כשהבילד-אפ יותר חזק מהמציאות

צילום מסך מתוך קליפ השיר של נועה קירל לאירוויזיון, יוניקורן
צילום מסך מתוך קליפ השיר של נועה קירל לאירוויזיון, יוניקורן

כבר מספר חודשים שמפמפמים לנו שהזכייה של נועה קירל באירוויזיון היא רק עניין של זמן, שדורון מדלי חזר לתחרות רק בשביל הגביע, שנועה לא פראיירית ויודעת בדיוק מה לעשות כדי לזכות, ושישראל בגדול צריכה להתחיל לתכנן היכן לארח את התחרות ב-2024.

כבר חודשים מפמפמים לנו שהזכייה של נועה קירל באירוויזיון היא רק עניין של זמן, שמדלי חזר לתחרות רק בשביל הגביע, שנועה יודעת ושישראל בגדול צריכה להתחיל לתכנן היכן לארח את התחרות ב-2024

אך קרה בדיוק מה שחששנו ממנו יותר מכל, כל היח"צ, ההייפ והבילד-אפ, התבררו כיותר חזקים מהשיר עצמו, שהוא בהחלט שיר טוב, ושלרגע לא יובן אחרת מדבריי. השיר מעולה, עושה את העבודה והוא שיר "קירלי" קלאסי, אין לי ספק שיהפוך ללהיט.

אבל בין מה שקיבלנו בסופו של דבר ובין זכייה בתחרות הזמר הגדולה ביותר באירופה יש הבדל של שמיים וארץ. אולי נהיינו מפונקים מדי אחרי הזכייה של נטע ברזילי אם אנחנו מדברים במונחים של זכייה או לא, או שאולי זו "הטראומה" שהשאירה אי-העפלה של מיכאל בן דוד בשנה שעברה (בטח שאלתם את עצמכם "מי?"). כך או כך סימן שמצבנו ממש טוב!

כרגע השיר של ישראל מדורג באתרי ההימורים בעשירייה הראשונה (נע ונד בין מקום 9 למקום ה-5 בטבלת ההימורים), אך את הדירוגים הללו יש לקחת בערבון מוגבל. הרי נחשפנו רק לקליפ של השיר, ולמעשה מה שהולך לקרות על בימת האירוויזיון בליברפול נשמר בסוד מוחלט ולא ייחשף עד לרגע החזרות הראשונות לחצי הגמר הראשון שייערכו בסוף אפריל/תחילת מאי (כפי שציין אחד מיוצרי השיר דורון מדלי, בכתבה לנעם כהן מ-N12).

קרה מה שחששנו ממנו: כל היח"צ, ההייפ והבילד-אפ, התבררו כחזקים מהשיר עצמו, שהוא שיר טוב, אבל בין מה שקיבלנו בסופו של דבר ובין זכייה בתחרות הזמר הגדולה באירופה יש הבדל של שמיים וארץ

ומה לגבי השיר עצמו?

מדובר בשילוב מדויק ואולי תעשייתי ומדויק מדי של פופ, קצת מזרחית, עם דאנס ברייק לא רע בכלל, והרבה רפרנסים לקליפים של סיה, ביונסה ודואה ליפה.

לגבי המסר, אם הצלחתי לדלות נכון את המטאפורות ואת מילות השיר של הבית הראשון, השיר מדבר על נושא האלימות כלפי נשים, ועל כוחן של נשים, וספציפית כוחה של קירל, שמצליחה לעמוד כמו חד-קרן ולהתייצב נגד גבר אלים מבלי להיכנע לאלימות.

וזה לא הכל, בקליפ יש גם פנייה לגבר האלים לצאת מהלולאה האינסופית של האלימות ולכתוב היסטוריה אחרת. רפרנס מאוד עדכני ורלוונטי, במיוחד לאור מה שקורה בחברה הישראלית ובעולם בכלל בנושא של אלימות במשפחה.

המסר חזק, ובא במקום והזמן הנכונים, מכל הבחינות. גם התאמת המסר לפרפורמר מאוד מדויקת, שכן מדובר בבחורה עוצמתית וצעירה, אשר מצליחה להשיג בכוחותיה הרבה מאוד.

עד לאירוויזיון יש קצת פחות מחודשיים ושווה לחשוב על מקצה שיפורים קטן שעוד אפשר וכדאי לעשות.

לגבי המסר, אם הצלחתי לדלות נכון מהמטאפורות, השיר עוסק באלימות נגד נשים ועל כוחן של נשים, וספציפית כוחה של קירל, לעמוד כמו חדקרן מול גבר אלים, רפרנס עדכני ורלוונטי

נכון לעכשיו ישראל מדורגת במקום ה-5 מתוך 37 שירים המתחרים השנה, ואז אולי נוכל גם להתיימר להיות הזוכים הפוטנציאליים של אירוויזיון 2023.

מיכאל שמייצר הוא יועץ תקשורת ומנהל שיווק, יח״צ וסושיאל מרמת גן, מומחה לענייני אירוויזיון וחובב למעלה מ-10 שנים. ביקר בלא מעט תחרויות אירוויזיון וביניהם האירוויזיון האלמותי בתל אביב.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 454 מילים
סגירה