אין חצי הריון

הפגנה ביום השיבוש, 11 ביולי 2023 (צילום: Avshalom Sassoni/Flash90)
Avshalom Sassoni/Flash90
הפגנה ביום השיבוש, 11 ביולי 2023

מקום מיוחד שמור בגיהינום למי שבזמנים של משבר מוסרי שומר על ניטרליות.

תקראו את הציטוט הזה, שמיוחס לדנטה אלגיירי, ועכשיו תקראו אותו שוב. קשה לתאר ציטוט רלוונטי ממנו לימים אלה במדינת ישראל.

הגענו לזמנים בינאריים, זמנים של שחור או לבן, כן או לא. אין היום פריווילגיה לאף שוחר דמוקרטיה במדינה להיות מחוץ למחאה. אם אתה מחוץ למחאה, אתה ביביסט.

הגענו לזמנים בינאריים, זמנים של שחור או לבן, כן או לא. אין היום פריווילגיה לאף שוחר דמוקרטיה במדינה להיות מחוץ למחאה. אם אתה מחוץ למחאה, אתה ביביסט

אי אפשר לא למחות כי לא נראות לך חסימות הכבישים, או כי אתה חושב שדוקטרינת שופט ביהמ"ש העליון נעם סולברג היא בסך הכל בסדר, או כי נדמה לך שאפשר להסתדר עם עוד כמה נציגי קואליציה בוועדה לבחירת שופטים. זה לא הסיפור. הסיפור הוא גם לא שמאל וימין, מזמן לא.

הסיפור הוא אחד. מצד אחד עומדת ממשלה שבראשה נאשם בפלילים. אדם שללא קשר לפליליות מעשיו הוא נהנתן, שקרן מדופלם, איש שלמילה שלו יש פחות ערך מגרגר חול במדבר. אדם שבשיא משבר הקורונה, כשמאות אלפים ישבו בבית בלי פרנסה, כינס את ועדת הכנסת כדי לאשר לעצמו פטור ממיסים. מולטימיליונר שנדמה כי לא הוציא מעולם שקל מכיסו. איש שלא רצוי ברוב בירות העולם הרציניות.

האיש הזה קיבץ סביבו, לאחר עבודת ליקוט קשה, ממשלה שכוללת בתוכה את הקיצוניים שבכהניסטים, אנשים שהורשעו בסיוע לטרור, נעצרו ונחקרו בגין פשעי שנאה. טיפוסים שארגנו מצעדי בהמות נגד הלהט"בים, אנשים שהחברה צריכה להקיא מתוכה וכך עשתה עד כה.

לצידם גיבש האיש הנורא הזה חבורה של סמרטוטים. אנשים עם עמוד שדרה של חילזון השדה. שורות שורות של אנשים שברוב המקרים אם יצטרכו לקפוץ מרום האוויר החם שבגופם אל רמת ההשכלה או המוסריות שלהם, ירסקו את כל עצמותיהם.

נתניהו קיבץ סביבו ממשלה שכוללת את הקיצוניים שבכהניסטים, אנשים שהורשעו בסיוע לטרור, נעצרו ונחקרו בגין פשעי שנאה. טיפוסים שארגנו מצעדי בהמות נגד הלהט"בים, אנשים שהחברה הקיאה מתוכה בעבר

האנשים האלה שונאים את כולם. את הצבא, המשטרה, הפרקליטות, בתי המשפט, האקדמיה, הרופאים ובכירי עולם הטכנולוגיה. צירוף המילים "זכויות אדם", גורם להם לפריחה. הם שונאים זרים, נשים, להט"בים. החלום הרטוב שלהם זה משהו בין איראן לאפגניסטן. זה לא עילת הסבירות, זה לא פסקת ההתגברות, זה איראן או העולם המערבי. זה או שאתם נגדם, או שאתם בעד איראן בישראל.

