זו העת לצעוד - אנחנו כאן ובכל מקום

מצעד הגאווה בחיפה, 2023 (צילום: Flash90)
Flash90
Hundreds march in the annual Gay Pride Parade in Haifa, June 15, 2023. Photo by Flash90 *** Local Caption *** îöòã äâàååä ìäèá âàååä çéôä

שנת 2023 היא תור הזהב של ההומופוביה הישראלית החדשה. מה שמתחיל עם פורום קהלת שנאבק ב"צבא הלהט"ב", אנשי סלע מאיר שמפיצים עלילות דם נגד ילדים טרנסג'נדרים, וכניסתו של אבי מעוז למערכת החינוך – נותן את אותותיו בשטח. השנה הגענו לשיא בדיווחים על מקרי אלימות ושנאה נגד להט"בים.

התנועה הלהט"בפובית החדשה פועלת בשני זרועות:

  1. זרוע אחת סמי-אינטלקטואלית שמדברת על תרבות ה"פוליטיקלי קורקט", השתקת להט"ב ("אלימות להט"בית"), "להגן על ילדים" ו"הטרלול הפרוגרסיבי".
  2. זרוע ביצועית: כנופיות שבאות לירושלים כדי להרביץ ללהט"בים, בריונות והתעללות בלהט"ב בבתי הספר (שהפעם מקבלת גם לגיטימציה מלמעלה).

השנה הגענו לשיא בדיווחים על מקרי אלימות ושנאה נגד להט"בים. התנועה הלהט"בפובית החדשה פועלת בשני זרועות: זרוע סמי אינטלקטואלית וזרוע ביצועית

המטרה היא פשוטה: להעיף את הלהט"בים אל השוליים ולהוציא אותנו מהמיינסטרים הישראלי אחר עשורים של מאבק סיזיפי שבו דרשנו את מעמדנו.

הכניסה שלנו למיינסטרים שינתה את חיינו מחיים של מאבק לחיים של גאווה, אבל המציאות של היום מחייבת אותנו לשנות פאזה. הלגיטימציה והחופש שיש לחלקים גדולים מהקהילה הלהט"בית נמצאת בסכנה ממשית ומחייבת את כולנו להיאבק על זכות הקיום שלנו.

ארגוני הקהילה הגאה למודי העבר הבינו טוב את הסיטואציה ולוקחים חלק אקטיבי במאבק נגד ההפיכה המשטרית שתאפשר את ההפליה נגדנו (כפי שאנחנו מכירים מפולין, הונגריה וטורקיה). אבל כוחם של הארגונים הוא מוגבל, ונדרשת כאן התגייסות רחבה וממוקדת.

היעד הראשון של הלהט"בפובים הוא להעיף אותנו מהמרחב הציבורי אל תוך הגטו התל-אביבי – זו היא שיטת הסלמי של הפולנים. בהתחלה הלהט"בים התרכזו בוורשה, מה שאיפשר ליותר מ-100 ערים בפולין להכריז על עצמן כ"נקיות מלהט"ב". בסוף, הסיפור הזה נותן את הלגיטימציה לבטל את הזכות של להט"בים לאמץ ילדים. מי שחושב שבישראל הסיפור הזה לא יכול לקרות חי בעולם אחר.

השנה הזו הולך להיות שיא של יותר מ-100 אירועי גאווה ב-70 ערים ברחבי הארץ. מצעדי הגאווה שמתקיימים ברחבי הארץ הם החיסון ל"נקי מלהט"ב".

המצעדים בערים הקטנות בעלי משמעות ענקית: הם מעצבים את השיח בעיר ומנכיחים אותנו. הם מרכזים סביבם קהל מגוון הכולל הרבה בני נוער והרבה משפחות וילדים. ככל שהעיר "קטנה יותר" ההשפעה של המצעד היא משמעותית יותר והגודל שלו הוא קריטי יותר.

בשביל ערים כמו אשדוד, רחובות ונתניה אין קהילה גאה בלי מצעד. ההומופובים הבינו את זה מזמן, ולכן אנחנו נראה את ההפגנות נגד הלהט"ב דווקא באותן ערים שהקהילה הגאה רק מתחילה להרים את ראשה, ולא בתל אביב.

היעד הראשון של הלהט"בפובים הוא להעיף אותנו מהמרחב הציבורי לגטו התל-אביבי בשיטת הסלמי הפולנית. תחילה הלהט"בים התרכזו בוורשה, מה שאיפשר ליותר מ-100 ערים בפולין להפוך ל"נקיות מלהט"ב"

מול גל ההומופוביה והתמסדותו צריך להגיב ביד חזקה: מול כל הפגנה להט"בופובית וכנופייה אלימה שרוצה למחוק אותנו צריך להגיב במפגני כוח אדירים. אסור לנו לאפשר תמונה כלפי הערים בישראל של "קיצוניים משני הצדדים" – אלא של קבוצה חזקה, נוכחת, שהיא חלק מהותי מהמרחב העירוני ומולה קומץ קנאים שוליים.

השנה יותר מתמיד יש לכולנו שליחות לפקוד את המצעדים השונים ולהראות נוכחות בכל הארץ. אני מבטיח לכם שזה הרבה יותר מרגש מעופרה.

בן חושן הוא ממובילי מחאת הסטודנטים ופעיל חברתי.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
1
עוד 448 מילים ו-1 תגובות
סגירה