גבירותיי ורבותיי, מהפך!

ח"כ לשעבר ג'ידא רינאווי זועבי עם שר הפנים והבריאות משה ארבל בעת ביקור בבית חולים בנצרת, 4 ביולי 2023 (צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של ג'ידא רינאווי זועבי)
מתוך עמוד הפייסבוק של ג'ידא רינאווי זועבי
ח"כ לשעבר ג'ידא רינאווי זועבי עם שר הפנים והבריאות משה ארבל בעת ביקור בבית חולים בנצרת, 4 ביולי 2023

"בנט ולפיד ממשיכים במכירת החיסול של הציונות לטובת ההישרדות הפוליטית שלהם. לא ייתכן שמי שתייצג את מדינת ישראל באחת המעצמות החשובות בעולם תהיה מי שלא מכירה בישראל כמדינה יהודית ומתנגדת להמנון הלאומי שלנו. אני דורש מהממשלה לבטל את המינוי המביש הזה עוד היום".

את הדברים הנחרצים הללו אמר יו"ר האופוזיציה דאז וראש הממשלה הנוכחי בנימין נתניהו בפברואר 2022, לאחר שיאיר לפיד, אז שר החוץ, החליט למנות את חברת הכנסת ממרצ ג'ידא רינאווי זועבי לקונסולית הכללית של ישראל בשנגחאי.

השבוע פרסם עמית סגל בחדשות 12 כי אותה רינאווי זועבי, שהפילה את ממשלת בנט-לפיד כביכול מטעמי התנגדות להארכת תקנות יו"ש (ולבסוף לא מונתה לקונסולית בסין), קיבלה ג'וב חדש: יועצת לענייני אזוריות על תקן שנמצא בעיר מעלה אדומים, שמעבר לקו הירוק. לאופורטוניזם, מתברר, אין גבולות.

רינאווי זועבי, שהפילה את ממשלת בנט-לפיד כביכול מטעמי התנגדות להארכת תקנות יו"ש, קיבלה ג'וב חדש: יועצת לענייני אזוריות על תקן שנמצא במעלה אדומים, שמעבר לקו הירוק. לאופורטוניזם, מתברר, אין גבולות

עמיתו של סגל בחדשות 12, יאיר שרקי, סייג את הדיווח ביום למחרת וציין כי זועבי חזרה למעשה לג'וב שהחזיקה בו מאז 2005 ועד שנבחרה לחברת כנסת. בנוסף, לפי שרקי, המינוי לא קשור למשרד הפנים ישירות (אלא מתבצע דרך הרשויות המקומיות), כך שלא בהכרח שר הפנים משה ארבל בעצמו היה מעורב – או אפילו ידע – על התפקיד.

עם זאת, אין ספק כי זועבי מקורבת עד מאוד לש"ס, גם אחרי שעזבה את הכנסת, בתקופת הממשלה הנוכחית. השר ארבל, שמכהן גם כשר הבריאות, הזמין אותה רק ביולי האחרון לביקור עמו בבית חולים בנצרת – לא ברור מתוקף מה. היא גם בקשרי חברות עם הח"כ לשעבר מש"ס ינון אזולאי.

למעשה, כשעוד הייתה חברה בקואליציית השינוי והצביעה נגד עמדת הקואליציה בחוק הפטור מגיוס ובאישור תקנות יהודה ושומרון, פרסם אתר "וואלה" כי מפלגת ש"ס והיו"ר שלה אריה דרעי ידעו על כוונתה להצביע בניגוד לעמדת הקואליציה, עוד לפני ההצבעה.

והנה ב"צירוף מקרים" שטרם נראה כמותו, התפקיד שקיבלה זועבי הוא ברשויות המקומיות, הקשורות קשר הדוק למשרד הפנים של ש"ס, וככל הנראה קיבלה את התפקיד לכאורה בזכות אותם קשרים עם ש"ס.

