מאי גולן על קו הגבול

העימות חסר התקדים שלשום בכנסת בין ח"כ מירב בן ארי והשרה הטרייה למעמד האישה הפך לשיחת היום בכנסת ● בליכוד אוהבים את הלוחמנות של גולן, אבל ההתנהגות הבוטה והעמדות הקיצוניות מעמידות אותה בבעיה: מי שעובר את הגבול בליכוד עלול למצוא את עצמו בחוץ ● האירוע מול בן ארי מלמד שגולן עומדת על הקו, ועכשיו היא צריכה לסגת ● פרשנות

מאי גולן נואמת בהפגנה נגד ממשלת לפיד-בנט בתל אביב, 2 בנובמבר 2021 (צילום: אבשלום ששוני/פלאש90)
אבשלום ששוני/פלאש90
מאי גולן נואמת בהפגנה נגד ממשלת לפיד-בנט בתל אביב, 2 בנובמבר 2021

השרה מאי גולן לא מתחרטת, קרוב לוודאי, על האירוע הסוער שלשום בכנסת. בדרך כלל היא לא חוזרת בה משום דבר שהיא עושה או אומרת.

המריבה המתוקשרת עם מירב בן ארי, שעמדה על במת הנואמים וסנטה בה, לא מפסיקה לרוץ בכל הרשתות ולא יורדת מסדר היום בזירה הפוליטית. הכנסת התדרדרה שוב לשיח שוק, כולל מילים וביטויים קשים.

גולן הורחקה מהמליאה בקריאה שלישית – וגם זה בקושי רב, בסיוע מספר סדרנים וח"כים אחרים. ותיקי הכנסת לא זוכרים מקרה שבו שר בממשלה הורחק מאולם המליאה, והנה עוד שיא מפוקפק שרושמת הכנסת הזו.

כמה דקות לאחר מכן ירדה גם בן ארי מהדוכן. שתיהן לא הוסיפו הרבה כבוד לבית, והן יודעות את זה.

העימות במליאת הכנסת בין ח"כ מירב בן ארי והשרה מאי גולן, 1 במאי 2023 (וידיאו: ערוץ הכנסת)

העימות בין בן ארי וגולן לא התחיל אתמול. הוא הולך שנים לאחור לימים שבהם בן ארי הייתה ברשימת "כולנו" של כחלון ופעלה בדרום תל אביב יחד עם שפי פז, יריבתה של גולן. השתיים התעמתו מאז פעמים רבות, בראיונות ברדיו וברשתות החברתיות.

כאשר גולן הגיעה לכנסת, השתיים ניסו לעשות סולחה וגולן אף הגנה על בן ארי אחרי המתקפות של ח"כ עופר כסיף, שכינה את בן ארי "תרנגולת". אבל מהר מאוד המריבה בין השתיים חזרה, והתנהלה מעל כל במה אפשרית.

מה שהרתיח את גולן ביום שני היה העיתוי. גולן חיכתה שהכנסת תאשר סוף סוף את כינון המשרד למעמד האישה, בראשו היא עומדת. בן ארי הרסה לה את החגיגה, כינתה אותה משתמטת מצה"ל וטענה כי ראיון הדמעות שהעניקה גולן לערוץ 12 ביום ראשון לא עושה עליה הרבה רושם.

מה שהרתיח את גולן ביום שני היה העיתוי. גולן חיכתה שהכנסת תאשר סוף סוף את כינון המשרד למעמד האישה, בראשו היא עומדת. בן ארי הרסה לה את החגיגה

גולן הגיבה בזעם, התנהגה כמו חיה פצועה, ואיחלה לבן ארי שתעבור את כל מה שעברה בחייה הקשים. גולן, בת לאם חד הורית מדרום תל אביב, עברה בילדותה חרם קשה בבית הספר גורדון בתל אביב ונאלצה לעבוד בכמה עבודות כדי לכלכל את הבית.

אתמול חזרה גולן מסיור ארוך בצפון, הפעם תחת התואר של השרה לקידום מעמד האישה. גולן יכולה לסמן וי על ההישג. לא כל אחד הופך להיות שר בממשלה בגיל 37. את המינוי שלה היא חייבת לשניים.

