היועמ״שית: חשש לפוליטיזציה - אולם אין צורך בביטול החוק

דיווח: מסמך העקרונות הכלליים שמנסים לגבש בבית הנשיא על רקע החשש מפיצוץ שיחות ההידברות ● גנץ ולפיד: פועלים יחד בתיאום בסוגיית הוועדה למינוי שופטים ● דיווח: בבית הנשיא זעמו על יש עתיד שהעלתה להצבעה את חוק השוויון עם גלעד קריב; יש עתיד: טעות מנהלתית ● לוין אמר במליאה כי בבית המשפט יש אג׳נדות פוסט ציוניות; סער קרא לעברו ״לך תתאשפז”

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב־מיארה בבית המשפט העליון בירושלים, 29 במאי 2022 (צילום: יונתן זינדל, פלאש90)
יונתן זינדל, פלאש90
היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב־מיארה בבית המשפט העליון בירושלים, 29 במאי 2022

דו"ח סוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) קובע כי בחודשים האחרונים איראן המשיכה להפר את תנאי הסכם הגרעין והגדילה משמעותית את מלאי האורניום המועשר שלה. כמות האורניום המועשר של איראן מספיקה לשתי פצצות גרעיניות – לאחר שיועשר לרמה של 90%.

ממצא טכני חריג נמצא היום במהלך בדיקת אחזקה שגרתית למסוק "שרף" (אפאצ'י). מפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר, החליט על קרקוע מערך מסוקי הקרב עד לסיום בדיקת כלל המסוקים, וזאת בכדי לפסול אפשרות של ממצא דומה בשאר מסוקי המערך

היועצת המשפטית לממשלה השיבה לעתירות בעניין חוקתיות התיקון לפקודת המשטרה.

לקריאת תשובתה המלאה של היועצת המשפטית לממשלה

ההודעה שנמסרה נכתב: "חובתה של המשטרה להפעיל את סמכויותיה באופן מקצועי, שיוויוני וא-פוליטי היא תנאי יסוד במדינה דמוקרטית וערובה הכרחית להגנה על זכויות הפרט.

עוד קודם לתיקון הפקודה, היה ברור כי בסמכותו של השר הממונה על המשטרה לקבוע מדיניות כללית לפעילותה. התיקון לחוק התייחס לסמכויות השר באופן עמום, מבלי שנקבעו מנגנונים מאזנים שיבטיחו את עצמאותה המקצועית של המשטרה.

בנסיבות אלה מתעורר חשש כבד מפני אפשרות של הפעלת שיקולים זרים בעת שימוש בכוח המשטרתי, מפני פוליטיזציה של המשטרה ובעיקר מפני פגיעה בזכויות הפרט.

עם זאת, מבהירה היועמשית כי אין צורך בביטול החוק "ככל שתנתן להוראות התיקון העמומות פרשנות שתבטיח את העיקרון לפיו משטרת ישראל פועלת באופן מקצועי, חף משיקולים זרים, בלא התערבות פוליטית באופן הפעלת הכוח – יעמוד התיקון באמות המידה החוקתיות הנדרשות וניתן להימנע מביטולו".

 

מארגוני המחאה נגד המהפכה המשפטית נמסר כי אופיר אקוניס הגיע לאירוע בנושא "נשים בתעשייה בישראל" "אך פגש שם ישראליות אמיתיות מהתעשייה, פעילות UnXeptable, שאמרו לו בפרצוף מה הן חושבות עליו".

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע היום לניחום אבלים בעיר בני ברק, אצל משפחת הרב גרשון אדלשטיין זצ"ל, מנהיג הציבור הליטאי, נשיא מועצת גדולי התורה של דגל התורה ונשיא ועד הישיבות.

ראש הממשלה בנימין נתניהו למשפחת הרב ולתלמידיו:

"זו אבדה גדולה מאוד. הוא עשה עלי רושם עצום, אני לא אומר את זה מן השפה אל החוץ, הוא דיבר מעמקי ליבו על המחויבות שלו לחינוך, הוא ראה בזה אני חושב חוט הקיום".

עוד הוסיף רה"מ:
"אדם בשיעור קומה כזה, זו זכות לדבר איתו, כל דקה שאתם התלמידים הייתם במחיצתו זו זכות גדולה. בעזרת ה', שלא תדעו עוד צער".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בניחום אבלים אצל משפחת הרב אדלשטיין, 31 במאי 2023 (צילום: קובי גדעון /לע"מ)
ראש הממשלה בנימין נתניהו בניחום אבלים אצל משפחת הרב אדלשטיין, 31 במאי 2023 (צילום: קובי גדעון /לע"מ)
סגירה