נתניהו וביידן דנו על המהפכה המשפטית; רה"מ: "ישראל הייתה ותהיה דמוקרטיה חזקה"

אחרי שמתח ביקורת על המהפכה המשפטית - הקונסול בניו יורק, אסף זמיר, זומן לבירור במשרד החוץ ויידרש לשוב לשם כך ארצה ● ישראל התחייבה בשארם א-שייח שלא תדון בבנייה בהתנחלויות בארבעת החודשים הקרובים ● נהג נפצע באורך בינוני מירי בחווארה; החשוד בביצוע המעשה נתפס ● ארגון המורים ישבית מחר את הלימודים עד השעה 12:00 בכיתות י'-י"א ב-12 יישובים

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת הממשלה השבועית במשרד ראש הממשלה בירושלים, 19 בפברואר 2023 (צילום: Abir Sultan/Pool Photo via AP)
Abir Sultan/Pool Photo via AP
ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת הממשלה השבועית במשרד ראש הממשלה בירושלים, 19 בפברואר 2023

ימים דרמטיים בתולדות המדינה: הסלמה אמש באלימות כלפי מפגינים, ביום חמישי – "יום השיתוק הלאומי" של אירגוני המחאה. בכנסת, 10 ימים לסוף המושב, והבוקר נמשכים הדיונים בוועדת החוקה עם הכנה לקריאות שנייה וקריאה שלישית של ההסדר העוסק בהרכב הוועדה לבחירת שופטים ובביקורת שיפוטית על חוקי יסוד.

מתוכננים דיונים גם בימים שני ושלישי.

ח"כ דוד ביטן התראיין הבוקר לרשת ב' ובין השאר אמר כי הגיע הזמן שנתניהו "יעשה מעשה" ויעצור את החקיקה כדי שיהיה אפשר "לשבת בצורה מסודרת לעשות את השינויים" שנדרשים במערכת המשפט. "אין סיבה שלא תהיה ישיבה מסודרת – הליכוד גם צריך לדבר על זה". "אני חושב שהוא יתערב לפני פסח", הוסיף ביטן.

ביטן טען שזה לא קל להגיד את הדברים האלו בתוך הליכוד וכי יש שרים שאומרים לו דברים דומים בשיחות פרטיות.

בהארץ מדווחים הבוקר כי השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר זימן את מפקד מג"ב ניצב אמיר כהן לשיחת נזיפה, בשל נאום שבו גיבה את האופן שבו פעלו כוחות מג"ב כשאבטחו פינוי כרם בגדה המערבית באמצע פברואר. "איך אני יכול לסמוך עליך עם נאומים כאלה נגדי?" שאל השר את כהן.

השיחה בין השניים התקיימה לאחר שהשר הודיע על הדחתו של מפקד מחוז תל אביב מתפקידו – שכהן נחשב מועמד להחליפו.

בערוץ 7 מדווחים כי מפכ"ל המשטרה רנ"צ קובי שבתאי אמר בדיון עם השר כי המשטרה מתכוונת לגייס עוד שוטרים ערבים בלוד במטרה ליצור הידברות מול הערבים. בתגובה תקף השר בן גביר את הדברים: "אני לא נגד שוטרים ערבים, אבל זה טרלול שזו הפעולה שלכם, במקום ללכת לאוכלוסיה היהודית ולשמוע המצוקות, במקום לגייס עוד מתנדבים תושבי העיר שרוצים לשמור על הבית שלהם אתם מדברים על הרגעת הציבור הערבי".

עוד אמר השר: "אין כאן סימטריה, צד אחד תוקף והצד השני מתגונן. הקהילה היהודית מותקפת ובמקום לדבר איתם ולתת להם תחושת ביטחון, אתם מסייעים לצד השני".

לאחר הריאיון שלו בסוף השבוע, היו"ר לשעבר של הוועדה לאנרגיה אטומית במכתב לראש המממשלה נתניהו:

650 קצינים ולוחמים במילואים של מערך המ"מ, ומשרתי מילואים של מערך הסייבר ההתקפי של אמ"ן הודיעו כי לא יגיעו לשרת במילואים במחאה על המהפכה המשפטית שמובילה הממשלה. ההסלמה של ההתנגדות – על רקע הכנת חוק הנבצרות לקריאה שנייה לשלישית – כפי שאיימו באולטימטום שהגישו בשבוע שעבר.

בוואלה מדווחים כי עשרות טייסי מילואים יצאו בהודעה אישית למפקדים שלא יגיעו בשבועיים הקרובים ליחידות כדי שיוכלו להשתתף בהפגנות. מספר דומה של מפעילי כטמ"מ במילואים יצאו בהודעה זהה. בהארץ מפרטים: 180 אנשי צוות אוויר פעילים במילואים, יותר מ-50 בקרי טיסה וכ-40 מפעילי כלי טיס המופעלים מרחוק הודיעו כי לא יתייצבו בשבוע הקרוב לאימונים בשל ההפיכה המשטרית.

סגירה