מזכיר הממשלה: אנו מחויבים לשנות את הוועדה לבחירת שופטים

דיווח: פעילי ליכוד מבקשים מהמפלגה שלא לקדם את המהפכה המשפטית ואת חוק הגיוס עד הבחירות לרשויות המקומיות ● מתנדב, שהתנדבותו במשטרה הופסקה לאחר שמתח ביקורת על בן גביר, דורש לאפשר לו לשוב להתנדב בארגון ● לשכת בן גביר סירבה להשיב לשאלה האם ירה במטווח כשביקר בבסיס של משמר הגבול ● מפלגות הציונות הדתית והבית היהודי הודיעו שיתאחדו זו עם זו

מזכיר הממשלה יוסי פוקס במשרד ראש הממשלה בירושלים, 29 בינואר 2023 (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
יונתן זינדל, פלאש 90
מזכיר הממשלה יוסי פוקס במשרד ראש הממשלה בירושלים, 29 בינואר 2023

בדרך לשנה רביעית? ב-ynet מדווחים כי לפני מספר ימים בשעת לילה מאוחרת נפגשו השר איתמר בן גביר עם המפכ"ל שבתאי בדירה שכורה באחד מהיישובים באזור בית שמש. במהלך אותה פגישה ליבנו השניים את העניינים והחליטו לצאת לדרך חדשה. "זאת הייתה סולחה", מדווחים גורמים המעורים בפרטים.

בעקבות ההודעה על הרצח של פלסטין מטר (47) מנחף, עמותת יוזמות אברהם מעדכנת: 138 ערבים קיפחו את חייהם בשנת 2023 בנסיבות הקשורות לאלימות ולפשיעה, מהם 130 אזרחים, 8 שאינם אזרחים.

בתקופה המקבילה אשתקד היו 66 קורבנות.

בג"ץ יקיים בשעה 10:00 דיון בעתירות המבקשות לפסול את התיקון לחוק יסוד: הממשלה, העוסק בהוצאה לנבצרות של ראש ממשלה רק בשל אי מסוגלות פיזית או נפשית.

הדיון, שיתרחש בפני שלושה שופטים – הנשיאה אסתר חיות, המשנה לנשיאה עוזי פוגלמן והשופט יצחק עמית – יועבר בשידור ישיר.

שר החדשנות והמדע אופיר אקוניס אומר בריאיון לוואלה על רקע התנגשות הרשויות, "אני לא מעלה על דעתי שבג"ץ יתערב בחוקי יסוד – זה תקדים מאוד מסוכן."  "אין לנו כוונה שלא לכבד פסקי דין של בתי המשפט" מרגיע אקוניס אולם מיישר קו עם דף המסרים של הליכוד ומוסיף, "אבל אף אחד מאיתנו – מראש הממשלה ומטה עד השרים והח"כים לא מעלה על דעתו שבית המשפט העליון יגיע למצב שהוא מתערב בחוקי יסוד. זה לא יקרה". לדבריו, "אני תומך בהפרדת רשויות אני מכבד את בית המשפט העליון ומצפה שהוא יכבד גם אותי".

שר החוץ אלי כהן התייחס בראיון לרשת ב' לדיון בחוק הנבצרות ואמר "יש רצון ליצור דיקטטורה משפטית, היועמ"שית היא זו שנמצאת בניגוד עניינים. אדם אחד רוצה שתהיה לו את הסמכות למחוק הצבעה של יותר משני מיליון אנשים. רוצה להלך אימים על ראש ממשלה מכהן".

סגירה