מסע טנק המגילה מגיע לכנסת

טנק דמה שבנו "לוחמי 73" מובל לאירועי המחאה נגד רפורמת המשפט בת"א, 25 בפברואר 2023 (צילום: AP Photo/ Ariel Schalit)
AP Photo/ Ariel Schalit
טנק דמה שבנו ״לוחמי 73״ מובל לאירועי המחאה נגד רפורמת המשפט בת״א, 25 בפברואר 2023

סא"ל אייל יפה, מלוחמי השריון במלחמת יום הכיפורים, הוא אחד ממובילי מסע טנק המגילה – מגילת עצמאות בגרסה מוגדלת שנפרשה על טנק והוסעה ברחבי הארץ.

אייל וחבריו נחסמו ונעצרו פעמיים על ידי משטרת ישראל עם מוביל ועליו טנק ישן וחלוד שהשאילו ללא אישור מרמפה ברמת הגולן בקרבת תל-סאקי ולמחרת עם נגמ"ש מתקופת מלחמת השחרור שקיבלו באישור מקיבוץ גשר. בפעם השלישית הם בנו מודל של טנק בסיוע דן אליאב וותיקי חיל הים מקיבוץ עין-שמר ומסע טנק המגילה יצא סוף סוף לדרך ללא עיכוב נוסף.

אייל וחבריו נחסמו ונעצרו פעמיים על ידי משטרת ישראל עם מוביל ועליו טנק ישן וחלוד שהשאילו ללא אישור מרמפה ברמת הגולן בקרבת תל-סאקי ולמחרת עם נגמ"ש מתקופת מלחמת השחרור שקיבלו באישור מקיבוץ גשר

מסע טנק המגילה התקבל בחום ואהבה רבה לכל אורך הדרך בצומת אלונים, בקיסריה, במבשרת ובקסטל בכניסה לירושלים ולבסוף בהפגנת ההמונים בקפלן בתל-אביב.

אלפים חתמו על מגילת העצמאות הענקית הפרוסה על הטנק וחיזקו את המסר של לוחמי מלחמת יום הכיפורים, אשר התגייסו עכשיו להגנה על הדמוקרטיה וחשים ששוב הם נקראו אל הדגל.

עבורם הטנק מסמל את אימי מלחמת יום הכיפורים שנכפתה עליהם באוקטובר 1973 ושבה הם איבדו רבים מחבריהם שנפלו בקרבות הקשים בסיני ובגולן. אבל הטנק מסמל עבורם גם את הניצחון הגדול במלחמת יום הכיפורים של צבא העם, צבא המילואים.

את זה הם רוצים לעשות שוב עכשיו, והפעם מול הסכנה הפנימית של ההפיכה המשטרית של ישראל לדיקטטורה, שמובילים בנימין נתניהו, אריה דרעי, יריב לוין, שמחה רוטמן ופורום קהלת.

אלפים חתמו על מגילת העצמאות הענקית הפרוסה על הטנק וחיזקו את המסר של לוחמי מלחמת יום הכיפורים, אשר התגייסו עכשיו להגנה על הדמוקרטיה וחשים ששוב הם נקראו אל הדגל

אייל יפה ואני השתתפנו ביום ראשון בדיון של הוועדה המיוחדת בכנסת לתיקון חוק יסוד הממשלה בנושא נבצרות ראש הממשלה וכשירות מינוי שרים (חוק דרעי 2).

בדיון של הוועדה המיוחדת בנושא תיקון חוק הנבצרות בראשות ח"כ אופיר כץ, ח"כ סימון דוידסון הציע כמחאה את חוק בנימין נתניהו. החוק, שהוצע בהומור, קובע שנתניהו חף מפשע בכל מקרה, ללא קשר למעשיו בעבר וגם בעתיד, שמדינת ישראל תממן את כל ההוצאות שלו ושל משפחתו כל חייו, ושנתניהו יעמוד מעל החוק ולא יהיה נתון לביקורת שיפוטית.

הצעת חוק בנימין נתניהו של ח"כ סימון דוידסון (צילום: ח"כ סימון דוידסון)
הצעת חוק בנימין נתניהו של ח"כ סימון דוידסון

אחרי שדיברו חברי הכנסת, נתן ראש הוועדה כץ את רשות דיבור ל-4 אורחים שנרשמו מבעוד מועד לדיון בוועדה, ובקשתם אושרה על ידי הכנסת.

אייל יפה אמר לחברי הוועדה את הדברים הבאים:

"שרתתי  שנים רבות בצה"ל כחייל של המדינה לפני 50 שנה, וגם היום אני משרת את המדינה במילואים. וגם במסע טנק האחדות ומגילת העצמאות ביחד עם חברי לוחמי כיפור וחברים נוספים אני נאבק עם רבבות אזרחים על גורלה ודמותה של המדינה למען עתיד ילדינו. כצוות טנק כאחים לחיים ולנשק – אנחנו מנצחים. יחד ניצחנו ואתם רוצים לפרק את ה"יחד"?  ברור שלא. ברור שאסור לפרקו! כי בנפשנו הוא. ולכן – עצרו ודברו! עצרו ודברו. תגיעו להסכמות. קיום עם ישראל מחייב להאזין האחד לשני: היזהרו מבליץ חקיקה.