שנה ושמונה חודשים חלפו מאז שנתניהו הגדיר את המינוי של רינאווי זועבי לקונסולית בסין כ"מכירת החיסול של הציונות" (שימוש כל כך ציני במילה ציונות לא נראה כאן מאז שבצלאל סמוטריץ' קרא למפלגה הגזענית שלו בשם "הציונות הדתית") ועד שאפשר לחבריו לקואליציה למנות את "מי שלא מכירה בישראל כמדינה יהודית ומתנגדת להמנון הלאומי", כלשונו, ליועצת הקשורה למשרד הפנים. העיקר שהיא לא תתנגד לדף המסרים.

שנה ושמונה חודשים חלפו מאז שנתניהו הגדיר את המינוי של רינאווי זועבי לקונסולית בסין כ"מכירת החיסול של הציונות" ועד שאפשר לחבריו לקואליציה למנות את "מי שלא מכירה בישראל כמדינה יהודית"

ככל הידוע, בפרק הזמן שחלף, הגברת רינאווי זועבי לא הפכה לציונית אדוקה ונלהבת, לא שיננה את כתביו של זאב ז'בוטינסקי ולא החלה לשיר את "ההמנון הלאומי שלנו" בלהט יוצא דופן. ח"כ לשעבר שמונתה כעת ליועצת במשרד הפנים עדיין נמנעת בתוקף מלשיר את ההמנון (ובצדק מנקודת מבטה), עדיין מתנגדת לכיבוש וניתן להניח שעדיין אינה מתלהבת מהצביון היהודי של מדינת ישראל.

הנתון היחיד שהשתנה בין המינוי (שבוטל) בימיה של ממשלת השינוי למינוי הטרי של זועבי תחת "ממשלת הימין על מלא", הוא הפוזיציה של בנימין נתניהו – אז הוא היה יו"ר אופוזיציה תקיף ונטול עכבות, שנהנה לייחס לקואליציה של בנט-לפיד "אנטי-ציונות" וכניעה ל"אחים המוסלמים" (תוך הפצת קמפיין מתוזמר ושקרי על 53 מיליארד שקלים שהועברו למנסור עבאס).

היום הוא ראש ממשלה הנותן ל"מי שלא מכירה בישראל כמדינה יהודית" לשמש כיועצת במשרד הפנים. נותר לנו רק לדמיין מה היה אומר יו"ר האופוזיציה נתניהו אם אותו המינוי בדיוק היה נעשה על ידי בנט-לפיד.

לא מוכרחים להסכים עם דברי הנאשם בפברואר 2022 כי רינאווי זועבי פסולה מלשמש כדיפלומטית מטעם ישראל רק בשל עמדותיה הלא-ציוניות (אינני מצפה מערבייה ישראלית לשאת את בשורת הציונות), כן צריך להתקומם על המוסר הכפול והחלפת העמדה בהתאם לאינטרס הפוליטי, דבר שנתניהו מצטיין בו לאורך הקריירה.

שר התרבות והספורט מיקי זוהר (ליכוד) דיבר פעם על הכמיהה שלו לשלושת הכ"פים – כוח, כסף וכבוד. ובכן, בשביל כוח, כסף, כבוד ותאווה לשלטון, נתניהו, הליכוד ושותפיהם לקואליציה הכושלת מוכנים לאמץ לחיקם את רינאווי זועבי.

תומר פלג, עוסק בייעוץ תקשורת ויחסי ציבור. שירת בדובר צה"ל. בוגר ביה"ס לעיתונאות "כותרת" ובעל תואר ראשון בהיסטוריה כללית מאוניברסיטת תל אביב. עבד 7 שנים ב"ידיעות תל אביב". שימש כדובר של ח"כ לשעבר איל בן ראובן (המחנה הציוני) ושל חברת הכנסת אמילי מואטי (עבודה).

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 631 מילים
סגירה