אחרי הפרסום על היעדר תקציב לגני הילדים של החופש הגדול - נמצא מימון להפעלת המיזם

ברקת סירב לקבל את החלטת ועדת הפיקוח על המחירים, אך הוועדה עקפה אותו כדי ליישם את הצעד ● חייל נפצע באורח בינוני מדריסה בחווארה; כוחות צה"ל מנסים לאתר את הדורס ● בשל דיוני התקציב נציגי הקואליציה לא ייפגשו השבוע לשיחות על המהפכה המשפטית עם הנציגים מהאופוזיציה ● הכרעת הדין בערעור על הרשעת אפי נוה תינתן ביום ראשון הקרוב

גן ילדים, ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
יונתן זינדל, פלאש 90
גן ילדים, ארכיון

ירידה משמעותית בהוצאות על בתי ראש הממשלה כשנתיהו לא בתפקיד. לאחר עתירת התנועה לחופש המידע חשף משרד ראש הממשלה את הוצאות המעונות הרשמיים והפרטיים בשנים האחרונות. על פי הנתונים, תקציב הוצאות מעונות ראש הממשלה לשנת 2022, שנוגע לתקופה שבה כיהנו נפתלי בנט ויאיר לפיד בתפקיד ראש הממשלה, עמד על 743,215 שקלים, מתוכם 471,419 שקלים עבור הוצאות בית ראש הממשלה בנט ברעננה.

בשנת 2021 – שבה כיהן נתניהו כראש ממשלה עד 10 ביולי 2021 – הוציא משרד רה"מ 1,430,310 שקלים עבור המעון הרשמי בבלפור ועוד 239,723 שקלים עבור הוצאות המעון הפרטי של נתניהו בקיסריה. בשנת 2020 הוציא משרד רה"מ 1,577,000 שקלים על המעון הרשמי בבלפור ועוד 276 אלף שקלים עבור הבית הפרטי של נתניהו בקיסריה

ב-2019 וב-2020 שילמה המדינה יותר מ-4 מיליון שקלים עבור הוצאות המעון הרשמי והפרטי של ראש הממשלה נתניהו. באותה התקופה שולמו כ-3.5 מיליון שקלים עבור המעון בבלפור, וכ-700 אלף שקלים הושקעו במעון הפרטי של נתניהו בקיסריה.

משרד רה"מ לא נדרש להשתתף בהוצאות מעון ראש הממשלה לשעבר יאיר לפיד במעונו הפרטי חוץ מהוצאות לצרכי אבטחה.

עו"ד רחלי אדרי, מנכ"לית התנועה לחופש המידע: "לאחר עשור של הוצאות גבוהות שהגיעו למיליוני שקלים, שמימן הציבור הישראלי, לראשונה הוצאות מעון ראש הממשלה עמדו על פחות ממיליון ש"ח. בנוסף, עולה כי ראש הממשלה לשעבר יאיר לפיד הסתפק במימון הוצאותיו הציבוריות, ללא בקשה להחזר עבור הוצאות פרטיות. משמעות הדברים היא שהשקיפות שמקדמת התנועה לחופש המידע מתוך מטרה לייצר נורמה של הפרדה בין הוצאות ציבוריות להוצאות פרטיות מסייעת לשמור על הקופה הציבורית".

ח"כ טלי גוטליב כועסת על אוניברסיטת אריאל שביטלה הופעה של איל גולן וכותבת: "לא שמעו על חזקת החפות. אם גבר נחקר במשטרה הוא אשם לעולם. אז מה אם כל החקירות נגד אייל גולן נסגרו. הוא בשטחי המוסד האקדמי לא יופיע ביום הסטודנט. שידעו הסטודנטים באשר הם שהחפות אינה ערך, ותלונת שוא לא קיימת. העיקר שארגוני הפמניזם הראדיקלי מרוצים כי זה מה שחשוב באמת".

ח"כ יוליה מלינובסקי לנתניהו: גנה את האירוע בו הותקפה אישה בחריש.

על פי דיווח ברשת ב' ישנה התקדמות בשיחות שמקיימים אנשי הליכוד ואנשי האוצר עם אגודת ישראל חלה התקדמות בדרך לפתרון המחלוקת סביב תקציב החינוך החרדי.

בשיחות מול עוצמה יהודית המצב תקוע ובמפלגה יודעים לספר על נתק ששורר בכל מה שקשור ליישוב המחלוקת ביחס לתקציב משרד הנגב והגליל.

ועדת המעקב של ערביי ישראל מוציאה שיירות מחאה הבוקר אל ירושלים להפגין נגד טיפול המדינה בפשיעה בחברה הערבית.

בהארץ מדווחים כי השיירה היא חלק מקמפיין רחב יותר, שיכלול גם הפגנה ארצית, הקמת אוהל מחאה מול משרד ראש הממשלה בנימין נתניהו, וקריאה להתערבות הקהילה הבינלאומית במטרה להפעיל לחץ על ממשלת ישראל.

אעידה תומא-סלימא בריאיון ל-103fm: "אנו מביאים את זעקת האוכלוסייה הערבית לירושלים. אנו יוצאים מהצפון בשיירה ארוכה כשהמסר מאוד ברור – כתב אישום נגד המשטרה והממשלה שלא נוקפת אצבע כדי לעצור את הדם שנשפך כל יום ברחובות".

סגירה