"כשריונר אני אמון על כך: בליץ, מלחמת בזק, וכמוה גם חקיקת בזק – מיועד להוציא יריב משיווי משקל, להכניסו להלם. עם ישראל על חלקיו אינו האויב! הוא שותף, הוא ריבון. אל תוציא את כל חלקי עם ישראל משיווי משקל. אל תכניסו אותנו להלם, להלם קרב. הרי בסוגיות הכבדות והיסטוריות שלפנינו נדרשת הרבה חכמה. נדרשים הרבה חכמים. נדרשים הרבה הרבה פרטים. דברי חכמים בנחת נשמעים. לפיכך מתבקשת הרבה נחת ואורך רוח. ולכן – עצרו ודברו, עצרו ודברו.

"כדי שהאזרחים, ובעיקר המילואימניקים, יחזקו את האמון כלפי החלטות הפוליטיקאים, אנו רוצים לדעת שהמנהיגות חושבת, מתכננת ומבצעת לאחר עבודה רצינית ומעמיקה. אנחנו, דור כיפור והעם, שילמנו מחיר נוראי על חוסר הכנה של הדרגים הגבוהים. האמון נפגע. בתיקון חוק הנבצרות החדש אין ביקורת שיפוטית על ראש הממשלה. החיפזון מן השטן. אתם הולכים להכריז על ראש הממשלה – קיסר. אני לא אהיה חיל שמוביל אותו קיסר".

"אנחנו, דור כיפור והעם, שילמנו מחיר נוראי על חוסר הכנה של הדרגים הגבוהים. בתיקון חוק הנבצרות החדש אין ביקורת שיפוטית על רה"מ. אתם הולכים להכריז על ראש הממשלה – קיסר. אני לא אהיה חייל שמוביל אותו קיסר"

ואלה הדברים שאמרתי אני לחברי הועדה:

"לגבי תיקון חוק יסוד הממשלה נבצרות ראש הממשלה וחוק דרעי 2 כשירות המינוי, באתי כדי לומר שביטול מוחלט של האפשרות לביקורת שיפוטית של הנבצרות ועל מינוי שרים הם זלזול ברוח החוק, פעולת מנע חפוזה נגד בית המשפט העליון, ישראבלוף.

בית המשפט העליון פסק שח"כ דרעי לא יכול לשמש כשר בממשלת ישראל, גם מאחר שהטעה את בית המשפט רק לאחרונה לפני הבחירות, אז משנים את חוק יסוד הממשלה כדי למנוע ביקורת של בית המשפט העליון והציבור?

באותו אופן אתם יכולים לשנות חוקי טבע, למשל את חוק שימור האנרגיה ולפתור את בעיות הכלכלה של ישראל. זה גם לא יעבוד כי זה ישראבלוף, זה ניצול לרעה של הסמכות השלטונית שבידכם לתועלת פרטית וזו ההגדרה של שחיתות שלטונית.

באתי כדי לבקש מהיועץ המשפטי של הוועדה, עו"ד לב-ארי, של הכנסת, של הממשלה, ומשופטי בית המשפט העליון שיאבקו על שלטון החוק בנחישות, שיגנו עלינו מעריצות הרוב. אנחנו צריכים הגנה, צריכים חוקה טובה, אתם המבצר האחרון, מגיני העם. העם אתכם בגדול, המחאה הולכת ומתחזקת, העם רוצה דמוקרטיה וחוקה ולא יצא לעבוד עבור דיקטטור.

באתי כדי לבקש מחברי הוועדה לקבל את מתווה הנשיא. עצרו את החקיקה ודברו, עצרו ודברו כפי שבקש אייל יפה.

ולסיום אני רוצה לצטט דברים שכתב לאחרונה ב-10 בפברואר לא אחר מאשר מייסד פורום קהלת הפרופ' משה קופל: 'מתנגדי הרפורמה מעלים שתי התנגדויות לתיקון זה. האחת היא שבישראל אין מספיק מגבלות על הרשות המחוקקת. אין לנו בית נבחרים שני או עליון, אין וטו נשיאותי, ואין בישראל חוקה שלמה. כל זה נכון בהחלט וראוי שיתוקן'.

אז בבקשה עצרו ודברו, תקימו בית מחוקקים שני ועליון לנושא חוקה עם זכות וטו נשיאותית כפי שהציע פרופ' קופל מיסד קהלת. הם יגדירו חוקה שלמה וטובה ברוח מגילת העצמאות, גם אם ייקח שנה או שנתיים. עצרו ודברו גם עם עם הנשיא, עם הכלכלנים, ההייטקיסטים, עם צבא המילואימניקים של העם שהצילו את המדינה במלחמת יום הכיפורים והתגייסו עכשיו למחאה האזרחית, דברו גם עם יהודי ארה"ב, עצרו ודברו".

