לוין: "הגיעה העת לבית משפט שלא מקל על אנסים ולא מגן על חיי השכנים של הטרוריסטים"

סער: "נאום שר המשפטים - מנאומי ההסתה החמורים ביותר נגד מערכת המשפט" ● פרקליטי נתניהו נפגשו עם היועצת המשפטית לממשלה בניסיון לשכנעהּ לפנות לגישור פלילי ● יושב ראש ארגון יד לבנים: מאות אנשים שלא קשורים למשפחות השכולות הגיעו לבית העלמין ומחאו לבן גביר כפיים באמצע טקס הזיכרון ● גילה גמליאל חתמה בספר האורחים ביד ושם כ"שרת הביטחון"

מוחים בירושלים בהפגנת התמיכה במהפכה המשפטית, 27 באפריל 2023 (צילום: פלאש 90)
פלאש 90
מוחים בירושלים בהפגנת התמיכה במהפכה המשפטית, 27 באפריל 2023

חברי הקואליציה והאופוזיציה סיכמו על הקפאת חקיקת ההפיכה המשפטית, כל זמן שדיוני המשא ומתן בין הצדדים נמשכים בבית הנשיא, כך מדווחים בהארץ.

הסיכום אינו תקף בנוגע לחוקים שאינם נדונים בבית הנשיא, כדוגמת חוק המתנות ו"חוק דרעי 2".

ברשת ב' מדווחים כי נציגי בית הנשיא לשיחות בין הקואליציה לאופוזיציה על הרפורמה המשפטית הבהירו לאחרונה לשני הצדדים שאם השיחות לא יקבלו כיוון של סיום ולא יתכנסו לכדי תוצאות בתוך זמן סביר, הם ייאלצו לקבוע דד ליין ותאריך סיום לשיחות.

עוד דווח כי לוין מתכוון להקפיא את המינויים לבית המשפט העליון, כולל של נשיא העליון, אם לא יושגו הסכמות בין הצדדים וההרכב יישאר ללא שינוי.

הערב בירושלים:"הפגנת המיליון" לתמיכה במהפכה המשפטית.
המארגנים נערכים לבואם של מאות אלפי משתתפים.

על פי דיווח בישראל היום ראש הממשלה בנימין נתניהו מעורב מאוד מאחורי הקלעים של ארגון המחאה, כאשר הוא נפגש עם המארגנים, ולדבריהם סייע במה שהיה ניתן.

השרים בצלאל סמוטריץ', איתמר בן גביר, יריב לוין והח"כים שמחה רוטמן ואופיר כץ צפויים לנאום בהפגנה.

בשער עיתון החרדי-ליטאי יתד נאמן המזוהה עם מפלגת דגל התורה קראו לקהל שלא להשתתף בהפגנה: "מי שחרדי – ידיר רגלו משם. מי שיוצא להפגנות ימין – לא משלנו"

לילה מלא באירועי אלימות. אישה בשנות ה-30 לחייה נמצאה ללא רוח חיים עם סימני אלימות ביישוב אבו קרינאת בנגב.

מוקדם יותר אדם נורה למוות בחולון – הרקע פלילי. גבר כבן 25 נרצח באלעד. עוד רצח בכפר יאסיף.

2 נפגעו קשה ובינוני מירי שבוצע לעבר עסק ביפו.

ח"כ גדי איזנקוט אומר הבוקר בריאיון לגל"צ על רקע ההפגנה לתמיכה במהפכה המשפטית כי "ברור לגמרי שנתניהו עומד מאחורי ההפגנה הזאת, אבסורד מוחלט שהממשלה מארגנת הפגנות נגד החלטת ראש הממשלה".

השר עמיחי שיקלי: "אני לא רואה את זה כהפגנה נגד הממשלה או נגד הידברות – אלא משקל קונטרה שהציבור הימני רוצה לתת. הסדר הציבורי שובש, אנשי מילואים לשעבר איימו בסרבנות. הם רוצים לומר שיש כאן ציבור רחב שהקול שלו שקול לכל אחד אחר. זו עצרת תמיכה ברפורמה".

ח"כ רם בן ברק בריאיון ל-103fm: "הפגנת המיליון זה לא לוין ולא רוטמן – זה נתניהו. שום דבר כאן זה לא לוין ולא רוטמן, הם פיונים בשירותו של נתניהו – אני לא קונה את הסיפור הזה שהוא מופתע. הוא לא ויתר על הרפורמה. אני בספק אם הוא יצליח כי גם הציבור שלו מבין שלא לזה הם התכוונו".

בידיעות אחרונות מדווחים כי גילה גמליאל חתמה בספר האורחים של יד ושם "גילה גמליאל, שרת הביטחון" ומטעם השרה נמסר כי הדבר נעשה בהיסח הדעת. גילה גמליאל היא שרת  המודיעין.

סגירה