מאות מפגינים בנתב"ג לקראת המראת נתניהו לארה"ב

דיווח סעודי: סעודיה הפסיקה כליל את המגעים לנורמליזציה ● הפגנות אלימות של פלסטינים בגבול רצועת עזה, עיתונאי נפגע מרימון גז צה"לי ● מאות יהודים עלו להר הבית, שלושה התפללו ונעצרו ● יונסק"ו הכיר בתל יריחו כאתר מורשת פלסטיני, משרד החוץ: "החלטה מעוותת, ננסה לבטל" ● ועדת השרים לחקיקה תדון מחר בהצעה להצבת מצלמות ביומטרית במקומות ציבוריים

  • מפגינים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו בנתב"ג לקראת המראתו לארה"ב, 17 לספטמבר 2023 (צילום: מירי הילר)
    מירי הילר
  • צעדת מחאה בת"א נגד המהפכה המשפטית והממשלה, 17 בספטמבר 2023 (צילום: איתן סלונים)
    איתן סלונים
  • מפגינים נגד המהפכה המשפטית בת"א מחזיקים באנר ענק של מגילת העצמאות, 17 בספטמבר 2023 (צילום: אביב אטלס)
    אביב אטלס
  • צעדת מחאה נגד המהפכה המשפטית בגבעתיים, 17 בספטמבר 2023 (צילום: יונתן וולפסון)
    יונתן וולפסון
  • הפגנה נגד המהפכה המשפטית בתל אביב, ראש השנה, 17 בספטמבר 2023 (צילום: מיכל מועלם)
    מיכל מועלם

מאות יהודים ביקרו במהלך היום בהר הבית לרגל ראש השנה. במשטרה דיווח כי שלושה מהם עוכבו בשל הפרות סדר, אחד מהם לאחר שתקע בשופר במתחם. העלייה להר הבית חוקית בהתאם לזמנים ולמגבלות, בהן איסור על תפילה וטקסים דתיים יהודיים.

בתקשורת הפלסטינית הופצו תיעודים רבים של מתפללים יהודים בשטח הר הבית, שמוסגרו כ"חילול של מסגד אל-אקצא המבורך". לפי הדיווחים מדובר בכ-240 מתפללים יהודים.

ועדות ההתנגדות העממית הפיצו ברחוב הפלסטיני מסרים כגון: "הו מוסלמים, אתם לא רואים מה קורה באל-אקצא?!". "האויב משחק באש וממהר להתעמת עם ההתנגדות… אנו מגנים את ההסתערות הציונית על מסגד אל-אקצא ולא נעמוד בחיבוק ידיים".

ממשלת ירדן הודיעה כי היא מגנה את "ההסתערות של הקיצונים על מסגד אל-אקצא, תחת הגנתה של המשטרה הישראלית, המייצגת הפרה של הססטוס קוו ושל קדושת האתרים".

מסגד אל־אקצא, 30 במרץ 2023 (צילום: Jamal Awad/Flash90)
מסגד אל-אקצא, 30 במרץ 2023 (צילום: Jamal Awad/Flash90)

כוח צה"ל פיזר אמש עימות שפרץ בין מתנחלים לפלסטינים ליד שכונת תל רומיידה בחברון. במהלך פיזור העימות, נאלץ הכוח לירות ירי אזהרה לאוויר. בתיעוד מהמקום נראים בין השאר דחיפות ותגרות מילוליות הדדיות בין הפלסטינים למתנחלים

בשלב מסוים הגיע הכוח הצבאי למקום, והפריד בין הצדדים. אחד הפלסטינים התלונן כי נדקר, והטיפול בנושא עבר לחקירת משטרה. המתנחלים טענו בפני החיילים שהפרידו כי הותקפו גם הם.

לפי הדיווחים הפלסטיניים, הפלסטיני נדקר בגבו ונפצע באורח בינוני. לטענת הפלסטינים, המתנחלים "תקפו אזרחים ובתים באבנים ובבקבוקים ריקים".

