפסו הקווים האדומים, כי הוא הבין שכדי להימלט מהכלא עליו לוותר על השלטון לתמיד או לחסל את המדינה

לוותר על השלטון נתניהו לא יכול. משתי סיבות:

1

הראשונה: משפחתו. כידוע משפחת נתניהו התרגלה במשך שנים לחיות על חשבון המדינה. החל מחלב במקרר ועד לנסיעות במיליוני שקלים למלונות המפוארים בעולם. למצקצקים נזכיר מה קרה בשנה וחצי בהם נזרק לאופוזיציה. האדם הקמצן בהיסטוריה סירב לשלם על חשבונו לספרים ומאפרים וכך הפכה התסרוקת המפוארת שלו לאניצי שערות מדובללים על הפדחת ומאחורי הררי האיפור שהיינו רגילים לראות נחשף אדם קשיש ומקומט. זו לא בושה אגב, אבל זו בושה כשמיליונר חובב טיפוח כמו נתניהו מסרב לממן את הדברים האלה בעצמו ומוכן להסתובב ברחוב כשהוא נראה כמו גרסה לא מחמיאה של דרדסבא.

לפיכך, להלן אקסיומה: משפחת נתניהו זקוקה לעטיני השלטון על מנת לחלוב אותם לנצח בכדי לממן אורח חיים שמזכיר שליט בעולם שלישי.

2

אבל יש עוד שיקול שקצת נחבא מהעין. נתניהו יכול אולי לקבל חנינה על מה שכבר הואשם בו, אבל לא יכול לקבל חנינה על מה שעוד יואשם בו. להערכת רבים, מאחורי הזוג נתניהו תלויה קופת שרצים רוחשת, קופה שתתנפץ ביום בו ייפרדו בני הזוג סופית מהשלטון. וכך יכול למצוא עצמו נתניהו יוצא בשן והעין מהאישומים הקיימים, תיקי 1000, 2000 ו-4000 אבל נאלץ להתמודד עם תיקי 6000, 7000, 8000 וכן הלאה. צוללות, אסון מירון, עסקאות מפוקפקות עם בני דודיו וכו', שורה של תהיות שעשויות לכאורה להניב כתבי אישום קשים בהרבה מכתבי האישום החלביים של אביחי מנדלבליט.

אם כך, חנינה לא על הפרק, עסקת טיעון לא על הפרק, מהסיבה הפשוטה שנדמה כי נתניהו לא מסוגל, נפשית, לממן את עצמו. אם היה אדם נורמלי, סביר, היה מזמן סוגר עסקת טיעון, פורש לגמלאות, נוסע בעולם על חשבונו ונהנה מכל רגע. לצערנו, נדמה כי הוא לא כזה.

חנינה או עסקת טיעון לא על הפרק, מהסיבה הפשוטה שנדמה כי נתניהו לא מסוגל, נפשית, לממן את עצמו. אם היה אדם סביר, היה מזמן סוגר עסקת טיעון, פורש לגמלאות, נוסע בעולם על חשבונו ונהנה מכל רגע

לפיכך, בהתחשב בנסיבות הנדירות, אדם שחייב להישאר בשלטון, היה על נתניהו למצוא מי שמוכן להשאיר אותו שם. מה עושים? לוקחים את הקיצוניים שבקיצוניים וכורתים איתם ברית. בניגוד לנתניהו, אנשים כמו בצלאל סמוטריץ', איתמר בן גביר, שמחה רוטמן ושות', הם אידיאולוגיים. הם רוצים לראות פה, לכאורה, מדינה עם מעט מאוד זכויות אזרח, שלטון מרכזי חזק ואלים ובשלב מאוחר יותר סיפוח מלא של השטחים ושלטון שיהווה בפועל שלטון אפרטהייד.

העסקה כאן היא כמעט ברורה מכדי שתוכל להיות כל דבר אחר. נתניהו מפקיד את המפתחות לחלקים משמעותיים במדינת ישראל אצל חבורת המטורללים, ובתמורה מקבל שלטון לנצח.

הדיל מפתה במיוחד כשאתה, נניח, איתמר בן גביר. אדם שבסיטואציה נורמלית לא היה נכנס לכנסת ישראל כאורח, מקבל פתאום את המפתחות למשטרת ישראל מורחבת. אדם כמו שמחה רוטמן, שהיה בימים כתיקונם מסתובב עם סחורתו העלובה בין חוג בית נידח למשנהו, הופך פתאום למוציא והמביא בתחום המשפט הישראלי. אהרון ברק של המאה העשרים ואחת. בנימין מגשים החלומות.

