שלושה פלסטינים נהרגו בעת מעצר בג'נין; צה"ל תקף בפעולה באמצעות רחפן

הניו יורק טיימס: ארצות הברית וערב הסעודית דנות בכינון ברית הגנה הדדית ביניהן ● צה"ל יחל בפיילוט לשילוב חיילות בתפקידי לחימה בסיירת מטכ"ל ● לראשונה מאז פרוץ מלחמת אוקראינה-רוסיה נתניהו נפגש עם זלנסקי ● באופן חריג יחסית הצטרף ראש המוסד לביקור ראש הממשלה בארצות הברית ● פרגוואי הודיעה שתעתיק את השגרירות שלה לירושלים

חיילי צה"ל בפעילות בג'נין, 3 ביולי 2023 (צילום: דובר צה״ל)
דובר צה״ל
חיילי צה״ל בפעילות בג׳נין, 3 ביולי 2023

מלשכת ראש הממשלה נתניהו הוציאו הלילה הבהרה לאחר פגישתו עם אילון מאסק לפיה דבריו אודות "ההצעה הרעה" של לוין כוונו לפסקת התגברות גורפת.

לשון ההודעה:

בניגוד לפרסומים, ראש הממשלה לא פסל את הרפורמה המשפטית כלל וכלל.

הוא התייחס בשיחה עם אילון מאבק רק לפסקת התגברות גורפת ברוב רגיל, דבר שראשי הקואליציה כבר הסכימו לפני חודשים שניתן להשיג את האיזון מול בית המשפט בדרכים אחרות.

"חוק השפיטה" הכולל פסקת התגברות עבר ב-13 במרץ בקריאה ראשונה.

שיירת ראש הממשלה הגיעה הלילה לשדה התעופה בסן חוזה בדרך לניו יורק שם יפגוש נתניהו ראשי מדינות בהם גם נשיא ארה"ב ביידן.

חבר הכנסת ניסים ואטורי אמר הבוקר בריאיון לרשת ב' כי המפגינים נגד נתניהו  בארה"ב אפילו גרועים יותר מאיראן ואש"ף.

"הם חוברים אליהם בהפגנות ויותר גרועים מהם – באים והורסים למדינת ישראל", אמר ואטורי ותהה: "ממתי אזרחי ישראל יוצאים ומפגינים בחוץ, תוקפים ראש ממשלה בצורה כזאת?"

לדבריו של ואטורי, הדברים לא חמורים מכיוון שראש הממשלה הקודם, יאיר לפיד, אמר כי נתניהו גרוע מחיזבאללה.

ואטורי הוסיף כי אין להפגין בחו"ל נגד ראש הממשלה ולכנות אותו פושע, בטח על רקע "התמוססות התיקים".

בתגובה על ההתפרעויות בגבול הרצועה, שר הביטחון יואב גלנט החליט הלילה כי מעבר ארז יישאר סגור גם היום.

כוח קפלן מודיע על הצטרפות להפגנות שיתקיימו מחר על רקע פגישת ראש הממשלה נתניהו ונשיא ארה"ב ביידן,  החל מ 16:30, מחוץ לשגרירות ארצות הברית ברחוב הרברט סמואל 80 בתל אביב, ומחוץ לשגרירות בירושלים, רחוב דויד פלוסר 14.

פגישת נתניהו וביידן – ב-17:30 שעון ישראל.

כוח קפלן:

נתניהו הופך את ישראל לדיקטטורה משיחית נוסח טורקיה, רומס את תדמית ישראל בעולם, והורס את הברית עם ארצות הברית. במקום לעצור את ה d9 ולתקן את נזקי ממשלתו, הוא מסית נגד המפגינים והמפגינות אוהבי המדינה שנלחמים לשמור עליה דמוקרטיה ליברלית.

נתייצב בהמונינו מחוץ לשגרירות בירושלים ובתל אביב ונבהיר לנתניהו שישראל לא תהיה דיקטטורה ולא ניתן לו להרוס את הברית עם ארצות הברית."

בניגוד להבהרת לשכת נתניהו, ח"כ משה סעדה אומר בריאיון לגל"צ כי ההצעה הרעה שלא קיבל נתניהו עוסקת בוועדת לבחירת שופטים. לדבריו "חשבנו שצריך להיות רוב בוועדה לבחירת שופטים לטובת הממשלה ואז התחרטנו. אנחנו רוצים ועדה שיוויונית כדי לעשות קונצנזוס בעם. אחרי חגי תשרי נכנס את ועדת החוקה ונדייק את החוק".

סגירה