סמוטריץ' מפזר סיסמאות ריקות ומסכן את המפעל הציוני

סמוטריץ' בונה ביו"ש אלפי בתים ויחידות דיור, ומכשיר מאות מאחזים לטובת המדינה הדו-לאומית שנבנית כאן ● מבחינתו, זו התשובה לגל הטרור, אבל גם זה לא עומד במבחן המציאות: ככל שהבנייה נמשכת, הטרור דווקא גובר ● אולי דווקא הנוכחות של סמוטריץ' ושותפיו מחדירה אצל ארגוני הטרור מוטיבציה עודפת? ● פרשנות

בצלאל סמוטריץ' (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
יונתן זינדל/פלאש90
בצלאל סמוטריץ'

השר במשרד הביטחון בצלאל סמוטריץ' היה אתמול בסביבת הפיגוע בצומת מכבים, והחליט להגיע ולהתייצב מול המצלמות.

צריך אומץ כדי לעמוד ולהתראיין אחרי עוד פיגוע נוראי במשמרת שלך, פיגוע שבו נהרג לוחם בתותחנים, ובאמצע גל טרור שלא היה כמוהו כאן כבר 20 שנה.

צריך גם מידה של ענווה וקצת בושה, שאין לסמוטריץ'.

רק לפני שנה תקף סמוטריץ' בציניות אכזרית את הממשלה הקודמת, אחרי הפיגועים שהיו בתקופתה, וקבע כי זו התוצאה הרופסת של "השותפות עם האחים המוסלמים".

רק לפני שנה תקף סמוטריץ' בציניות אכזרית את הממשלה הקודמת, אחרי הפיגועים שהיו בתקופתה, וקבע כי זו התוצאה הרופסת של "השותפות עם האחים המוסלמים"

וצריך גם מידה רבה של טיפשות כדי לשאת סיסמאות שאין בהן שום ערך של ממש והן מנוגדות לחלוטין להחלטות הקבינט המדיני-ביטחוני שבו סמוטריץ' חבר בכיר.

סמוטריץ' תקף אתמול את הרשות הפלסטינית והודיע כי הטיפול בטרור הוא בהמשך הבנייה והאחיזה בהתנחלויות. חברו למפלגה ח"כ צבי סוכות טען שצריך למוטט את הרשות הפלסטינית שמסיתה לטרור.

סוכות אמר את מה שסמוטריץ' חושב: צריך לכבוש את שטחי A מחדש, למלא את הגדה המערבית בהתנחלויות ותוך כדי המלחמה הגדולה לדלל את האוכלוסייה הפלסטינית. הכיבוש הישראלי המחודש יהיה מבחינת סוכות אידיליה ים תיכונית נפלאה.

"לפני מלחמת ששת הימים טיילנו חופשי בשכם", התפייט סוכות אתמול, כאילו שלא עברו מאז חמישים ושש שנה והאוכלוסייה הפלסטינית הכפילה ושילשה את עצמה, והפכה נקמנית ועוינת פי כמה.

"לפני מלחמת ששת הימים טיילנו חופשי בשכם", התפייט סוכות אתמול, כאילו שלא עברו מאז חמישים ושש שנה והאוכלוסייה הפלסטינית הכפילה ושילשה את עצמה, והפכה נקמנית ועוינת פי כמה

כיבוש מחדש של שטחי A ומלחמה עם הרשות הפלסטינית וכל ארגוני הטרור בשטחים יהיה כרוך במאות הרוגים ישראלים, חיילים ואזרחים. שלטון מחודש על השטחים – הערים, הכפרים ומחנות הפליטים – פירושו מלחמה סיזיפית עם טרור יומיומי, שאין לשער את התוצאות שלו. שלא לדבר על עלויות הסיפוח והצורך לדאוג מחדש למיליוני פלסטינים בתחומי התעסוקה, הבריאות והרווחה.

