בן גביר נכשל. כהונתו מהווה איום קיומי על החברה הישראלית כולה

אם האיום הגדול ביותר על ישראל הוא איראן, המקבילה לכך בביטחון הפנים היא הפשיעה בחברה הערבית ● קרוב לשני מיליון מתושבי המדינה חוששים לצאת לרחובות: הם איבדו את הביטחון האישי ואין להם אמון ברשויות שיגנו עליהם ● זו תופעה הרסנית ● קודמיו של בן גביר הוכיחו שדווקא אפשר להילחם בפשיעה - אבל בן גביר לא מסוגל או לא רוצה, או שניהם ● פרשנות

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר (צילום: אלכס קולומינסקי/פול, פלאש90)
אלכס קולומינסקי/פול, פלאש90
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר

בעקבות אירועי הזוועה אתמול בכפר יפיע ושורת הרציחות הבלתי נתפסת בחברה הערבית ובכלל, אפשר להסיק אחת משתיים: או שהשר איתמר בן גביר לא מסוגל לטפל בפשיעה המשתוללת בחברה הערבית, או שאינו רוצה לעסוק בכך.

בכל מקרה, התוצאה איומה. היא חורגת מתחומי החברה הערבית ומקרינה על החברה הישראלית כולה ועל עתידה. ח"כ רם בן ברק, שהיה יו"ר ועדת החוץ והביטחון וניהל דיונים רבים בוועדה בנושא, אמר לזמן ישראל אתמול שהפשיעה בחברה הערבית היא המקבילה של איראן בתחום ביטחון הפנים – עד כדי כך האירוע חמור.

הפרוטקשן היה פעם מחדרה צפונה ומגדרה דרומה, אבל היום הוא חודר כמעט לכל בית עסק גם במרכז הארץ. אם האזרחים משלמים מיסים גם למדינה וגם למשפחות הפשע, אין ספק שהנורמה הזו עלולה להגיע לשופטים, לשוטרים ולכל מקום אחר.

הפשיעה בחברה הערבית, אומרים לזמן ישראל אנשי ביטחון הפנים, שולטת ברשויות המקומיות, וגם התהליך הזה עשוי להתגלגל הלאה. המלחמה על אזורי פרוטקשן מניע את הרציחות בקרב ערביי ישראל. ואם יש מי ששמח לאיד וחושב שהחיסולים הללו רק מפחיתים את מספר הפושעים בשטח, אז הוא טועה פעמיים.

המלחמה על אזורי פרוטקשן מניע את הרציחות בקרב ערביי ישראל. ואם יש מי ששמח לאיד וחושב שהחיסולים הללו רק מפחיתים את מספר הפושעים בשטח, אז הוא טועה פעמיים

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בזירת הפשע ביפיע, אחרי שנרצחו שם חמישה בני אדם. 8 ביוני 2023 (צילום: Fadi Amun/Flash90)
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בזירת הפשע ביפיע, אחרי שנרצחו שם חמישה בני אדם. 8 ביוני 2023 (צילום: Fadi Amun/Flash90)

ראשית, הפשיעה רק מתגברת בעקבות הרציחות, והפשע המשתולל ותגובות הנקם מאבדים כל רסן וחוצות את כל הגבולות האנושיים. ילדים וילדות כבר נרצחים לעיני הוריהם. ככל שהתופעה גוברת, הזעזוע הולך ונשחק.

שנית, בקרב ערים וכפרים שלמים במדינה שולט הפחד. קרוב לשני מיליון מתושבי מדינת ישראל חוששים לצאת לרחובות. הם איבדו את הביטחון האישי. זו תופעה הרסנית מבחינת המדינה. אובדן אמון מוחלט ברשויות שעלול להתפתח לכיוונים מסוכנים ולא צפויים.

השר בן גביר, שהגיע אתמול לזירת הטבח ביפיע, כמעט וסולק מהמקום. תושבים נזעמים צעקו לעברו "הכול בגללך" וטענו שהוא האחראי להפקרות, וכי אילו הנרצחים היו יהודים, הרוצחים היו נתפסים מזמן.

השר בן גביר, שהגיע אתמול לזירת הטבח ביפיע, כמעט וסולק מהמקום. תושבים נזעמים צעקו לעברו "הכול בגללך" וטענו שהוא האחראי להפקרות, וכי אילו הנרצחים היו יהודים, הרוצחים היו נתפסים מזמן

תרכובת קטלנית כזו – של פשע מתגלגל, פרוטקשן, רציחות, חוסר ביטחון ושחיתות שמאיימת על הממסד – פירקה מדינות שלמות בדרום אמריקה ובאפריקה. לא בכדי מציעים אצלנו להכריז על מצב חירום לשנתיים, החמרת העונשים ומעצרים מנהליים לראשי ארגוני הפשע.

האשמה מונחת כאמור על ראשו של בן גביר, גם אם הוא לא רוצה וגם אם הוא לא יכול, או שניהם. המספרים מדברים בעד עצמם. 34 איש ואישה נרצחו בחברה הערבית בתקופה המקבילה ב-2022. 97 – כמעט פי-3 – נרצחו מאז תחילת השנה. ההבטחות הגדולות של בן גביר להילחם בפשיעה ולהחזיר את המשילות והביטחון האישי הפכו לבדיחה.

