יריב לוין שור מועד

שר המשפטים יריב לוין נואם בהפגנת הימין בעד הרפורמה המשפטית בירושלים, 27 באפריל 2023 (צילום: אריה לייב אברמס/פלאש90)
אריה לייב אברמס/פלאש90
שר המשפטים יריב לוין נואם בהפגנת הימין בעד הרפורמה המשפטית בירושלים, 27 באפריל 2023

ממשלת ישראל כולה מתעלמת מנזקי ההפיכה המשפטית משטרית שהיא מנסה לקדם, אבל אדם אחד הוא החצוף הציני והבוטה מכולם – יריב לוין.

האיש שהתפרץ לפתע לחיינו בתחילת ינואר עם יוזמה מטורפת לשנות את שיטת

המשטר בישראל, בלי דיון במפלגתו או בממשלה. האיש שמאז לא מפסיק ללחוץ על רה"מ לקדם את ההפיכה אפילו בסעיפי משנה שלה, האיש שנואם נגד בג"ץ בפתוס השמור לנסראללה וראשי חמאס כשהם תוקפים את ישראל, האיש שממש מזיל ריר בזעמו נגד השמאל, נגד "פוסט ציונים" כפי שהוא מכנה את הדמוקרטים מתנגדי ההפיכה, האיש הזה שהוא שר המשפטים וסגן ראש ממשלת ישראל.

ציטוטים מנאום יריב לוין, צילום מסך מערוץ 13
ציטוטים מנאום יריב לוין, צילום מסך מערוץ 13

והוא דווקא הוא, מתעלם מכל חוות הדעת, האזהרות וההתרעות החמורות שהושמעו נגד ההפיכה שיצר במו ידיו.

האיש שהתפרץ לפתע לחיינו בתחילת ינואר עם יוזמה מטורפת לשנות את שיטת המשטר בישראל, בלי דיון במפלגתו או בממשלה, דווקא הוא מתעלם מכל חוות הדעת וההתרעות החמורות שהושמעו נגד ההפיכה שיצר

פשוט לא מקדיש נאום אחד כדי לענות למאות הכלכלנים שמזהירים מפני קריסת הכלכלה, לא עונה ולא מתייחס לבכירי האוצר וניתוח השפעות ה"רפורמה המשפטית" על עתידה של ישראל, יוקר המחיה, תקציבי הבריאות הרווחה הביטחון שלה. כלום.

האיש חסר האחריות הזה שמוחו מלא באידאולוגיה קיצונית, אוזניו מתפוצצות ממסמכי פורום קהלת, לא מתעניין כלל במה שאמר שר הביטחון יואב גלנט לגבי השפעת הרפורמה על הביטחון, היחסים עם ארה"ב ומוטיבציית השירות של מערכי המילואים בצה"ל.

ללוין לא אכפת מכלום. הוא מבחינתו חי בלימבו אידאולוגי ומעונין רק בקידום הרפורמה בלי להתחשב בשום היבט של השפעתה. שוויון לא מעניין אותו. גיוס חרדים או פטור מגיוס לא חשוב. התפוררות צבא המילואים, עליית הדולר מול השקל, בריחת משקיעים, התמוטטות ההייטק, המחסור בכספים למימון חדר מיון קדמי בשדרות ובקרית שמונה, ומאות אלפי מפגינים כל שבוע ברחובות. לא מעניין את לוין.
פשוט לא מתייחס.

אחת לשבוע הוא עולה לדוכן הכנסת מלא שנאה כלפי יריביו הפוליטיים ומבטיח מלחמה. למעשה הוא מאיים במלחמת אזרחים אם לא תתקבל הרפורמה שלו.

ללוין לא אכפת מכלום. הוא מבחינתו חי בלימבו אידאולוגי ומעונין רק בקידום הרפורמה בלי להתחשב בשום היבט של השפעתה. אחת לשבוע עולה לדוכן הכנסת מלא שנאה ליריביו הפוליטיים ומבטיח מלחמה

אילו לוין היה אדם פרטי, ניחא. טוקבקיסט או צייצן טוויטר עצמאי, מילא. אבל לוין אמור להיות משרת ציבור. לא רק נציג ציבור שבחר בו, אלא משרת כלל הציבור בישראל לאחר שקיבל תפקיד ממלכתי.

אבל לוין משרת רק עניין אחד. רק אג'נדה אחת. זו האידאולוגית שלו אישית. משרת רק את תאוות הנקם שלו בבג"ץ.

לוין לא רואה בעיניים שום דבר אחר. כמו שור ספרדי מסתער על מטלית אדומה, הוא בוטש בעפר הכנסת, מוריד ראש ורץ קדימה לנגוח.

הלחישה האחרונה שלו שצוטטה בחדשות ערוץ 13, בה דרש לדחוף עכשיו מהר את הרפורמה, מזכירה את דבריו של שאול מופז לאריק שרון ערב מבצע חומת מגן. אז הוא דרש לנצל את ההזדמנות ולגרש את יאסר ערפאת. גם הדברים האלה נאמרו בלחישה.

ציטוטים מנאום יריב לוין, צילום מסך מערוץ 13
ציטוטים מנאום יריב לוין, צילום מסך מערוץ 13

כך גם לוין. הוא במלחמה נגד מוסדות הדמוקרטיה, נגד האקדמיה, נגד ארגוני זכויות האדם, נגד המילואימניקים, נגד נשיא ארה"ב,  נגד ארגוני היהודים בארה"ב, נגד כל המדינות הדמוקרטיות.

יריב לוין נגד הורי התלמידים במערכת החינוך המתנגדים לכפיית אבי מעוז על ילדיהם, נגד ארגוני הפסיכולוגים ובריאות הנפש המפגינים למען דמוקרטיה. נגד ותיקי מלחמת יום הכיפורים.  נגד כולם.

מדובר בטירוף.
אין הסבר אחר לעובדה ששר בכיר מתעלם בבוטות ואכזריות, בהתרסה קיצונית, מכל נזקי ההפיכה והשפעתם על חיי הישראלים והמשטר הדמוקרטי.

לא מתווכח, לא מציג נימוקים, לא מנסה לשכנע אלא דוהר אל התהום. עיוור מכל משמעות ואסון שמונחים מול כולנו כבר חמישה חודשים.

אין הסבר לכך ששר בכיר מתעלם בבוטות ואכזריות מכל נזקי ההפיכה והשפעתם על חיי הישראלים והמשטר הדמוקרטי. לא מתווכח, לא מציג נימוקים, לא מנסה לשכנע אלא דוהר אל התהום

"אסור להשוות" טוענת הקלישאה, אבל אין ברירה. הדוגמאות להתנהגות מטורפת של שליטים אנטי דמוקרטיים עם דם בעיניים, מכות בזיכרון האנושי ובאזרחי ישראל

לוין הוא הראשון שצריך להיות מורחק משולחן הממשלה.

איתי לנדסברג נבו הוא אזרח המודאג מעומק השחיתות השלטונית, חושש לגורל הדמוקרטיה ומזועזע מהגזענות והאלימות בחברה הישראלית. לשעבר עורך "מבט שני" ומנהל מחלקת תעודה בערוץ הראשון (2002-2017). בן קיבוץ תל יוסף וממקימי הפורום למען אנשי המילואים ( 1995-2017) . כיום במאי, עורך תוכן ומפיק עצמאי.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 581 מילים
סגירה