בסופו של דבר נקבל כאן מדינת אפרטהייד או מדינה דו-לאומית. שתי האפשרויות מוליכות לקץ המדינה הציונית.

צבי סוכות בישיבת סיעת הציונות הדתית בכנסת, 23 בינואר 2023 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
צבי סוכות בישיבת סיעת הציונות הדתית בכנסת, 23 בינואר 2023 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

אפילו הקבינט המדיני-ביטחוני של ממשלת הימין מלא-מלא משוכנע שסמוטריץ', איתמר בן גביר,  סוכות וחבריהם טועים ומזיקים. התפיסה השלטת היא שקריסת הרשות הפלסטינית היום תהיה אסון, ועל השטח ישתלט חמאס.

אפילו הקבינט של ממשלת הימין מלא-מלא משוכנע שסמוטריץ', בן גביר, סוכות וחבריהם טועים ומזיקים. התפיסה השלטת היא שקריסת הרשות הפלסטינית תהיה אסון, ועל השטח ישתלט חמאס

על פי המדיניות הזו עובדים היום צה"ל וכוחות הביטחון בשטח, גם אם לא בהצלחה גדולה – כי כנראה שאין הרבה מה לעשות מול גלי טרור המורכבים ממפגעים לא צפויים, ששואבים הסתה והשראה יומיומית.

וזהו אכן גל טרור בלתי נתפס. בתוך 24 שעות היו כאן פיגוע דריסה בדרום הר חברון, פיגוע דקירה בירושלים עם פצוע בינוני, מטען צד בקבר יוסף שבו נפצעו קצין ושלושה חיילים, ועוד פיגוע דריסה בצומת מכבים שבו נהרג חייל ונפצעו שלושה.

גם התגובה הישראלית בשטח חסרת תקדים: 23 גדודים פועלים היום ביהודה ושומרון. זה מספר שיא. הכול נעשה גם על חשבון אימונים סדירים.

בהתייעצות הביטחונית שהתקיימה בלשכת נתניהו סמוטריץ' לא השתתף, וטוב שכך. אין לו מה לתרום חוץ מעצות אחיתופל.

בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן-גביר במליאת הכנסת, 28 בדצמבר 2022 (צילום: אוליבייה פיטוסי/פלאש90)
בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן-גביר במליאת הכנסת, 28 בדצמבר 2022 (צילום: אוליבייה פיטוסי/פלאש90)

בימים אלה סמוטריץ', כשר במשרד הביטחון, בונה ביהודה ושומרון אלפי בתים ויחידות דיור חדשות, ומכשיר מאות מאחזים לטובת המדינה הדו-לאומית. מבחינתו של סמוטריץ' זו התשובה המיידית לגל הטרור.

גם זה לא עומד במבחן המציאות: ככל שהבנייה נמשכת, הטרור דווקא גובר – ואולי הנוכחות של סמוטריץ' ובן גביר אפילו מחדירה אצל ארגוני הטרור מוטיבציה עודפת.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
1
23 גדודי סדיר לא יכולים להתמודדות עם אינתיפאדה שלישית שתהיה כרורכה בהרבה יותר שימוש בנשק חם ומטענים מהצד הפסטיני. לצורך התמודדות יהיה צורך בחטיבות מילואים כמו כרמלי והם לא יהיו מאויישי... המשך קריאה

23 גדודי סדיר לא יכולים להתמודדות עם אינתיפאדה שלישית שתהיה כרורכה בהרבה יותר שימוש בנשק חם ומטענים מהצד הפסטיני. לצורך התמודדות יהיה צורך בחטיבות מילואים כמו כרמלי והם לא יהיו מאויישים במלואם. מציע לבדוק כמה סרבו להכנס לעזה ב"מיני מלחמה האחרונה" הפעם זה יהיה הרבה יותר.
סמוטריץ קובר את מפעל ההתנחלות צריכה להיות הכותרת

עוד 517 מילים ו-1 תגובות
סגירה