ועדת הכספים אישרה לקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק קרן הארנונה

הרשויות המקומיות הודיעו שימשיכו לשבות, אך מערכת החינוך תפעל כסדרה ● מדד המחירים לצרכן עלה בחודש אפריל ב-0.8% ● בית המשפט קיבל את עתירתו של אפי נוה, והחתימות שאסף כדי להתמודד לראשות לשכת עורכי הדין לא ייפסלו ● דיווח: בלינקן שוקל למנות את השגריר לשעבר של ארצות הברית בישראל, דן שפירו, לממונה על הסכמי אברהם במשרד החוץ

ועדת הכספים, 14 בדצמבר 2022 (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)
דני שם טוב, דוברות הכנסת
ועדת הכספים, 14 בדצמבר 2022

המלחמה באוקראינה: לפי עיתון הוושינגטון פוסט, ראש "קבוצת וגנר" יבגני פריגוז'ין הציע לחשוף את מיקום הכוחות הרוסיים בפני ממשלת אוקראינה בתמורה לנסיגתה מהעיר באחמוט. לפי הדיווח, המבוסס על מסמכי מודיעין מודלפים, אוקראינה סירבה.

חיילים אוקראינים מפגיזים עמדות רוסיות ליד באחמוט, 16 בדצמבר 2022 (צילום: AP Photo/LIBKOS)
חיילים אוקראינים מפגיזים עמדות רוסיות ליד באחמוט, 16 בדצמבר 2022 (צילום: AP Photo/LIBKOS)

ברקע השביתה בשלטון המקומי במחאה על "קרן הארנונה", שתעביר מיליארדי שקלים מערים חזקות לרשויות חלשות, ח"כ טלי גוטליב מהליכוד קוראת לא להכליל את הקרן בחוק ההסדרים ולהגיע להסכמה רחבה: "הצידוק לכפות את זה בחוק ההסדרים הוא שגוי בעליל".

מרכז השלטון המקומי פתח היום (שני) בשביתה ללא הגבלת זמן בעקבות הסכסוך עם הקואליציה על קידום הקמת "קרן הארנונה". בתוך כך, ועדת הכספים צפויה לחדש את הדיונים על ההסתייגויות בשעה 11:00. שביתות יתקיימו, בין היתר, בערים תל אביב, גבעתיים, ראשון לציון, מודיעין, חיפה, אשדוד ועוד.

שר החינוך יואב קיש בריאיון לכאן רשת ב על קרן הארנונה: "הנושא מחייב טיפול, אי אפשר להשאיר את המצב ככה. זה פוגע ביכולת של מדינת ישראל לבנות דירות ולהוריד את מחירי הדיור, לתת מענה למצוקת הדיור. לכן היו שתי אפשרויות או להעלות את הארנונה או ללכת למהלך מאזן שכזה – וזה מהלך ראוי".

ראש עיריית חולון מוטי ששון התייחס ל"קרן הארנונה" בריאיון לגלי צה"ל ותוקף את הממשלה: "לא מספיק שאתם לא נותנים לנו, אתם גם לוקחים? חצופים. למי יחלקו את זה? לאלה שלא משלמים מיסים, לאלה שלא משרתים בצבא, לאלה שלא חלק מכוח העבודה שלנו. נמאס כבר עם האזהרה, צריך להתחיל שביתה בלתי מוגבלת – עושים צחוק מהמדינה".

מוטי ששון (צילום: יעקב לדרמן, פלאש 90)
מוטי ששון (צילום: יעקב לדרמן, פלאש 90)

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
1
סגירה