הקרב בין ארגוני הפשיעה יכול להסתיים

אנשי משטרה, מגן דוד אדום ואיחוד הצלה בזירה שבה נרצחו חמישה בני אדם ביפיע, 8 ביוני 2023 (צילום: Fadi Amun, Flash 90)
Fadi Amun, Flash 90
אנשי משטרה, מגן דוד אדום ואיחוד הצלה בזירה שבה נרצחו חמישה בני אדם ביפיע, 8 ביוני 2023

הטבח בכפר יפיע ליד נצרת ביום חמישי האחרון, בו נרצחו חמישה בני אדם, בהם נער בן 15, עורר סערה גדולה בחברה הערבית מצד אחד, ודאגה עמוקה בקרב קציני המשטרה מצד שני.

הם מבינים שארגוני הפשיעה נלחמים על קיומם, ואין ביכולתם לסגת מהשטח הטריטוריאלי או לערוך סולחה ערבית. ישנה נקודת שבר בין הארגונים, וכל ארגון מנהל במסתרים חפ"ק משלו כדי לשרוד, בבחינת להיות או לחדול.

קציני המשטרה מבינים שארגוני הפשיעה נלחמים על קיומם, ואין ביכולתם לסגת מהשטח הטריטוריאלי או לערוך סולחה ערבית. ישנה נקודת שבר בין הארגונים, וכל ארגון מנהל במסתרים חפ"ק משלו כדי לשרוד

במשטרה מודעים לעובדה שהאופי של משפחות פשע ערביות שונה מזה של החברה היהודית. מדובר בארגון עסק משפחתי בו האב והבן והדודים עוסקים במלאכה, ההיררכיה ברורה, תמיד יש משנה וסגן למקרה שראש ארגון כזה או אחר יפנה את מקומו כתוצאה מפגיעה או מעצר או כליאה בבית סוהר.

אין חולק על הצורך הדחוף להתמודד עם גל החיסולים הצפוי, כי ארגוני הפשיעה חצו את הקו האדום. חפים מפשע כבר נפגעו ואחרים ייפגעו, אך פעולות המשטרה צריכות להיעשות במסגרת תוכנית רחבה, אשר תבטיח לארגוני הפשיעה וחייליהם מעבר וחזרה לשגרת חיים נורמלית.

המשטרה צריכה להיכנס לעובי הקורה של הפשיעה הערבית. עליה לנהל שיח עם ראשי הארגונים, במקביל להליכים משפטיים נגד המעורבים במעשי רצח או עבירות חמורות.

לא מעט משפחות פשע יהודיות יצאו ממעגל האלימות והפשיעה בשני העשורים האחרונים באופן דומה. למשטרה ולשב"כ יש מספיק מודיעין כדי לנהל שיח כזה וכבר הוכח שישנם קשרים בין שני הגופים.

ברחוב הערבי – חברי ועדת המעקב העליונה, ראשי השלטון המקומי ואנשי הדת חסרי אונים. המחאה הצפויה בימים הקרובים לא תניב פרי.

בחברה הערבית ישנה מודעות פוליטית אבל הציבור הערבי לא ייצא בהמוניו לרחובות. החברה הערבית מבינה שמדובר בהצגה תקשורתית של כמה מחברי הכנסת הערבים, עקב הפגישה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ובעקבות הטבח ביפיע. הם מבינים שייצוגם בכנסת הוא מעין לגיטימציה להמשך המשטר הקיים.

התפטרותם של חברי הכנסת הערבים יחד עם ראשי הרשויות תחסוך הרבה דם ברחוב הערבי. כי המדינה אינה יכולה להתקיים ללא ח"כים ערבים בכנסת ולנהל את החיים האזרחיים ללא שלטון מקומי.

התפטרותם של חברי הכנסת הערבים יחד עם ראשי הרשויות תחסוך הרבה דם ברחוב הערבי, כי המדינה אינה יכולה להתקיים ללא ח"כים ערבים בכנסת ולנהל את החיים האזרחיים ללא שלטון מקומי

המדינה זקוקה לח"כים ולראשי הרשויות הערבים כדי להילחם על היציבות והנראות שלה מול העולם וכדי לטפל בפשיעה במגזר הערבי, וזאת על מנת להבטיח את קיומה כדמוקרטית בצל חוק הלאום.

בהא שחאדה הוא קריין חדשות בערבית במכאן, עורך תוכן ותסריטאי.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 377 מילים
סגירה