תורידו את הכפפות - החוק עבר, אבל עוד לא הפסדנו

.הפגנה באיילון נגד החקיקה, 2023 (צילום: Avshalom Sassoni/Flash90)
Avshalom Sassoni/Flash90
.הפגנה באיילון נגד החקיקה, 2023

אני פונה לראשי האופוזיציה, אנשי תקשורת, ממלאי תפקידים, מובילים במשק, תפסיקו לשחק טניס במגרש רוגבי, אתם מפסידים, אז תורידו את הכפפות ותתחילו לשחק בהתאם.

דמוקרטיה היא משטר חלש, כל כך חלש, שכל מי שרוצה לפרק אותו מבפנים יכול לנצח. כך עשה אדולף היטלר בגרמניה לפני כ-100 שנה, רג'פ טאיפ ארדואן בטורקיה לפני 20 שנה, אנדז'יי דודה וירוסלב קצ'ינסקי בפולין וויקטור אורבן בהונגריה במהלך העשור האחרון, וגם דונלד טראמפ בארה"ב ניסה לעשות זאת.

דמוקרטיה היא משטר חלש, כל כך חלש, שכל מי שרוצה לפרק אותו מבפנים יכול לנצח. כך עשה היטלר לפני כ-100 שנה, ארדואן לפני 20 שנה, אורבן במהלך העשור האחרון, וגם טראמפ בארה"ב ניסה לעשות זאת

לא בכדי יש עקרון בדמוקרטיה הנקרא "דמוקרטיה מתגוננת", כי ידוע שהיא משטר מנומס שקל להורסו מבפנים. הדמוקרטיה מורכבת מכללים פורמליים ומתוכן מהותי. ניתן לשמור על הכללים הפורמליים בלי התוכן המהותי, ואז זו אינה דמוקרטיה, או לכל היותר דמוקרטיה חלולה.

גם בסוריה מתנהלות בחירות, האם היא דמוקרטיה כשהתוצאות 98% לטובת בשאר אסד ידועות מראש? גם באיראן יש בחירות חופשיות לנשיאות לכאורה, רק מקרב מועמדים שאושרו על ידי אנשי הדת.

ראשי האופוזיציה, אנשי תקשורת מובילים, ראשי עיריות ומועצות וראשי המשק – אתם לא יכולים להמשיך לשמור על הכללים המכובדים כשהצד השני המובל על ידי משיחיים פנאטיים רומס ברגל גסה כל כלל או נורמה אפשרית.

ניתן ללכת למחוזות ההיסטוריה הלאומית המוקדמת שלנו ערב ט' באב שנת 70 למניינם. במהלך המאבק בין המחנות בפרובינציה פלשתינה מתנקמים הסיקריים הקנאים במחנות האחרים, שורפים את מחסני המזון בירושלים והרומאים מנצלים את חולשת המגינים ומחריבים אותה. זו אמנם השוואה מתאימה וסבירה בתאריך זה, אבל אני מעדיפה ללכת למחוזות המאה ה-20, זו שאיבדה לפנינו את הדמוקרטיה.

ב-1940 נכבש חציה הצפוני של צרפת על ידי המשטר הנאצי. ממשלת צרפת בהנהגת המרשל אנרי פיליפ פטן, גיבור מלחמת העולם הראשונה, נכנעה בחושבה שכך תציל את צרפת מהרס. היא עברה לעיר וישי ומשם ניהלה את החלק הדרומי שכונה "צרפת של וישי", בשיתוף פעולה מלא עם הכובשים.

גם בסוריה מתנהלות בחירות, האם היא דמוקרטיה כשהתוצאות 98% לטובת בשאר אסד ידועות מראש? גם באיראן יש בחירות חופשיות לנשיאות לכאורה, רק מקרב מועמדים שאושרו על ידי אנשי הדת

אך הייתה בצרפת קבוצה גדולה שסירבה להיכנע, צבאה נסוג מדנקירק לבריטניה ויחד עם מנהיגי האופוזיציה היא כינתה את עצמה "צרפת החופשית". הייתה להם תחנת רדיו משלהם ששידרה בצרפתית מבריטניה, ומקרב מנהיגי האופוזיציה הם הקימו ממשלה גולה שהעבירה מסרים ברדיו ונתנה הנחיות פעולה למחתרת "הרזיסטנס" שנשארה מאחור.

