היועמ"שית תזומן להעיד בפני ועדת הבדיקה לרוגלות

בניסיון ההברחה בבקעת הירדן בחודש שעבר היו מטענים מאיראן ● לפיד למועמדי יש עתיד: לא לשתף פעולה עם עוצמה יהודית בבחירות לרשויות המקומיות ● נתניהו קיים דיון על ייצוא הגז בניסיון לפשר בין משרדי האוצר והאנרגיה ● רה"מ לא השתתף בהצבעה על הקמת ועדת הבדיקה לרוגלות ● אחיה של שרית אחמד ז"ל נעצר בחשד למעורבות ברציחתה

ישיבת הממשלה בראשות בנימין נתניהו. 27 באוגוסט 2023 (צילום: Sraya Diamant/POOL)
Sraya Diamant/POOL
ישיבת הממשלה בראשות בנימין נתניהו. 27 באוגוסט 2023

שרי הממשלה צפויים לאשר היום (ראשון) את הצעתו של שר המשפטים, יריב לוין, להעניק סמכויות של ועדת חקירה לוועדה הממשלתית לבדיקת המעקב הקיברנטי של גורמי האכיפה אחר אזרחים. ההחלטה עתידה להתקבל חרף התנגדות הייעוץ המשפטי לממשלה.

לחברי הממשלה נמסר שראש שירות הביטחון הכללי, רונן בר, וראש המטה לביטחון לאומי, צחי הנגבי, מתנגדים להקמת הוועדה. לוין גם עדכן את עמיתיו לממשלה ששר הביטחון, יואב גלנט, טרם מסר את עמדתו בעניין.

היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, סבורה שהענקת סמכות לוועדה לעסוק בהליכים פליליים תלויים ועומדים חורגת מהסמכות המוקנית לשר המשפטים ולממשלה וחותרת תחת עקרונות היסוד של עצמאות מערכת אכיפת החוק.

שר המשפטים יריב לוין בדרכו להצגת הרפורמה שלו במערכת המשפט, 4 בינואר 2023 (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
שר המשפטים יריב לוין בדרכו להצגת הרפורמה שלו במערכת המשפט, 4 בינואר 2023 (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

הוועדה עתידה לחקור את פעילות גופי האכיפה בשנים 2022-2017. הייעוץ המשפטי לממשלה מתח ביקורת על כך שתחום זמנים זה לא יאפשר לוועדת הבדיקה לבחון את הליכי הרכש, שהחלו מספר שנים קודם לכן, וישנו חשש שהתמונה העובדתית שתגבש הוועדה לא תהיה שלמה.

לוין קבע שהוועדה תבדוק את "התנהלות גורמי המשטרה, הפרקליטות, הייעוץ המשפטי לממשלה והמחלקה לחקירות שוטרים בכל הקשור לביצוע פעולות רכש, מעקב ואיסוף בכלים קיברנטיים אחר אזרחים ונושאי משרה". נקבע שדוח הוועדה יוגש בתוך שישה חודשים מיום התכנסותה.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, צפוי שלא לקחת חלק בדיון ובהצבעה שייערכו בישיבת הממשלה בנושא זה בשל ניגוד העניינים שבו הוא נתון.

• ההצעה להעניק לוועדת הבדיקה הממשלתית סמכויות מורחבות

ביום שישי הקרוב תחל שנת הלימודים תשפ"ד. מחלוקת ניטשת בין ארגון המורים בבתי הספר העל-יסודיים לבין משרד האוצר בשאלת שכר המורים. יושב ראש הארגון, רן ארז, הודיע שאם לא תושג הסכמה, חברי הארגון ישביתו את הלימודים. היום (ראשון) בצוהריים תתקיים פגישה בין הצדדים, שבה ייקח חלק שר החינוך יואב קיש. ארז ייפגש היום עם נציגים ממשרד האוצר, ממשרד החינוך וממרכז השלטון המקומי.

ילקוטים הנמכרים בחנות בירושלים, 7 באוגוסט 2023 (צילום: חיים גולדברג/פלאש 90)
ילקוטים הנמכרים בחנות בירושלים לקראת שנת הלימודים החדשה, החודש (צילום: חיים גולדברג, פלאש 90)

האלימות בחברה הערבית: גבר נפצע אנוש מירי בסחנין.

מת מפצעיו הגבר שנורה באזור סחנין.

עמותת יוזמות אברהם מסרה שבעקבות הירי הקטלני שאירע הבוקר (ראשון) בסחנין עלה ל-157 מספרם של הערבים שקיפחו את חייהם מתחילת השנה בנסיבות הקשורות לאלימות ולפשיעה. בתקופה המקבילה אשתקד היה מספר הקורבנות 71.

סגירה