בן גביר עובד קשה. הוא מגיע למשרד לביטחון לאומי בירושלים בשש בבוקר ועוזב אחרי חצות, אבל לא ברור מה הוא עושה שם. המשמר הלאומי שעליו הוא נלחם וכמעט עזב בגללו את הממשלה נראה כמו קורפוס פרטי שבא להתחרות במשטרה המסכנה, שלא עומדת ממילא ביעדים שלה.

בן גביר לא יכול להתמודד עם העובדה שקודמיו בתפקיד הצליחו להוריד את אחוזי הפשיעה בחברה הערבית. מספר הנרצחים ירד ב-16% ואצלו הוא רק הולך ומאמיר באופן מפחיד.

בן גביר לא יכול להתמודד עם העובדה שקודמיו בתפקיד הצליחו להוריד את אחוזי הפשיעה בחברה הערבית. מספר הנרצחים ירד ב-16% ואצלו הוא רק הולך ומאמיר

מי שהיה השר לביטחון פנים עמר בר-לב, שנוא נפשו של בן גביר, וסגנו יואב סגלוביץ' עבדו לפי תוכנית מסודרת, היה פורום פעולה עם נציג לכל משרד וקשר עם הציבור הערבי, מה שאין לבן גביר. גם אי אפשר להתעלם מכך שראשי ארגוני פשע עזבו את המדינה ב-2022 ועברו לטורקיה, כשהרגישו את הטבעת מתהדקת.

ראש הממשלה בנימין נתניהו לא יודע באמת מה לעשות. היום ברור, על רקע הנתונים, שבן גביר לא מתאים לתפקיד שלקח על עצמו. אתמול תדרכו בסביבתו של נתניהו נגד בן גביר, וגם זה לא חדש.

ראש הממשלה בנימין נתניהו לא יודע באמת מה לעשות. היום ברור, על רקע הנתונים, שבן גביר לא מתאים לתפקיד שלקח על עצמו

אבל ראש הממשלה יכול להאשים רק את עצמו במצב הנוראי, גם אם הוא יושב עם חברי כנסת ערבים מעל לראשו של בן גביר. שום סרטון וידיאו לא יעזור. הכישלון הקולוסלי הוא של בן גביר אבל גם של נתניהו שמינה אותו – וממשיך כעת להחזיק בו בתפקיד, רק בגלל האינטרסים האישיים שלו עצמו.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
7
בן גביר אחד השרים המצויינים. פשוט היועצת המשפטית כובלת את ידיו,ושופטים טיפשים שמשחררים עבריינים בקלות בלתי נסבלת,גם כשהמשטרה תופסת אותם וכל זמן שבתי המשפט ישחררו עברינים,הפשיעה תמשיך
בן גביר היה ונשאר ביריון, עבריין פלילי וגזען. מה ציפה מי שמינה אותו לתפקיד הזה? הייתם סומכים עליו בתור הטייס שלכם, או הרופא המנתח שלכם? הרי צה"ל לא היה מוכן לגייס את הטיפוס הזה אפילו כט... המשך קריאה

בן גביר היה ונשאר ביריון, עבריין פלילי וגזען. מה ציפה מי שמינה אותו לתפקיד הזה? הייתם סומכים עליו בתור הטייס שלכם, או הרופא המנתח שלכם? הרי צה"ל לא היה מוכן לגייס את הטיפוס הזה אפילו כטבח או ש.ג.

עם צריך איזו הוכחה שימין מלא מלא הוא הטימטום הכי גדול? אז קיבלנו את זה בענק.. אין היום בישראל אזרח אחד שלא מבין איך הכל כושל.. אין אזרח אחד במדינה שלא מבין? שדבר לא מתנהל כבר למעלה מחצי... המשך קריאה

עם צריך איזו הוכחה שימין מלא מלא הוא הטימטום הכי גדול? אז קיבלנו את זה בענק.. אין היום בישראל אזרח אחד שלא מבין איך הכל כושל.. אין אזרח אחד במדינה שלא מבין? שדבר לא מתנהל כבר למעלה מחצי שנה.. ביבי חלש ועלוב וכל הלקקנים חוגגים ואת ביבי איש לא סופר.. אפילו גוטליב הקטנה.. עם זה המצב בימין מלא מלא? אז מי בדיוק צריך את הימין בממשלה? לווין ראש המלקקים הנחשב לנאמן הוא ולא אחר לא שם על ביבי ומקדם את פורום קהלת הזר לליכוד וקרוב מעוד לסמוטריץ ולהקהתו בלבד.. עם לווין מבין שזה הזמן את ביבי לתקוף? אז מי ישמע מה ביבי אומר? והעובדות בשטח נעשות.. קמות התנחליות בלתי חוקיות באישור סמוטריץ ובן גביר. וביבי שותק.. היתכן??? כן כן ביבי לא שולט בממשלה והיא הכושלת מעולם..חייבים הכל לעשות ולהוריד את ביבי מהשלטון מיד שילך לעיסקת טעון שילך ולא יחזור את גדול הנזק ששנים יצר לחברה? יקח שנים לתקן ולהוציא את הרעל מהאזרחים..

עוד 657 מילים ו-7 תגובות
סגירה