למה אני מזכירה לכם את זה? כי אחרי ארבע שנים, כאשר שוחררה צרפת, הייתה לה ממשלה מוכנה, ושארל דה-גול שעמד בראשה יחד עם אנשיו שיקמו במהירות את צרפת.

ישראל החופשית נכבשה על ידי יהודה המשיחית והפנאטית. לאחר שימוצו כל המהלכים החוקיים שישחקו בהם עם כפפות ויש סיכוי טוב שנפסיד בהם כי שומרי הסף כבר מורתעים וחלשים ולא יעזו לפעול נגד הצד החזק והאלים – תורידו את הכפפות ותתחילו לשחק גם ברוגבי.

תתפטרו מהכנסת, התפטרו מתפקידיכם, על מנת שתהיו משוחררים לפעול. הקימו ממשלת צללים, עם כל השרים, הכינו תוכניות לשיקום המדינה אחרי ההרס שיהיה פה בגלל המשטר המשיחי. הקימו רשתות תקשורת חליפויות. דאגו שאנשי התקשורת יעבירו מסרים לעם. המחתרת כבר קיימת ומחכה ופעילה ובראשה מנהיגי המחאה. אבל הכי חשוב – ותרו על האגו, ותרו על המשכורות, ותרו על הכיבודים, ותתחילו לפעול למען העם, כי נכבשנו בידי גורמים זרים שמטרתם להחריב את מדינת ישראל ולהקים על חורבותיה את מדינת יהודה.

אנחנו במלחמה על עצם קיומנו, אנחנו מפסידים בקרב כי לאויב שלנו אין קווים אדומים. שום דבר לא הרתיע אותו ושום דבר לא ירתיע אותו במיוחד עכשיו כש"החוק" לצידו הוא יפעל בצורה הרסנית יותר ויותר.

עכשיו צריך לעבור ממגננה למתקפה, הסירו את הכפפות, הורידו את המגבלות ותתחילו לפעול למען העם. העם אוהב את ראשי המחאה כי הם נלחמים למען עקרונות ולא למען שום תפקיד או אגו.

עכשיו צריך לעבור ממגננה למתקפה, הסירו את הכפפות, הורידו את המגבלות ותתחילו לפעול למען העם. העם אוהב את ראשי המחאה כי הם נלחמים למען עקרונות ולא למען שום תפקיד או אגו

אחים לנשק הסירו את הכפפות והודיעו שלא ישרתו דיקטטורה (וזה מפחיד את המשיחיים יותר מכל), ראשי ההייטק החלו להוציא כספים, ראשי רשתות סגרו אותן. רק כך פועלים נגד משטר מדכא, פועלים בכל הכוח ובלי נימוס.

גולדה אמרה על הפנתרים השחורים "הם לא נחמדים", אז תפסיקו להיות נחמדים כי הנחמדות שלכם מקדמת רק את הצד שכנגד ובנחמדות לא מנצחים את אלו שאין להם קווים אדומים.

ד"ר אורית יעל (Orit Yaal) חוקרת היסטוריה חברתית ומגדרית. היא משתמשת בתקשורת ההמונים של התקופה כמקור להבנת החברות הנחקרות. להנאתה לומדת כל החיים, לפרנסתה מרצה במכללה אקדמית כנרת, לשלמות נפשה מרצה אקטיביסטית במסגרות אזרחיות (פורום מיכל סלה, מכינות קד"צ), פובליציסטית בעיתונות החופשית ונואמת בכיכרות. בחייה הפרטיים קיבוצניקית, פמיניסטית נשואה ואם לארבעה. מאמינה בשוויון חברתי, כלכלי ופוליטי, כי רוב בני האדם טובים צריך רק ללתת להם את הכלים להראות את הטוב הזה.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 676 מילים ו-2 תגובות
סגירה