הדיל נהדר עבור הרוטמנים ושות', כיוון שהם נאלצים לשלם מעט מאוד. נתניהו בשלטון לנצח? למי אכפת. הוא ישב בבלפור מזהב ואנחנו נשנה את מדינת ישראל באופן בלתי הפיך.

נתניהו מפקיד את המפתחות לחלקים משמעותיים במדינת ישראל אצל חבורת המטורללים, ובתמורה מקבל שלטון לנצח. דיל נהדר מבחינתם: הוא ישב בבלפור מזהב ואנחנו נשנה את המדינה באופן בלתי הפיך

ובכן, נתניהו, מבלי ששמנו לב, הפך להיות חמורו של משיח. הרוטמנים הם המשיח, בעיניהם, ונתניהו הוא החמור עליו ירכבו בדרך להגשמת חזונם. העסקה פשוטה להחריד. אתה תיתן לנו כוח לעשות מה שבא לנו, ובתמורה תקבל את מה שחשוב לך, הון ושלטון. והכל על חשבון המדינה.

ולכן, עסקת טיעון לא תהיה כאן וגם לא חזרה אחורה. נתניהו אולי יבטל את סגירת התאגיד, אחרי הכל לדרוך על שלמה קרעי זה קטן עליו. הוא יכול לחסל למירי רגב מהפכת תחבורה או לתת לגלית דיסטל אטבריאן לשבת במשרד ריק שעל דלתו שלט מזהב: השרה גלית דיסטל אטבריאן. אבל את השותפים האמיתיים, אריה דרעי, סמוטריץ', בן גביר ומשה גפני הוא לא יכול לאכזב. הוא חייב ללכת איתם כל הדרך, אחרת ימצא את עצמו הולך בלעדיהם. לכלא.

אז מה יהיה אתם שואלים? תהיה חקיקה. מטורללת, הרסנית, אנטי דמוקרטית, חשוכה. ויהיה בג"ץ ובג"ץ יפסול את החוקים שמאיינים אותו ואת הוויתו. אחרת אין לבג"ץ זכות קיום. ואז? אז אלוהים גדול. שערי הגיהינום יפתחו, הממשלה תסרב לקבל את פסיקת בג"ץ, ונהיה לראשונה ב-75 שנה בהתנגשות רשויות שלא היתה כמוה וגם לא תהיה. כי אחריה לא תהיה פה יותר מדינה.

הוא יכול לתת לדיסטל אטבריאן לשבת במשרד ריק שעל דלתו שלט מזהב, אבל את השותפים האמיתיים, דרעי, סמוטריץ', בן גביר וגפני הוא לא יכול לאכזב. הוא חייב ללכת איתם כל הדרך, אחרת ימצא עצמו הולך בלעדיהם. לכלא

וכל זה, כל זה, בגלל אדם אחד שמסרב לרדת מהשלטון. הכל בגלל מסמר קטן, כתב המשורר לפני שנים ארוכות, אותו מסמר שהכריע מלחמה, וגם כאן, הכל בגלל אדם קטן. זו האמת והיא עצובה ומייסרת.

יעוז סבר, איש עסקים, סופר, מנכ״ל MyTeam Group, יו"ר לשכת המסחר ישראל-המפרץ, לשעבר עיתונאי, דובר עיריית רעננה וראש יחידת התקשורת במשרד הביטחון. ישראלי שאכפת לו.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
2
ניתוח סביר ואפשרי בהחלט. עצוב מאוד. לצערי הכתובת היתה על הקיר שנים. מעטים הם המקרים שאתה רואה חורבן של מדינה מתגשם בתואם מלא לנבואות זעם. אני צופה במתחולל מרחוק, בשקט יחסי, אבל הלב בוכה... המשך קריאה

ניתוח סביר ואפשרי בהחלט. עצוב מאוד. לצערי הכתובת היתה על הקיר שנים. מעטים הם המקרים שאתה רואה חורבן של מדינה מתגשם בתואם מלא לנבואות זעם. אני צופה במתחולל מרחוק, בשקט יחסי, אבל הלב בוכה. ואני מנגן בלופ אינסופי על יו-טיוב את אריק שר "יושב מול הנייר". חבל!

עוד 1,038 מילים ו-2 תגובות
סגירה