חיילי צה"ל בחברון, 3 ביולי 2023 (צילום: Wisam Hashlamoun/Flash90)
חיילי צה"ל בחברון, 3 ביולי 2023 (צילום: Wisam Hashlamoun/Flash90)

הערב יתקיימו מספר הפגנות נגד המהפכה המשפטית במספר מוקדים ברחבי הארץ, זה השבוע ה-37 ברציפות.

במספר מוקדים בת"א, רמת גן וגבעתיים יתקיימו צעדות מחאה לרחוב קפלן, שם תתקיים הפגנה קצרה ללא נאומים. הצועדים מתכוונים לשאל עותקים ענקיים של מגילת העצמאות.

בשעה 20:45 ייצאו מקפלן הסעות לנתב"ג, שם תתקיים ב-21:30 הפגנה תחת הכותרת "נפרדים מהרודן" לקראת המראתו הערב של ראש הממשלה בנימין נתניהו לארצות הברית.

במקביל, יתקיימו הערב הפגנות ביישובים נוספים, חלקן במתכונת מצומצת מהרגיל בשל החג. בין היתר, יתקיימו הפגנות בכפר סבא, רעננה, כפר יונה, רחובות, אריאל, יוקנעם, כפר יונה, ירוחם, אילת וצמתי בת שלמה, גנות, תל יצחק, גשר יהוד, סילבר, הגומא, גולני, כוח, חמד ותל חי,

בתל אביב, ייחסמו לתנועה במהלך אחה"צ והערב חלקים מנתיבי איילון ומהרחובות רוטשילד, אלנבי, אבן גבירול, שאול המלך, לאונרדו דה וינצ'י, דובנוב, מנחם בגין, יגאל אלון, בן ציון קינג ג'ורג' ומלכי ישראל.

מ"כוח קפלן" (מטה המחאה) נמסר: "בדיון בבית המשפט בשבוע שעבר גילינו שממשלת ישראל מתנערת ממסמך היסוד של מדינת ישראל – מגילת העצמאות. לפני שנתניהו פוגש את המפגינים שמחכים לו גם בחוף המערבי וגם בחוף המזרחי, נגיע להיפרד ממנו גם בנתב"ג ולהזכיר לו שישראל לא תהיה דיקטטורה".

בימים האחרונים החלו פעילי מחאה מישראל לצאת לארה"ב לקראת הגעת ראש הממשלה נתניהו לעצרת האו"ם בניו יורק. הפעילים מתכוונים לחבור לקבוצות מחאה מקומיות של ישראלים ויהודים ולהפגין מול מטה האו"ם ומול המלון שבו ישהה נתניהו.

מפגינים מוחים בתל אביב נגד המהפכה המשפטית, 9 בספטמבר 2023 (צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90)
מפגינים מוחים בתל אביב נגד המהפכה המשפטית, 9 בספטמבר 2023 (צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90)

כוחות הביטחון פשטו הלילה על בית בכפר אלעזריה ליד ירושלים, וביצעו בו חיפוש במסגרתחקירת פיצוץ המטען בפארק הירקון.

סוכנות הגרעין הבינלאומית (סבא"א) דיווחה אתמול כי איראן הרחיקה שליש מהפקחים שלה ממתקני הגרעין. בהודעת הסוכנות נאמר כי מדובר ב"פגיעה חמורה ביכולת הפיקוח".

לשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיעה בתגובה: "איראן מפרה את כל ההתחייבויות, ישראל תעשה כל מה שדרוש".

נשיא איראן חסן רוחאני מבקר בתערוכה המציגה את הישגי איראן בתחום הגרעין, 10 באפריל 2021 (צילום: Iranian Presidency Office via AP)
נשיא איראן חסן רוחאני מבקר בתערוכה המציגה את הישגי איראן בתחום הגרעין, 10 באפריל 2021 (צילום: Iranian Presidency Office via AP)
סגירה