דיווח: המתיחות בין נתניהו ולוין בשיאה על רקע מחלוקת ביניהם לגבי גורל המהפכה המשפטית

בעוד שראש הממשלה תומך בפשרה, שלפיה, עילת הסבירות תצומצם ותועבר חקיקה הנוגעת ליועצים המשפטיים בתמורה לבלימת המשך המהפכה, לוין מתנגד לכך ● מפקד פיקוד הדרום נועד עם גורמים בכירים בצבא מצרים במסגרת החקירה המשותפת של הרג החיילים בגבול בין המדינות ● חמינאי: הסכם עם המערב אפשרי, אך לא תתאפשר פגיעה בתשתית הגרעין של איראן

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר המשפטים יריב לוין מסתודדים בישיבת הממשלה, 28 במאי 2023 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
יונתן זינדל/פלאש90
ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר המשפטים יריב לוין מסתודדים בישיבת הממשלה, 28 במאי 2023

מדוברות המשטרה נמסר הלילה "בהמשך לפרסומים הנפוצים בשעות האחרונות ברשתות החברתיות וכוללים אלפי ציוצים מהם עולה חשיפת פרטי שוטרים וקריאה לפעולה נגדם, על פי בדיקת גורמי הביטחון, מתחזק החשד כי בסבירות גבוהה מדובר בקמפיין של מדינה זרה שמטרתו לגרום לחיכוך בציבור".

אחד הפרסומים, של שר הביטחון הלאומי:

בן גביר לא מחק את הפוסט, אך הוסיף: "מקבל עדכון מגורמי הביטחון על חשד שהציוצים כנגד השוטרים הם מטעם מדינה זרה, כולי תקווה שציוצים אלו אכן לא מתוכנו (למרות שמעורבות של מדינה זרה היא חמורה ביותר) – תמיד אמשיך לתת גב לשוטרים מול מתקפות כלפיהם".

מירב בן ארי כתבה בתגובה: "אז למה אתה לא מוחק את הציוץ ומתנצל? למה להכפיש ציבור שלם מתנגדי רפורמה?למה? הקרע שאתה יוצר בין המפגינים למשטרה הוא עצום והרבה פעמים הם משלמים על זה באלימות שוטרים מה קרה לך? פעם היית יושב אצלי בוועדה ונלחם על חופש הביטוי, חסימות כבישים. עשית על הגב שלי קמפיין שלם. תראה מה נהיה ממך".

לאחר שבן 40 נורה למוות בג'לג'וליה, נמסר מיוזמות אברהם כי 102 ערבים קיפחו את חייהם בשנת 2023 בנסיבות הקשורות לאלימות ולפשיעה, מהם 95 אזרחים, 7 שאינם אזרחים.

ב-ynet דיווחו הלילה: מסמך הסכמות על הודנה לשלושה שבועות בין היורים בלוד.

הפגנה בהפתעה ליד מעונה של משפחת נתניהו בקיסריה.

על פי דיווח עיתונאי ynet, כתב חדשות 13 עלי מוגרבי אושפז בבית חולים לאחר שעבר ניסיון לינץ' אחה"צ מצד כ-20 תוקפים מהכפר ירכא שהיכו אותו בכל גופו. לדבריהם שוטרים שהיו עדים לתקיפה ברחו מהמקום.

מוגרבי סיקר את המחאה על הירצחה של שרית אחמד.

דוד ביטן אמר בריאיון לרשת ב' על הוועדה לבחירת שופטים כי "נתניהו מעוניין לסיים את העניין הזה ויריב לוין לא נותן לו – נתניהו צריך לקבל את ההחלטה".

לביטן יש גם מסר ליש עתיד לפיו עדיף להתעסק אחר כך בכינוס או אי כינוס הוועדה. לדבריו, "נתניהו צריך למנות שני נציגים, ויש עתיד מסבכת את העניין, חבל לפוצץ את השיחות מהצד שלהם. ברגע שהם יגזימו – ילכו לצד של יריב לוין. התפטרות של שר המשפטים תיצור בעיות פוליטיות, ולכן רה"מ מנסה לפתור את הבעיה בהסכמה".

יולי אדלשטיין התראיין הבוקר לגל"צ ואמר כי הוא מקווה שרה"מ יבחר שני נציגים. "שמעתי שרה"מ פועל שיהיה מועמד אחד מכל צד. גם אם לא – יש מספיק אנשים אחראיים בקואליציה שמבינים שהדבר האחרון שצריך עכשיו זה עוד פיצוץ".

סגירה