שוטרים יקרים, הרימו מבט קדימה

משטרה מתעמתת עם מפגינים נגד החקיקה המשפטית (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)
Chaim Goldberg/Flash90
משטרה מתעמתת עם מפגינים נגד החקיקה המשפטית

שוטרים יקרים, אני מבקש לדבר איתכם על עתיד המדינה ועל חלקכם המשמעותי בהבטחתו. אני מבקש להביט על זה מעבר ומעל ראשו של השר שלכם.

שנים רבות מאוד עשיתי כתף לכתף, לילות כימים, עם אנשי משטרה מיחידות שונות במלחמה עיקשת בטרור. שוטרי סיור, יחידות בילוש וחקירות, אנשי מג"ב וימ"מ. מסירות, נחישות ומקצועיות היו תמיד לחם חוקכם.

שנים רבות עשיתי כתף לכתף, לילות כימים, עם אנשי משטרה מיחידות שונות במלחמה עיקשת בטרור. שוטרי סיור, יחידות בילוש וחקירות, אנשי מג"ב וימ"מ. מסירות, נחישות ומקצועיות היו תמיד לחם חוקכם

טעויות כולנו עושים וכישלונות הם חלקו של כל מי שעושה, אבל תמיד היינו ביחד עם מבט קדימה בעשייה ממלכתית לטובת המדינה של כולנו.

המשטרה נמצאת כבר שנים ארוכות בלחצי עבודה לא אנושיים, והיא הוחלשה בשיטתיות על ידי הפוליטיקאים לאורך השנים. בה בעת היא מוצפת במשימות שהמצב החברתי והמדיני כופה עליה. גם המחאה היא משימה מורכבת, שוחקת, מתסכלת ובקלות רבה מביאה להתחממות אווירה ותגובות חריגות.

המשטרה היא מהגופים האמונים על הפעלת כוח על פי חוק ובכפוף לכל דין. אני מעריך מאוד את עשייתם של רוב רובם של אנשי המשטרה. עם זאת, אין ויכוח שדבר לא מצדיק אלימות שוטרים וכולנו תקווה ששוטרים שחרגו ייחקרו ובמידת הצורך ייענשו.

אנחנו צריכים משטרה חזקה, מקצועית ונחושה, שייעודה שרות הציבור הישראלי בכפוף לחוק. אנחנו צריכים משטרה ממלכתית שמשרתת מדינה יהודית דמוקרטית ברוח מגילת העצמאות. אנחנו, כל אזרחי המדינה כולל כולם, רוצים בטובתכם שהיא טובתנו. בלי משטרה ראויה לא נתקיים כאן כחברה אנושית נורמלית.

הימים האחרונים מעוררים חשש עמוק וחלחלה באשר להשפעה ההרסנית של זה המכונה השר לביטחון לאומי על המשטרה. אדם שהוא עבריין סדרתי, גזען, שונא שוטרים ומשטרה כל חייו. אדם ששאיפתו היא לכונן מדינת הלכה משיחית פשיסטית במקום מדינת ישראל היהודית והדמוקרטית.

הימים האחרונים מעוררים חשש עמוק לגבי ההשפעה ההרסנית של זה המכונה השר לביטחון לאומי על המשטרה. עבריין סדרתי, גזען, שונא שוטרים ומשטרה כל חייו, ששואף לכונן מדינת הלכה משיחית פשיסטית

לראות אותו במדי מג"ב היה מראה מזעזע, מבחיל שלטעמי פוגע בכבוד החיל ובכבוד אנשיו, שרבים מהם שילמו ביקר להם מכל בהגנה על המולדת.

כל קצין ושוטר במשטרת ישראל שהתגייס למשטרה על מנת לשרת את אזרחי המדינה צריך להבין, שזו הפעם הראשונה והאחרונה שהאיש הזה משמש כשר בממשלה.

