מוחים נגד המהפכה המשפטית הפגינו ברחבי הארץ

לפי חלק מההערכות, למעלה ממאתיים אלף מפגינים לקחו חלק במחאה ברחבי הארץ ● דיווח: ארצות הברית שוקלת שלא לתת לסמוטריץ' אשרת כניסה לתחומה ● אדלשטיין: "יש לנו אפשרות לעצור את החקיקה לפרק זמן מוגבל" ● מפגינה התלוננה במשטרה נגד יאיר נתניהו שקרא למוחים "טרוריסטים": "אני חווה את דבריו כהסתה וקריאת עידוד לביצוע מעשי אלימות"

  • מפגינים מוחים בתל אביב נגד המהפכה המשפטית, 4 במרץ 2023 (צילום: מחאת קפלן)
    מחאת קפלן
  • מפגינות המחופשות לשפחות מהסדרה "סיפורה של שפחה" בהפגנה בהרצליה נגד המהפכה המשפטית, 4 במרץ 2023 (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)
    אבשלום ששוני, פלאש 90
  • קורין אלאל וגלי עטרי שרות את השיר "אין לי ארץ אחרת" בהפגנה בתל אביב נגד המהפכה המשפטית, 4 במרץ 2023 (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
    תומר נויברג, פלאש 90
  • מפגין המחופש לראש הממשלה בנימין נתניהו בתור קיסר בהפגנה בתל אביב, 4 במרץ 2023 (צילום: Tsafrir Abayov, AP)
    Tsafrir Abayov, AP
  • מפגינים המוחים בתל אביב נגד המהפכה המשפטית, 4 במרץ 2023 (צילום: מחאת קפלן)
    מחאת קפלן
  • מפגין המחופש לראש הממשלה בנימין נתניהו בתור אסיר אזוק בהפגנה בתל אביב נגד המהפכה המשפטית, 4 במרץ 2023 (צילום: אריק מרמור, פלאש 90)
    אריק מרמור, פלאש 90

חבר הכנסת חנוך מילביצקי ביקר את דבריו של יאיר נתניהו, שכינה את המוחים נגד המהפכה המשפטית "טרוריסטים": "בעיני זו אמירה לא נכונה, לא ראויה. אני לא מסכים עם האמירה הזו. אני לא חושב שהמפגינים הם טרוריסטים. יש לי חברים שמפגינים. הם הכי רחוקים מטרוריסטים או אנרכיסטים. הם ציונים, אוהבי הארץ, אוהבי מולדת, שחרדים באמת למה שקורה". מילביצקי, חבר סיעת הליכוד, אמר את הדברים בשבתרבות במועצה האזורית עמק חפר.

כמה מהצופים בשבתרבות קראו קריאות ביניים ותקפו, מילולית, את מילביצקי.

פעילה במחאה נגד המהפכה המשפטית הגישה תלונה במשטרה נגד יאיר נתניהו, שכינה את המפגינים "טרוריסטים". "אני חווה את דבריו של יאיר נתניהו כהסתה נגדי וקריאת עידוד לביצוע מעשי אלימות נגדי וכלפי בני משפחתי וחברי שגם משתתפים בהפגנות", כתבה ברשומה שפרסמה בחשבון הפייסבוק שלה.

"אני חוששת שבעקבות ההתבטאות הזו אנשים אשר מושפעים מהפרסומים של נתניהו יגבירו את גילויי האלימות. זאת משום שהם עלולים לראות בדבריו של נתניהו, שנתפס בעיניהם כבעל סמכות והשפעה, עידוד להפעיל אלימות נגד מפגינים", הוסיפה.

הגיע הזמן לשים סוף להסתה לאלימות נגד מפגינים. הגשתי עכשיו תלונה למשטרה בעקבות פוסט של יאיר נתניהו בו הוא השווה בין…

Posted by Inbal Orpaz on Friday, March 3, 2023

היום (שבת) ייערכו, זה השבוע התשיעי ברציפות, הפגנות ברחבי הארץ נגד המהפכה המשפטית. בהפגנה המרכזית ברחוב קפלן בתל אביב ינאמו השרה לשעבר לימור לבנת, ההיסטוריון פרופסור יובל נח הררי, תת-אלוף (במילואים) רועי אלקבץ, היבא אסעד – ממארגנות מחאת הדרוזים וד"ר אילן סמיש. ההפגנה תיפתח בביצוע משותף של גלי עטרי וקורין אלאל לשיר "אין לי ארץ אחרת".

