לסלק את נתניהו, מייד

פלסטינים במחסום ארז בין ישראל לעזה, 7 באוקטובר 2023 (צילום: Atia Mohammed/Flash90)
Atia Mohammed/Flash90
פלסטינים במחסום ארז בין ישראל לעזה, 7 באוקטובר 2023

המסקנה הפוליטית הראשונה, עוד בטרם הסתיימו הפעולות הצבאיות בגבול עזה, היא שממשלת החורבן של בנימין נתניהו סיימה את תפקידה (וכממשלת חורבן היא הצליחה).

ה-7 באוקטובר 2023 הוא יום ה"גולדה" וה"קו בר-לב" של בנימין נתניהו. עברו כשישה חודשים מהיום שבו פרצה מלחמת יום הכיפור, עד לרגע שבו התפטרה ממשלת מאיר. הפעם זה צריך להיות קצר הרבה יותר, מבלי להמתין לתוצאות חקירותיה של ועדת חקירה ממלכתית. ועדת חקירה שנתניהו לא יאפשר הקמתה, ותוקם רק אחרי שהוא יסולק מתפקידו.

עברו כ-6 חודשים מפרוץ מלחמת יום הכיפור עד להתפטרות ממשלת מאיר. הפעם זה צריך להיות קצר בהרבה. בלי להמתין לתוצאות ועדת חקירה ממלכתית שנתניהו לא יאפשר הקמתה ותוקם רק אחרי סילוקו מהתפקיד

נתניהו לא אשם לבדו. לבד מהשרים ומלחכי הפנכה הסובבים אותו, אשמה גם מערכת הביטחון, שגם ראשיה יצטרכו לספק הסברים ומכתבי התפטרות, בסרט חוזר על מלחמת יום הכיפורים.

ממשלת השינוי לא הייתה הרבה יותר טובה במונחים פלסטיניים. זו הייתה ממשלת ימין מאוזנת מעט יותר מהממשלה הנוכחית, והיא ממשלה שידעה לקבל מספר החלטות חיוביות בתחום הכלכלי. בתחום המדיני-בטחוני היא לא שיפרה את המצב, לא חיפשה פתרונות מדיניים, אלא פעלה בהשראת ראשי ממשלה ימניים ושרים ימניים נוספים וקידשה את הסטטוס-קוו שהביא את האסון הנוכחי.

ממשלת החורבן, ממשלת נתניהו השישית, היא בכל זאת ממשלה גרועה הרבה יותר: הגיחות של שר המשטרה להר הבית; ההכרזות על הרס כפרים ערביים של שר האוצר והשר במשרד הביטחון; הדרישה להחמרת תנאי האסירים הביטחוניים; האימפוטנטיות של ראש הממשלה; האשליות על הסכם שלום עם ערב הסעודית, במטרה למחוק מהמפה את הבעיה הפלסטינית – כולן תרמו למדיניות הרת אסון. אסון שהוא ככל הנראה חמור יותר מהאסון שהייתה מלחמת יום הכיפורים: הפעם ההרוגים והנפגעים הם מאות ואולי אלפי אזרחים; במלחמת יום הכיפורים אלפי ההרוגים והפצועים היו חיילים.

ההיגיון הפוליטי הפשוט אומר שממשלת נתניהו סיימה את ימיה; ממשלה שהבטיחה ביטחון לתושבים העניקה להם את אחת מהחוויות הקשות ביותר מאז קום מדינת ישראל. זו רעידת אדמה שהממשלה לא תוכל לשרוד.

בימים הקרובים בשוך הקרבות, יתנהל מו"מ על חילופי שבויים; ישראל תאלץ הפעם לשחרר אלפי שבויים כדי לקבל בחזרה את השבויים – חיילים, חיילות, אזרחים, אזרחיות – שחמאס תפס והעביר לעזה.

הפעם לא יהיה מרווח הזמן בן חמש שנים, כמו במקרה של גלעד שליט. הפעם גם לא יהיה מרווח זמן ארוך יותר, כמו של החטופים וההרוגים במבצעים אחרים בעזה. המו"מ לשחרור השבויים הישראלים צפוי להיות מהיר.

ההיגיון הפוליטי הפשוט אומר שממשלת נתניהו סיימה את ימיה; ממשלה שהבטיחה ביטחון לתושבים העניקה להם את אחת החוויות הקשות ביותר מאז קום המדינה. זו רעידת אדמה שהממשלה לא תוכל לשרוד

בלחצן של עשרות משפחות, ממשלת ישראל תשחרר אלפי מחבלים, חלקם עם "דם על הידיים", תמורת בנות ובנים שנותרו בחיים, אבל הופקרו ע"י ממשלות ישראל – ובמיוחד האחרונה, המופקרת והגרועה שבהן, ממשלת נתניהו השישית.

הדם על הידיים הוא הדם שנתניהו אחראי לשפיכתו.

הוא חייב לסיים את תפקידו.

יעקב צלאל הוא עיתונאי

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
2
מה שמדהים שיש עדיין אנשים מהכת הביביסטית המסירים ממנו אחריות ומפילים אותה על מערכת הבטחון.זה קרה במשמרת של ביבי במשך חודשים הזהירו אותו והוא התעלם .אם הוא לא יתפטר אנחנו נפטר אותו ואת מ... המשך קריאה

מה שמדהים שיש עדיין אנשים מהכת הביביסטית המסירים ממנו אחריות ומפילים אותה על מערכת הבטחון.זה קרה במשמרת של ביבי במשך חודשים הזהירו אותו והוא התעלם .אם הוא לא יתפטר אנחנו נפטר אותו ואת ממשלת הזדון הזו.ביביסטים תתפכחו כבר זה ראש הממשלה הגרוע ביותר עם שרים אפסים חסרי יכולות הקיף את עצמו בחבורה של אנשי אחיתופל.אסור שתמליכו אותו שוב.

חארטא מוחלטת מדובר בכשלון צבאי מודיעני בעקבות כשלון מוחלט של קונספקצית אוסלו להזכירך פרס דיבר על מזרח תיכון חדש .מי שהשתלט על עזה זה חמאס וזה לא קשור אלינו בכלל .ביבי התנגד בתפיסת אוסלו... המשך קריאה

חארטא מוחלטת מדובר בכשלון צבאי מודיעני בעקבות כשלון מוחלט של קונספקצית אוסלו להזכירך פרס דיבר על מזרח תיכון חדש .מי שהשתלט על עזה זה חמאס וזה לא קשור אלינו בכלל .ביבי התנגד בתפיסת אוסלו וצמרת הצבא והממסד הבטחוני והמודיעיני חתפסו כשלון מוחלט .

עוד 432 מילים ו-2 תגובות
סגירה