בסיבוב הזה לאיש הנורא שגיבש את הממשלה סביבו אין גבולות, אין קווים אדומים. גם לאנשים סביבו אין. הם בוזזים את קופת המדינה, מתעללים בדמוקרטיה הישראלית, ממנים לתפקידים בכירים עבריינים, אנשים כושלים, בדוקאי שב"כ.

הם מטנפים מעל במת הכנסת על כל מי שלא בחר בהם. הם מתגרים בנשיא ארצות הברית, מלגלגים על שותפינו הפלסטינים, מאיימים על חצי מהעם, וכל זה מבלי שהאיש הנורא שמסתכל מלמעלה מתערב.

לא אכפת לו, לא מזיז לו, הוא במשימת חייו, להיות ראש ממשלה לנצח, לנצח נצחים, לעולם, לתמיד או מה שיבוא קודם. בחצי שנת הממשלה הזאת היא דירדרה את הכלכלה הישראלית, חירבה את ההסברה, רוצצה את אמון העם והפכה את כנסת ישראל לקרקס מביך.

ולכן אין לכם פריווילגיה להישאר היום בבית. אין כזה דבר לעקם את האף, להגיד שאתם נגד הטרפת אבל לא צריך להתרגש. אין כזה דבר להתרווח מול הטלוויזיה בבית ולטעון שהכל יהיה בסדר, זה רק משבר קטן וזה חולף, צריך לדבר אצל הנשיא או להוריד את האש כי בסך הכל כולנו אחים.

אין לכם פריווילגיה להישאר היום בבית. אין כזה דבר לעקם את האף, להגיד שאתם נגד הטרפת אבל לא צריך להתרגש. להתרווח מול הטלוויזיה ולטעון שזה רק משבר קטן וזה חולף, שצריך לדבר אצל הנשיא כי כולנו אחים

אגב, זה תופס גם לגביך אדוני הנשיא. או שאתה עם תומכי הדמוקרטיה, או שאתה בעד להפוך את ישראל לאיראן. אני מדבר גם אליכם בני גנץ, יאיר לפיד, כן כן, אתם שרוצים ללכת עם, להרגיש בלי, חצי הריון כזה, רגל פה רגל שם.

הגרועות שבדיקטטורות בהיסטוריה קמו לא בזכות אנשים שבראו אותן, אלא בגלל חבורה של אנשים שהחליטו שהם ניטרלים. שלא נעים להם, שלא מריח להם טוב, שיהיה בסדר, שאין צורך להתרגש. חבורה של אנשים שישבו בבית וחיכו שיבואו לדפוק להם על הדלת, וכשבאו לדפוק להם על הדלת כבר היה מאוחר. מאוחר מדי.

אז קחו את עצמכם, התנערו, קחו דגל ישראל ביד, אם בכלל חשובה לכם המדינה הזאת, וצאו להפגין היום! צאו לאחד ממאות מוקדי ההפגנות ותצעקו הכי חזק שאתם יכולים בשביל עצמכם, ילדיכם, הנכדים שלכם והעתיד של המדינה הזאת שבעוד זמן קצר לא תיראה כמו מה שאתם מכירים או חשבתם שאתם מכירים.

צאו להפגין היום כי מחר יהיה מאוחר מדי. וההיסטוריה, זו שתשפוט את האיש הנורא שבראשות הממשלה כמחרב ישראל, היא לא תסלח לכם. היא תזכור את מחרב ישראל ושותפיו, אבל היא תזכור בראש ובראשונה את אותם אלה שישבו בבית, עיקמו את האף, הגבירו את המזגן ואמרו שאין מה לדאוג, יהיה בסדר.

יעוז סבר, איש עסקים, סופר, מנכ״ל MyTeam Group, יו"ר לשכת המסחר ישראל-המפרץ, לשעבר עיתונאי, דובר עיריית רעננה וראש יחידת התקשורת במשרד הביטחון. ישראלי שאכפת לו.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 729 מילים
סגירה