בית הנשיא: מאמץ מיוחד להסכמות שימנעו משבר חוקתי

חיות דחתה את בקשת רוטמן לפסול את עצמה ותדון בעילת הסבירות ● מארגני המחאה: "משא ומתן ערב הדיון בבג"ץ - תרגיל הונאה" ● הנגבי: "דברי סולפו, החשש מדיקטטורה הוא במוחם של אנשי המחאה" ● היועמ"שית: "חובה לכנס את הוועדה לבחירת שופטים" ● בנק ישראל הותיר את הריבית בלא שינוי בפעם השנייה ברציפות

מתנגדי המהפכה המשפטית בהפגנה מול בית הנשיא. 29 ביולי 2023 (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)
Chaim Goldberg/Flash90
מתנגדי המהפכה המשפטית בהפגנה מול בית הנשיא. 29 ביולי 2023

בהארץ מדווחים כי שב"כ פנה למשרד ראש הממשלה ולמשרד לביטחון לאומי בעקבות כמה מקרים שבהם הוסעה מכוניתו של השר איתמר בן גביר בניגוד לחוקי התנועה. לדברי מקורות ביטחוניים, מאבטחי השר התלוננו בפני הממונים עליהם במשרד על כך שהשר מורה לנהגיו לבצע מעבר באור אדום ברמזורים, נהיגה במהירות מופרזת ונסיעה בשולי הכביש.

השר לביטחון לאומי איתמר בן-גביר בהפגנת הימין בירושלים, 27 במרץ 2023 (צילום: אריה לייב אברמס/פלאש90)
השר לביטחון לאומי איתמר בן-גביר בהפגנת הימין בירושלים, 27 במרץ 2023 (צילום: אריה לייב אברמס/פלאש90)

לפני כשבוע וחצי התנגשה מכוניתו במכונית שבה היו הורים ושלושה ילדים בצומת הגבעה הצרפתית בירושלים, לאחר שנהגו עבר ברמזור אדום. הנהג נותר בזירה, ובן גביר המשיך לאולפני חדשות 13.

בהארץ מדווחים: מאז שנת 2000, שבה החל לנהוג, צבר בן גביר 76 הרשעות בעבירות תעבורה.

נשיא אוקראינה זלנסקי הכריז שיבקש מהפרלמנט לפטר את שר ההגנה אולכסיי רזניקוב. זלנסקי טען שהסיבה להחלפה היא ריענון המשרד אולם עלו לאחרונה גם טענות לשחיתות.

משלחת אמריקאית מבקרת השבוע בריאד כדי לדון בנורמליזציה עם ישראל. במשלחת, יועצו הבכיר של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן לענייני המזרח התיכון, ברט מקגרק, וברברה ליף, עוזרת שר החוץ האמריקאי לענייני המזרח התיכון. בממלכה יבקרו במקביל גם בכירים פלסטיניים בהם חוסיין אה שי'ח', מזכ"ל הוועד הפועל של אש"ף והצדדים ידונו בתמורה שהפלסטינים יקבלו במסגרת ההסכם.

מתנחלים מיצהר מדווחים כי כוחות של המנהל האזרחי נערכים להרוס מצפה מצפה תיירותי שהוקם למרגלות אחת השכונות. הצוות מלווה כוחות משטרה ומג"ב.

לימור הר סון מלך כותבת: "כבר עם הקמת הקואליציה הגשתי בקשות לשר גלנט לדיון דחוף על הרס הרש"פ את הר עיבל. למרות שהתחייב לדיון כזה דחה השר גלנט בכל פעם את הדיון מסיבות שאינן מתקבלות על הדעת ובימים אלו אנו רואים את תוצאות ההתעלמות, עם הקמת שכונת דירות סביב למזבח יהושע במטרה למחוק את הסיפור היהודי במקום. לעומת זאת, כאשר מדובר באתר יהודי לזכר יהודיה שנרצחה בפיגוע מזעזע, שם דחוף לו להרוס. תתבייש לך יואב גלנט!".

בגל"צ מדווחים כי נגיד הבנק אמיר ירון צפוי להודיע היום על כך שלא ימשיך לכהונה נוספת. בסביבת הנגיד מכחישים.

ירון מכהן בתפקיד מזה חמש שנים.

סגירה