הכספים הקואליציוניים יגדלו מעבר ל-12.5 מיליארד שקל

מאבטח דרוזי הותקף במירון לאחר שדיבר בערבית ● האיחוד האירופי ביטל קבלת פנים עם איתמר בן גביר: "דעותיו סותרות את ערכינו" ● מפקד מג"ב החזיר לשירות לוחמת שהורשעה בתקיפת פלסטינית ● כ-50 אלף הגיעו למירון באוטובוסים, בן גביר והמפכ"ל הגיעו במסוק ● תושבת חיפה נורתה למוות ליד ביתה, מתחילת השנה נהרגו באלימות 73 ערבים

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' וראש הממשלה בנימין נתניהו בכנסת, 20 בפברואר 2023 (צילום: יונתן זינדל, פלאש90)
יונתן זינדל, פלאש90
שר האוצר בצלאל סמוטריץ' וראש הממשלה בנימין נתניהו בכנסת, 20 בפברואר 2023

שנתיים לאחר האסון בהר מירון, שבו נספו 45 ממשתתפי ההילולה לרבי שמעון בר-יוחאי, ושנה לאחר שהאירוע, שהופק בהתאם למסקנות שהוסקו מהאסון, הופסק – תחל הערב (שני) ההילולה השנתית, הנחשבת לאחד האירועים הגדולים ביותר שנערכים בישראל. לפי ההערכות, למעלה ממאתיים אלף משתתפים צפויים לקחת חלק באירוע. לפי המתווה החדש, בכל רגע נתון יוכלו לשהות במקום 5,000 איש בו-זמנית.

שר החוץ אלי כהן ימריא הלילה (שני) לביקור בהודו. בביקור ייפגש כהן עם ראש ממשלת הודו, עם שר החקלאות ועם שר המים ויבקר בטאג' מאהל. הביקור, שבמסגרתו יבקר כהן בניו דלהי ובמומבאי, יסתיים ביום חמישי.

המהפכה המשפטית: מחר (שלישי) יחל סבב השיחות השני בחסות נשיא המדינה. הסוגייה השנויה ביותר במחלוקת בין הצדדים היא הוועדה לבחירת שופטים. גורמים בולטים במחאה נגד המהפכה המשפטית קוראים ליש עתיד ולמחנה הממלכתי להודיע שאם לא יושגו הסכמות בסוגיה זו, יעזבו את המגעים.

נשיא המדינה יצחק הרצוג נפגש עם צוותי המו"מ של הליכוד, יש עתיד והמחנה הממלכתי בבית הנשיא, 28 במרץ 2023 (צילום: קובי גדעון/לע"מ)
הרצוג נפגש עם צוותי המשא ומתן של הקואליציה, של יש עתיד ושל המחנה הממלכתי בבית הנשיא בחודש מרץ האחרון (צילום: קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית)

תושבת חיפה, חנאן אבו חיט, נורתה למוות ברכבה ליד ביתה בעיר. מתחילת 2023 קיפחו את חייהם 73 ערבים בנסיבות הקשורות לפשיעה ואלימות – כך לפי האומדן של יוזמות אברהם. אבו חיט בת ה-24 הותירה אחריה את בנה בן החמש.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ייפגש היום (שני) עם ברט מקגורק, האחראי על המזרח התיכון וצפון אפריקה בממשל האמריקאי.

סגירה