כל ניתוח של עמדות הציבור ביחס לתפקודו הגרוע כשר, הסקרים המתפרסמים באשר לעמדות הציבור לגבי מעשי הממשלה ועוצמת ההתקוממות העממית נגד הממשלה ומעשיה – מראים שזה מה שיקרה. האיש הזה, בוודאי בתפקיד הזה, הוא חד פעמי וקצר מועד. הוא לא יהיה כאן בעתיד הלא רחוק ויחזור לפעול כאופוזיציונר עבריין.

הצעתי לכם היא להתעשת ולהתנגד בצורה חכמה ואחראית למדיניות שלו ולרוח הרעה שהוא מכניס לשורות המשטרה – ולמלא את תפקידכם כמשטרה במדינה דמוקרטית המכבדת את זכות ההפגנה והמחאה. זהו אחד ההיבטים החשובים ביותר של מדינה דמוקרטית ועליכם האחריות ולכם הסמכות לקיים זכות זו ולהגן עליה.

בתקופה זו יש לכם, כמו לעובדי מדינה ומשרתי ציבור אחרים, כמו לציבור כולו, אחריות לעתידנו ולמעשה האחריות שלכם היא גדולה במיוחד.

אני יודע שזה לא פשוט, אני יודע שאתם במצב מורכב בין הפטיש לסדן. אני מפציר בכם, הביטו מעבר לסערה, מעבר להווה הקשה, ועשו את המעשים הנכונים לשמירת המשטרה כגוף מקצועי שמשרת את הציבור ולא את הפוליטיקאים, כגוף שמשרת את המדינה היקרה לכולנו כמדינה יהודית ודמוקרטית, מדינת חוק.

אני מפציר בכם, הביטו מעבר לסערה ועשו את המעשים הנכונים לשמירת המשטרה כגוף מקצועי שמשרת את הציבור ולא פוליטיקאים, כגוף שמשרת את המדינה היקרה לנו, כמדינת חוק יהודית ודמוקרטית

ולאנשי התקשורת ולאלה מאנשי המחאה ששופכים את התינוק עם המים ומתגוללים בחיוך עולץ על אנשי המשטרה, כאילו יש לנו משטרה אחרת על מדף כלשהו שתמלא את מקומה מחר בבוקר – אני קורא להירגע ולגלות אחריות.

אנחנו צריכים את המשטרה שלנו, המשטרה היא תמונת ראי של החברה הישראלית ולכולנו יש אחריות לתקן ולחזק אותה יחד איתה.
אין ולא תהייה משטרה אחרת.

חיים רובוביץ היה ראש אגף בדימוס בשב"כ והמנכ"ל הראשון וממייסדיה של עמותת "דרך כפר יוזמות חינוך", שפעילה ב-70 קהילות חינוך בפריפריה החברתית והגיאוגרפית. חיים הלך לעולמו ב-16 בדצמבר 2023. יהי זכרו ברוך.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
2
יפה ונכון, אבל זה לא רק בן גביר. אלימות משטרתית היא לא דבר חדש. אסור להשלים עם אלימות משטרתית, לא משנה למי היא מכוונת. מותר לשוטר להפעיל כח, אבל זה צריך להיות אך ורק הכח הדרוש כדי למנוע... המשך קריאה

יפה ונכון, אבל זה לא רק בן גביר. אלימות משטרתית היא לא דבר חדש.
אסור להשלים עם אלימות משטרתית, לא משנה למי היא מכוונת. מותר לשוטר להפעיל כח, אבל זה צריך להיות אך ורק הכח הדרוש כדי למנוע פגיעה ואלימות או כדי לעצור את מי שמתנגד למעצר. לא מילימטר יותר מזה. לא כענישה, לא כנקמה, לא כדי לשחרר עצבים. חובה להקפיד על כך באופן מוחלט אבל לא רק על ידי ענישה. צריכה להיות תרבות כזאת המובלת ומובהרת ע"י המפקדים. וצריך כנראה גם תמיכה רגשית בשוטרים – כדי לעזור להם להתמודד עם מה שמביא אותם לאלימות. טראומות שעברו, לחצים, פחדים ושאר קשיים אישיים.

עוד 582 מילים ו-2 תגובות
סגירה