גם אם לא יוקם המשמר הלאומי, הבטחתו תוביל לאלימות חסרת תקדים

פעילי ימין עם דגלי הליכוד ושלטי "שמאלנים בוגדים" פורצים להפגנה בתל אביב, 18 במרץ 2023 (צילום: גילי יערי/פלאש90)
גילי יערי/פלאש90
פעילי ימין עם דגלי הליכוד ושלטי "שמאלנים בוגדים" פורצים להפגנה בתל אביב, 18 במרץ 2023

כפי שהיו ועודן במשך שנים ארוכות סיירת מטכ"ל, השב"כ, המוסד ושאר היחידות המיוחדות יעד נחשק בעיני ציונים ולוחמים פטריוטים ביחידות הצבא השונות, כך יהפוך להיות המשמר הלאומי כוכב צפון בקרב הלאומנים האלימים אוהדי איתמר בן גביר.

כפי שסיירת מטכ"ל, השב"כ, המוסד ושאר היחידות המיוחדות היו ועודן יעד נחשק לציונים ולוחמים פטריוטים בצבא, כך המשמר הלאומי יהפוך לכוכב צפון בקרב הלאומנים האלימים ואוהדי בן גביר

האידיאה בתוך היחידות המוזכרות פשוטה – החיילים המצטיינים, אלו שמגיעים להישגים הגבוהים ביותר, זוכים להזדמנות להגיע ליחידות הטובות והמיוחדות. אלו שהוכיחו את יכולותיהם בשדה הקרב ובאימונים, וזכו לתשומת לב גבוהה מצד מפקדיהם וחבריהם לצוות, זוכים להמשיך את הקריירה הביטחונית במקומות הנחשקים ביותר ובתפקידים המובילים ביותר.

עצם קיומו של היעד הנחשק דוחק בהם להצליח, להתבלט ולהצטיין על מנת לזכות במבוקשם. בדיוק אותו הדבר יקרה עם המיליציה הפרטית של בן גביר, רק שיעדי "ההצטיינות" יהיו אחרים.

ביחידות המובחרות אותן כולנו מאדירים ומעריכים מגיעים אלו שהפגינו אומץ לב ואחריות, אלו שמעשיהם ההרואיים הם הצלת חיי חבריהם, הגנה על חיי אזרחים ופיקוד ללא רבב על צוותיהם.

במקרה של המיליציה הפרטית של בן גביר, ברור לכולנו מה יהפוך אדם למועמד מוביל. יהיו אלו האלימים ביותר, קציני הצבא שיכו הכי חזק וללא חת בערבים או קציני המשטרה שיכו בעוצמה הגבוהה ביותר במפגינים. אלו שלא יתנו לחוק לבלבל אותם ולא יתנו לפקודות לעצור אותם. הם יהיו אלו שמוכנים ללכת עד הסוף ולשבור את הידיים והרגליים של כל מי שיעמוד בדרכם.

תוכיח שאתה אלים מספיק ותזכה לכרטיס הכניסה ליחידה החדשה. תוכיח שחוקי המדינה, חיי אדם וחמלה אינם נחלתך ותדאג להבטיח את המקום שלך.

עצם קיומו של היעד הנחשק דוחק בהם להצליח, להתבלט ולהצטיין על מנת לזכות במבוקשם. בדיוק אותו הדבר יקרה עם המיליציה הפרטית של בן גביר, רק שיעדי "ההצטיינות" יהיו אחרים

החל מקום המדינה, אל סיירת מטכ"ל הוזמנו להצטרף קצינים שנפגעו תוך שהצילו את חיי חבריהם, ולכרטיס כניסה לשב"כ זכו לוחמים שהפגינו אומץ לב בעת שפיקדו בנחישות על חייליהם ומנעו פגיעה באזרחים חפים מפשע.

ליחידתו החדשה של בן גביר יוזמנו להצטרף אלאור אזריה וחבריו, הלוחם שידאג לוודא מיד את מותו של הערבי מבלי לתת "לסמולנים" במטה לעצור אותו, וקצין המשטרה שיפנה את המפגינים האנרכיסטיים מהכביש בזמן הקצר ביותר, גם במחיר של כמה עצמות שבורות, ולצערנו כנראה שאף יותר מכך.

בן גביר איננו צריך לפרסם מודעת דרושים על מנת שתומכיו יבינו מה הפרופיל הרצוי של המצטרפים העתידיים למיליציה הפרטית שלו. די בסקירה חטופה של ההיסטוריה האישית שלו על מנת להבין זאת.

האיש החל את דרכו כאנרכיסט אלים וצבר את כל הונו הפוליטי מהתרסה, המרדה ומגלוריפיקציה חסרת פשרות של אלימות ולאומנות. הוכחה ניצחת נוספת לכך היא המנויים שכבר החל להשפיע עליהם, אם זה כוורתו הקרובה המורכבת מפושעים כהניסטים ואם אלו בכירי המשטרה, שאינם לראות עיניו, בכירים שהחל להוקיע ולנסות לדחוק החוצה מהמשטרה.

גם אם אותו גוף בזוי לא יוקם לעולם, התחרות על המקומות בו כבר החלה. אותם אנשי ביטחון התומכים בבן גביר ומעוניינים בתפקיד הנחשק, מתחילים להתחרות זה בזה החל מעכשיו. כל מפגש עם הציבור יוכל לעלות את קרנם בראיון העבודה העתידי עם הבוס הפוטנציאלי, הם רק צריכים להכות חזק מספיק.

בן גביר איננו צריך לפרסם מודעת דרושים על מנת שתומכיו יבינו מה הפרופיל הרצוי של המצטרפים העתידיים למיליציה הפרטית שלו. די בסקירה חטופה של ההיסטוריה האישית שלו על מנת להבין זאת

בנימין נתניהו בהצהרתו היה זה שבמו ידיו ירה את יריית הפתיחה של המרוץ המסוכן הזה. כולנו תקווה שתיוותר ירייה מטאפורית בלבד.

גל פליישמן עוסק בייעוץ ותכנון אסטרטגי. בוגר החוג למדע המדינה ויחסים בינלאומיים. כותב על המפגש בין אסטרטגיה וכלכלה לחברה ופוליטיקה.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 525 מילים
סגירה