פעם היה צריך לזייף פרוטוקולים כדי לייצר אנטישמיות

מיקי זוהר ובנימין נתניהו (ארכיון) (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
יונתן זינדל/פלאש90
מיקי זוהר ובנימין נתניהו (ארכיון)

התמזל מזלי להאזין בתוכנית בחצי היום ברשת ב' ב-12 ביולי לראיון של יואב קרקובסקי עם אחד ששמו מיקי זוהר. מסתבר שאותו מרואיין הוא שר בממשלה. המרואיין הסביר בצורה פשוטה ומשכנעת נושאים שונים.

אביא את התייחסותו לשני נושאים ואנסה לקשור ביניהם (יש עוד פנינים, כמו קביעתו שבמחאה לא משתתפים רבים. השר טען שביום שלישי, שהיו בו הפגנות בכל הארץ כולל נתב"ג וקפלן, השתתפו במחאה בכל הארץ לא יותר מ-30,000 אנשים. אגב, ברצינות, אם מיקי זוהר היה בנתב"ג והיה שומע את רעש הצפרדעים של המוחים בעוצמה של שאגת רבבות אריות, הוא היה מדבר על 3 מיליון מוחים בנתב"ג. כמה רעש? וואו! אי-אפשר להאמין!).

באחת השאלות בראיון, המראיין ביקש את התייחסותו של השר לידיעות מארצות הברית (נדמה לי שהשאלה נקשרה לכתבתו של תום פרידמן) על מורת הרוח של הממשל האמריקאי ממה שקורה בישראל.

השר כלל לא התבלבל. מסתבר שהוא ממפלגת הליכוד, ולכן היה זה אך טבעי בשבילו להאשים את כל העולם חוץ מאשר את הממשלה.

באחת השאלות בראיון, המראיין ביקש את התייחסות השר לידיעות על מורת הרוח של הממשל האמריקאי ממה שקורה בישראל. אבל השר ממפלגת הליכוד ולכן היה אך טבעי בשבילו להאשים את כל העולם

מורת הרוח של הממשל ממה שקורה בישראל מכאיבה ללב השר, אך לשיטתו הממשל טועה, בגלל שבישראל יש אנשים מהאופוזיציה, וכנראה גם מהמחאה, שמבאישים את שם ישראל בעולם. הם מדברים בגנות הממשלה, וכוחם כל כך גדול, שהמדינה, על מוסדותיה וראש ממשלתה בעל היכולת התקשורתית-שיווקית עילאית שלו, במיוחד באנגלית, ניגפים ולא מצליחים להשיג קשב אצל קובעי המדיניות בעולם המערבי ובראשם אנשי הממשל והנשיא בארצות הברית. ואלה, האווילים, פשוט נשבו לשקרים שהלעיטו אותם יאיר לפיד ודני חלוץ (למען ההגינות, אני חייב לציין שהמרואיין נמנע מלנקוב בשמות).

במקום אחר בראיון השר חשב שיש מקום להסביר למראיין ולמאזינים את הצורך שבביטול עילת הסבירות. הוא משתמש בדוגמה – דוגמה טובה שמסבירה הכול. הממשלה מחליטה להרוס את ביתו של מחבל שעשה פיגוע. זוהי החלטה של מדיניות ומשילות, ואין מקום לכך שבית המשפט ידון בעניין. כל כך פשוט ומשכנע – תגידו, איך לא הבנו את זה קודם? עכשיו שוכנעתי שחייבים לבטל כליל את עילת הסבירות.

ואפשר מכאן להמשיך: לפוצץ את הבית של משפחת המחבל בו גרים אשתו וילדיו, לא צריך דיון. לא צריך לאפשר דיון משפטי גם אם השר מחליט לפוצץ את הבתים של האחים של המחבל ובני משפחותיהם, וגם אם מוכח שאחד האחים ניסה למנוע את המחבל לעשות את הפיגוע. כמובן שאין להביא לדיון בפני בית המשפט את ההחלטה המשילותית "למחוק את חווארה" והחלטות דומות לה. כל אלו הן החלטות שלטוניות-משילותיות ואין להשהותן בגלל דיון בבית המשפט, ובוודאי שלא לבטלן בגין פסיקה.

עכשיו, כשיש לנו את הסברו המשכנע של השר בצורך בחקיקה שתבטל את עילת הסבירות, לא נותר אלא לנצל זאת כאמצעי נגד להשמצות כנגד ישראל שמושמעות מפי אנשי האופוזיציה והמחאה בישראל באזני שליטי העולם. יש לתרגם את תשובתו של השר מיקי זוהר לאנגלית ולשלוח מיידית גם לשגרירות ארצות הברית בארץ וגם לנשיא ארצות הברית בבית הלבן. המסמך באנגלית, כנראה יבטל כל אי-הבנה – אנשי הממשל קוראים היטב אנגלית והם יבינו. הם יבינו, ולא יסכימו עם מה שמעוללת ממשלת ישראל.

מי שתקבל כלי רב עוצמה לפעולתה ממסמך זה תהיה תנועת ה-BDS. פעם היה צריך לזייף פרוטוקולים כדי לייצר אנטישמיות. היום הפרוטוקולים והקשקושים של שרי ישראל פוגעים במדינת ישראל. לא צריך אוכרנה (המשטרה החשאית של הצאר שזייפה את "הפרוטוקולים של זקני ציון") כדי להעליל על ישראל – שרי ישראל פועלים רבות להרע את שם ישראל בעולם.

מי שתקבל כלי רב עוצמה לפעולתה ממסמך זה תהיה תנועת ה-BDS. פעם היה צריך לזייף פרוטוקולים כדי לייצר אנטישמיות. היום הפרוטוקולים והקשקושים של שרי ישראל פוגעים במדינת ישראל

באנגלית לטיעונו של השר תהיה תפוצה יפה בעולם. למען היעילות אפשר ורצוי לתרגם גם להולנדית.

יאיר טל הוא מהנדס מכונות שעבד במספר חברות. היום הוא גמלאי. חקר את ניהול המלחמה במלחמת יום הכיפורים והשלים את כתיבת הספר "ישראל טל: פרקים למלחמת יום הכיפורים" אשר יצא לאור בספטמבר 2019 בהוצאת "ידיעות ספרים". ספר נוסף שלו "אכזבה וגאווה - מלחמת יום הכיפורים" יצא לאור ב-2023 בהוצאת "טפר - הוצאה לאור".

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 573 מילים
סגירה