הפגנות צפויות להיערך ב-95 מוקדים. מארגני המחאה מסרו שלראשונה תתקיים הפגנה גם בבת ים. בין המוקדים המרכזיים שבהם תיערך הפגנה – אשדוד, חיפה, באר שבע, אפרת, נתניה, כפר סבא, הרצליה, בית שמש וירושלים.

מהמארגנים נמסר: "חוקי הדיקטטורה ייכשלו בזכות מאות האלפים שיוצאים שבוע אחר שבוע להגן על הדמוקרטיה הישראלית. נחושים מתמיד נמשיך לצעוד יחד, אנשי ימין ושמאל, דתיים וחילונים, יהודים ושאינם יהודים מכל העדות והדתות למען הדמוקרטיה הישראלית".

עוד אמרו: "לאחר שיחות עם המשטרה אנו סמוכים ובטוחים שהם יתעלמו לחלוטין מהנוכחות של הטרוריסט וידאגו להגן על המחאה של מאות אלפי הישראלים ברחבי הארץ. הניסיונות של בן גביר החלש להשתלט על המשטרה ולפגוע בהפגנות נכשלים כישלון חרוץ".

הרמטכ"ל לשעבר דני חלוץ תקף את ראש הממשלה בנימין נתניהו בשבתרבות בראשון לציון: "נתניהו לא פטריוט ישראלי יותר. הוא ישראלי, אבל מבחינתו שתלך המדינה. אשתו אמרה את זה ב-99' ומאז זה רק הלך ומעצים. גם היטלר אמר ב-1920, אבל הוא נהיה שליט רק ב-1933".

עוד אמר חלוץ לירון אברהם: "אני לא הרגשתי מאז מלחמת יום כיפורים חרדה כזו גדולה כמו שאני מרגיש היום. אני לא ישן בלילות".

בתגובה לדברים נמסר מדוברות הליכוד: "דן חלוץ, שספסר במניותיו ערב מלחמת לבנון השנייה, מאשים בחוסר פטריוטיות את רה"מ נתניהו, אח שכול, לוחם ומפקד בסיירת מטכ"ל שנפצע במבצע סבנה לחילוץ בני ערובה. אחרי שרונן צור ותא"ל במיל' אסף אגמון השוו את רה"מ ורעייתו לזוג צ'אוצסקו, שהוצאו להרוג מול כיתת יורים, דן חלוץ ממשיך בקו ההסתה ההזוי והמסוכן ומשווה את רה"מ נתניהו להיטלר. אלה הסתות גלויות לרצח. לאן נעלמה מערכת אכיפת החוק?".

הממשלה תקים מחר (ראשון) בישיבתה השבועית שלוש ועדות שרים חדשות. בראש ועדת השרים לענייני קבורה יעמוד השר לשירותי דת ויהיו חברים בה שר הבינוי והשיכון, שר המשפטים, שר האוצר, שר הפנים, שרת התחבורה, שר הנגב הגליל והחוסן הלאומי, השרה להגנת הסביבה, שר התקשורת והשר לשוויון חברתי.

בראש ועדת השרים לפיתוח הנגב, הגליל והחוסן הלאומי יעמוד שר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויהיו חברים בה שר האוצר השר לביטחון לאומי, שר הבינוי והשיכון, שר הפנים, השרה להגנת הסביבה, שר התיירות, שר החקלאות, השר לשוויון חברתי, שר העלייה והקליטה, שר הכלכלה ושרת התחבורה.

בראש ועדת השרים לענייני עלייה וקליטה יעמוד שר העלייה והקליטה, ויהיו חברים בה שר האוצר, שר החינוך, שר התפוצות, שר הבינוי והשיכון, שר הנגב , הגליל והחוסן הלאומי, שר הכלכלה, שר הפנים, שר התיירות ושר התרבות והספורט.

סגירה