מגעים להסכמה בתיווך הנשיא ערב הדיון הדרמטי בבג"ץ

בן גביר: "התקפלות בבית הנשיא היא השפלת חצי העם" ● סמוטריץ': לא נוותר על שינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים ● גלנט הציג תמונות של שדה תעופה שהקימה איראן בדרום לבנון ● עמותת ימין הגישה לאישור תוכנית לשכונה חדשה במזרח ירושלים ● נעצרו שישה מפגינים שמחו ליד ביתו של לוין במודיעין ● הכתבים המדיניים לא יצטרפו לביקור נתניהו בארה"ב אם לא יוכלו לשוב בטיסת רה"מ

הפגנת מתנגדי המהפכה המשפטית מול בית המשפט העליון בירושלים. 11 בספטמבר 2023 (צילום: Noam Revkin Fenton/FLASH90)
Noam Revkin Fenton/FLASH90
הפגנת מתנגדי המהפכה המשפטית מול בית המשפט העליון בירושלים. 11 בספטמבר 2023

ראאד יוסף, תושב חיפה בן 59, נורה למוות אמש (ראשון) במועצה האזורית מטה אשר. צוות מגן דוד אדום קבע את מותו בזירת הירי.

עמותת יוזמות אברהם מסרה שבכך עלה ל-173 מספר הערבים שקיפחו את חייהם מתחילת השנה בנסיבות הקשורות לאלימות ולפשיעה. בתקופה המקבילה אשתקד היה מספר הקורבנות 77.

שר החוץ של בריטניה, ג'יימס קלברלי, יגיע היום (שני) לביקור בישראל, שבמהלכו ייפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ועם שר החוץ אלי כהן. קלברלי יבקר גם בגדה המערבית וייפגש עם ראש הממשלה הפלסטינית מוחמד אשתייה.

בג"ץ ידון מחר (שלישי) בעתירות הדורשות לפסול את ביטול עילת הסבירות. לראשונה בתולדותיו יתכנס בית המשפט העליון בהרכב מלא, שיכלול את חמישה עשר שופטיו. הדיון צפוי להימשך שש שעות וחצי.

הכנסת, הממשלה והייעוץ המשפטי לממשלה יטענו, כל אחד בנפרד, במשך כשעה. כל אחד מהעותרים יקבל עשר דקות. אחר כך יינתן זמן להשיב על הטענות. עורך הדין אילן בומבך, המייצג את הממשלה, ביקש להקצות לה שלוש שעות להציג את טיעוניו וכן ביקש לקבוע מועד נוסף להצגת הטענות.

השופטים אלכס שטיין (מימין), דוד מינץ, דפנה ברק-ארז, יצחק עמית, אסתר חיות, עוזי פוגלמן, נעם סולברג, ענת ברון ויעל וילנר בדיון על העתירות נגד "חוק טבריה", בית המשפט העליון בירושלים, 30 ביולי 2023 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
השופטים אלכס שטיין (מימין), דוד מינץ, דפנה ברק-ארז, יצחק עמית, אסתר חיות, עוזי פוגלמן, נעם סולברג, ענת ברון ויעל וילנר בדיון על העתירות נגד "חוק טבריה", בית המשפט העליון בירושלים, 30 ביולי 2023 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

לפי הדיווחים בתקשורת, ראש הממשלה בנימין נתניהו מתעתד להציג השבוע מתווה, שגובש באופן חד-צדדי, לצמצום התוכנית למהפכה המשפטית. את המתווה מגבש נתניהו יחד עם שר המשפטים יריב לוין ועם השר רון דרמר. לפי כמה מהדיווחים, נעשים ניסיונות לקבל את תמיכת הנשיא יצחק הרצוג במתווה.

לפי דיווח שפורסם הבוקר בתאגיד השידור כאן, נתניהו ולוין מסכימים שיש לשנות את הרכב הוועדה לבחירת שופטים ולאחר מכן ניתן להמתין עם יתר התוכנית למהפכה המשפטית. עוד דווח שראש הממשלה ושר המשפטים רואים עין בעין את השינויים שיש לערוך בוועדה לבחירת שופטים.

לקראת הדיון בבג"ץ בעתירות נגד ביטול עילת הסבירות יפגינו הערב (שני) מתנגדי המהפכה המשפטית ליד בית המשפט העליון. בתום ההפגנה צפויה צעדה לעבר ביתו של ראש הממשלה שבדרך עזה. בהפגנה שנערכה שלשום בתל אביב חלה עלייה במספר המשתתפים, לאחר ירידה שהייתה בשבועות האחרונים.

עימותים התגלעו הבוקר (שני) בין שוטרים לביו מפגינים, מתנגדי המהפכה המשפטית, שמחו ליד ביתו של שר המשפטים יריב לוין.

סגירה