את עמדת פורום קהלת הציג בדיון המשפטן ד"ר אביעד בקשי, אשר הסביר לחברי הכנסת שחוק הנבצרות החדש מתקן את העמימות שקיימת בהגדרת הנבצרות ולכן הוא תיקון מתחייב וראוי לדעתו. הוא כלל לא התייחס לסיטואציה המשפטית של ראש הממשלה נתניהו הנאשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים וחתום על הסכם ניגוד עניינים, שלכאורה מופר בפועל מעצם תמיכתו בבליץ ההפיכה המשטרית.

נציג קהלת טען שתיקון חוק הנבצרות מתחייב, אך כלל לא התייחס לסיטואציה המשפטית של רה"מ העומד לדין פלילי וחתום על הסכם ניגוד עניינים, שלכאורה מופר בפועל מעצם תמיכתו בבליץ ההפיכה המשטרית

עזבנו את הכנסת בתחושה קשה. הכנסת נפלה, הדיון בוועדה נראה פרוצדורלי בלבד, הכלבים נובחים וקהלת זחוחה וצוהלת.

מנסחי החוקים לא ישנו פסיק בחוקים החדשים של קואליציית השחיתות. הם מנצלים לרעה את הסמכות השלטונית שנפלה בידם לתועלתם הפרטית. הסמכות השלטונית נפלה בידם הפעם בזכות אחוז החסימה הגבוה שפסל את קולותיהם של תומכי מרצ והרשימה המשותפת לכנסת. העם היה ונשאר למעשה חצוי ובטוח שרוב העם משני הגושים לא ידע על בליץ ההפיכה המשטרית המתוכננת.

החוקים להכשרת נתניהו ודרעי פרסונליים לחלוטין והחוק לשיחרור החרדים מצה"ל שיעלה בקרוב לדיון בכנסת יעניק זכויות יתר מופלגות להם ולילדי החרדים. שחיתות, שחיתות ועוד שחיתות, וכשמוסיפים לכך את חוק המתנות וחוק הגדלת ההוצאות של המעונות הפרטיים של נתניהו על חשבון הציבור זו פשוט חזירות שלטונית.

אין המחשה טובה יותר לחזירות השלטונית מאשר חזיר הענק המעופף שעיצב מייסד להקת פינק פלויד רוג'ר ווטרס בשנות השבעים. החזיר הענק המעופף של להקת פינק פלויד הגיע לישראל ומתכנן כנראה להשאר פה זמן רב. הוא מטיל צל שחיתות ענק על הכנסת בירושלים, צל כל כך גדול שאנשים ישרים רואים אותו גם מאירופה ומארה"ב.

Pink Floyd Pig Flying Balloon (צילום: AP)
Pink Floyd Pig Flying Balloon (צילום: AP)

אנחנו צריכים הגנה נחושה של שופטי בית המשפט העליון והיועצים המשפטיים על שלטון החוק והדמוקרטיה. הם המבצר האחרון שעדיין עומד מול מתקפת הפתע של נתניהו, דרעי, לוין, רוטמן, כץ ופורום קהלת.

צבא העם, המילואימניקים, שהתגייסו ב-1973 ובכל מלחמות ישראל, ינצח גם הפעם. יתכן שבית הנשיא ישמש כגשר הגלילים וגשר הדוברות שעליהם עברו הטנקים שחצו את התעלה ב-73', ושאיפשר להם להכריע את המלחמה בסיני.

עזבנו את הכנסת בתחושה קשה. הכנסת נפלה, הדיון בוועדה נראה פרוצדורלי בלבד, הכלבים נובחים וקהלת זחוחה וצוהלת. מנסחי החוקים לא ישנו פסיק בחוקים החדשים של קואליציית השחיתות

מתווה הנשיא צריך להוביל לחקיקת חוקה ברוח מגילת העצמאות וצריך מאוד להיזהר מתרגילי ההונאה החוזרים ונשנים של נתניהו ודרעי שנועדו עכשיו להחליש ולפצל את ההתנגדות להפיכה המשפטית, בזמן שהחקיקה נמשכת בקצב מואץ.

תוצאות המאבק עדיין לא ידועות, אבל דבר אחד הולך ומתבהר: קואליציית השחיתות לא לקחה בחשבון כשהם החליטו לקדם קודם כל ובכל הכוח את ההפיכה המשטרית, שהעם יתעורר ושצבא העם, המילואמיניקים מזרועות האויר, הים והיבשה, יתגייסו למאבק צודק ונחוש למען הדמוקרטיה. לא נוותר על מגילת העצמאות וננצח במאבק האזרחי והלא אלים על המשך קיומה של המדינה היהודית והדמוקרטית בארץ ישראל.

מסע טנק המגילה (צילום: לא נוותר - לוחמי יום כיפור)
מסע טנק המגילה (צילום: לא נוותר – לוחמי יום כיפור)

ד"ר רמי רום הוא דוקטור לכימיה פיזיקלית, עורך פטנטים וחוקר עצמאי של מלחמת יום כיפור.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 1,349 מילים ו-1 תגובות
סגירה