בנימין נתניהו שלף אותה מהמקום ה-32 והאחרון ברשימת הליכוד שנבחרה בנובמבר וצירף אותה לממשלה. נתניהו אוהב את חברות הכנסת שמגנות עליו ותוקפות למענו בכל הכוח את הפרקליטות, בג"ץ ומערכות המשפט. צריך לראות רק איך הוא מתענג על ההופעה ההיסטרית של ח"כ טלי גוטליב ביום שני במליאה.

גוטליב הקדישה את רוב נאומה למשפט נתניהו והתנפלה על הפרקליטות, התובעים ועדי המדינה. בסיום קרא לה ראש הממשלה ולחץ את ידה.

אבל מי שדחף את המינוי של גולן כשרה בממשלה הוא יריב לוין. גולן היא מראשי המחנה המתגבש של לוין בליכוד. על רקע זה, מספרים בליכוד, פרץ סכסוך קשה בינה ובין דוד ביטן, מראשי מתנגדיו של שר המשפטים. ביטן הפופולרי תמך בגולן במהלך הפריימריז. היום השניים כמעט ולא מחליפים ביניהם מילה.

מי שדחף את המינוי של גולן כשרה בממשלה הוא יריב לוין. גולן היא מראשי המחנה המתגבש של לוין בליכוד. על רקע זה, מספרים בליכוד, פרץ סכסוך קשה בינה ובין דוד ביטן, מראשי מתנגדיו של שר המשפטים

השר יריב לוין, ראש הממשלה בנימין נתניהו והשרה מאי גולן במליאת הכנסת, 22 בפברואר 2023 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
השר יריב לוין, ראש הממשלה בנימין נתניהו והשרה מאי גולן במליאת הכנסת, 22 בפברואר 2023 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

גולן מושכת אש כל הזמן. רבים בליכוד מודים שהיא אישה מוכשרת שבנתה את עצמה בעמל רב. הפעילים אוהבים את הלוחמנות שלה, אבל ההתנהגות הבוטה והעמדות הקיצוניות מעמידות אותה בבעיה. מי שעובר את הגבול בליכוד עלול למצוא את עצמו בחוץ, והדוגמאות רבות. האירוע ביום שני מלמד שגולן עמדת על הקו, ועכשיו היא צריכה לסגת.

גולן מושכת אש כל הזמן. רבים בליכוד מודים שהיא אישה מוכשרת שבנתה את עצמה בעמל רב. הפעילים אוהבים את הלוחמנות שלה, אבל ההתנהגות הבוטה והעמדות הקיצוניות מעמידות אותה בבעיה

על רקע זה פרצו גם השמועות סביב המינוי של גולן לקונסולית בניו יורק, שבינתיים ירד מהפרק בגלל ההתנגדות האמריקאית.

גולן וחבריה משוכנעים שראש הממשלה נתניהו ביקש באמת להשתמש בכישורים של גולן ובאנגלית המצוינת (שרכשה בלימוד עצמי) כדי לשפר את ההסברה בארצות הברית.

יריביה של גולן בליכוד טוענים כי נתניהו רק רצה להרחיק אותה מכאן, כדי שלא תגרום נזק תדמיתי לממשלה. אבל בינתיים גולן כאן, נושמת ובועטת באחרים – וגם בעצמה.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
1
כסף, כסף - הכל מתחיל ונגמר בכסף, במירוץ המופרע להביא בוכטה של כמה עשרות אלפים בחודש כדי לסתום ת'לוע הרעבה של ההוצאות השוטפות. מאי גולן גם תשווק את נסראללה בשביל ג'ובה. היא בכלל הייתה המ... המשך קריאה

כסף, כסף – הכל מתחיל ונגמר בכסף, במירוץ המופרע להביא בוכטה של כמה עשרות אלפים בחודש כדי לסתום ת'לוע הרעבה של ההוצאות השוטפות. מאי גולן גם תשווק את נסראללה בשביל ג'ובה. היא בכלל הייתה המאהבת הצעירונת של שפי פז – זה ידוע!

עוד 641 מילים ו-1 תגובות
סגירה