דיווח: סמוטריץ' הודיע שלא יחתום על ההחלטה לדחות את גביית חובות הפלסטינים

אלפי רופאים הודיעו שאם הממשלה לא תציית לפסיקות של בית המשפט הם יחדלו מלהגיע לעבודתם ● על רקע המהפכה המשפטית - בוטלו ביקוריו של אקוניס בשיבא ובאיכילוב ● משרד הבריאות הודיע שמחודש דצמבר מי שזקוקים לקנביס יוכלו לקבל מרשם מרופא ● המשטרה מנעה ממפגינים, שביקשו למחות נגד נתניהו, מלהיכנס למושב בגולן שבו הוא נופש

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' וראש הממשלה בנימין נתניהו בכנסת, 20 בפברואר 2023 (צילום: יונתן זינדל, פלאש90)
יונתן זינדל, פלאש90
שר האוצר בצלאל סמוטריץ' וראש הממשלה בנימין נתניהו בכנסת, 20 בפברואר 2023

גורמים במערכת ביטחון טוענים כי אי־אכיפת החוק בגדה המערבית בנושא המאחזים הבלתי חוקיים מעלה את רמת האלימות ומערערת את המצב הביטחוני בשטח, כך פורסם באתר "מעריב".

עוד פורסם כי גורמים אחרים מציינים כי חלוקת הסמכויות בין שר הביטחון יואב גלנט לשר במשרד הביטחון בצלאל סמוטריץ' יוצרת בעיה קשה, שמשפיעה גם על המציאות הביטחונית.

בפורום המרצות והמרצים למשפטים למען הדמוקרטיה מתחו ביקורת על הצהרת ראשי הקואליציה כי לבג"ץ אין זכות להתערב בחקיקת יסוד: "הליך החקיקה של חוקי יסוד זהה לחלוטין להליך החקיקה של חוקים רגילים, ולכן משמעות ההצהרה היא כי הרוב הקואליציוני יכול לחסן כל פעולה מפני ביקורת שיפוטית! ללא חוקה וללא ריסון עצמי, הקואליציה מבקשת להיות רשות יחידה מעל לכל – מכוננת, מחוקקת, מבצעת ועכשיו גם שופטת. זהו ההיפך המוחלט מדמוקרטיה".

השר רון דרמר מתח ביקורת על וושינגטון בריאיון ל"פוקס ניוז" אמש (ראשון) ואמר כי המהפכה המשפטית היא "עניין פנימי בישראל – וזה משהו שמנהיגים דמוקרטיים אחרים לא צריכים להתערב בו. ראש הממשלה פועל לפי המדיניות שהוא קבע – ואני אעודד את כל מנהיגי העולם לכבד את ההחלטה של מדינות דמוקרטיות אחרות". בניגוד למציאות בפועל, דרמר גם חזר בריאיון על הטענה כי השופטים בישראל "ממנים את עצמם".

.השר לעניינים אסטרטגיים רון דרמר מגיע לשיחות ההידברות בבית הנשיא, 28 במרץ 2023 (צילום: Noam Revkin Fenton/FLASH90)
השר רון דרמר מגיע לשיחות ההידברות בבית הנשיא, 28 במרץ 2023 (צילום: Noam Revkin Fenton/FLASH90)

בכירים בקואליציה טוענים כי יריב לוין נכון לפשרה "יותר מתמיד" בנוגע להמשך המהפכה המשפטית אך הם עדיין לא העבירו הצעה פורמלית כלשהי לאופוזיציה, שגם מצדה לא ממהרת להידבר, כך פורסם בגלי צה"ל.

עוד פורסם כי אחת ההצעות שעלו לאחרונה היא למנות נשיא עליון שמרן – אך לא "מטעם" – למשל, נעם סולברג או יוסף אלרון – ובתמורה תכונס הוועדה לבחירת שופטים בהרכב הנוכחי לבחירת שופטי שלום ומחוזי.

ח"כ גדעון סער התייחס בריאיון לגלי צה"ל להצהרת ראשי הקואליציה כי לבג"ץ אין זכות להתערב בחקיקת יסוד: "אינני חושב שראשי ארגוני פשע מודיעים לבית משפט מה סמכותו, היה חסר רק שיוסיפו שאינם מאשרים דבר פרט לדחיית העתירות שהוגשו – זה כמו שסמוטריץ' ובן גביר יכתבו את פסקי הדין בעצמם".

סגירה