והצבע לכת

תערוכת מיניאטורות פנדה
תערוכת מיניאטורות פנדה

המדינה, בניגוד למה שחשבו בארמון בורסאיי ובמשכן המעט בבלפור, היא לא של אשתו. גם לא של הבן שלו.

אבל, האמת צריכה להיאמר, היא גם לא שלי. היא גם לא שלכם, קוראת יקרה, קורא יקר.

זה קצת מצער, כי היא יקרה לנו. היינו רוצים לדאוג לה לעתיד טוב יותר ממה שצפוי לה כרגע, וזה לא בידינו. אבל זאת המציאות, ובחברה דמוקרטית זו מציאות ראויה.

מדינה דמוקרטית היא פרויקט משותף. כל אחד מאיתנו הוא בעל מנייה של ממש. אלא, אללי, שיש עוד כמה מליוני בעלי מניות.  כשאזרח ישראלי הולך לקלפי הוא רק אחד מ-4 מליון, בערך. הא ותו לא

מדינה דמוקרטית היא פרויקט משותף. במדינה שמתפקדת כדמוקרטיה ראויה, כל אחד מאיתנו הוא בעל מנייה של ממש. אלא, אללי, שיש עוד כמה מליוני בעלי מניות.  כשאזרח ישראלי הולך לקלפי הוא רק אחד מ-4 מליון, בערך. זהו זה. זה הכל. הא ותו לא.

אם הוא רואה ערך בחיים בחברה דמוקרטית, זו חובתו המוסרית ללכת לקלפי. בלי הנחת המשקל הזה שלו על כפות מאזניים, משקלו הזעום ככל שיהיה על כפות המאזניים העמוסות כלל שיהיו, אין לדרישותיו מהחברה תוקף מוסרי.

ההליכה לקלפי צריכה להיות הליכה גאה וצנועה. מילוי חובה חברתית מוסרית, והכרה בכך שמליונים נוספים ממלאים אותה והם בעלי השפעה זהה לשלך.

מתוך הכרה כזו, מתעורר גיחוך קל לנוכח מחשבי החישובים המורכבים ומנסחי הנוסחאות מרובות המשתנים, המשימים עצמם מצביאי קלפיות ומייחסים להצבעתם חשיבות יוצאת דופן. ההצבעה חשובה מאד. חשיבותה רבה ורגילה לגמרי.

התוצאה הנכונה ביותר לבחירות תהיה זו שתתקבל אם כל אחת תעשה את המעשה הפשוט והנכון – תצביע בעד המפלגה שהשקפת העולם שהיא מייצגת היא הקרובה ביותר אליה.

אני מייחל שהתוצאה תבקיע את הלפיתה ההדוקה של משפחתו במושכות השלטון. אם לא כך יקרה, אולי אצטרך לקרוע קריעה על ישראל שהכרתי ואהבתי. התוצאה היא בידי, במידת ההשפעה שניתנה לי, כאחד מכמה מליוני ישראלים

אני מייחל שזו תהיה תוצאה שלכל הפחות תכרות, גם אם באיחור ניכר, את הקריירה הפוליטית של בנימין נתניהו

ותבקיע את הלפיתה ההדוקה של בני משפחתו במושכות השלטון. אם לא כך יקרה, אולי אצטרך לקרוע קריעה על ישראל שהכרתי ואהבתי. התוצאה אינה בידי לקבוע באותות וזיקוקים. היא בידי במידת ההשפעה שניתנה לי כאחד מכמה מליוני ישראלים.

 

רועי פלד הוא מרצה למשפט מינהלי בביה"ס למשפטים ע"ש חיים שטריקס במכללה למינהל, והשנה משמש כמרצה אורח באוניברסיטת קליפורניה בברקלי.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 331 מילים
סגירה